Zmieniony na lepsze
Jest bardziej luksusowy i przestronny. Z zewnątrz potężniejszy, groźniejszy i większy. To, co dobre z poprzednika zachował - napęd na cztery koła i logo Jeep na masce. Uwaga! Do salonów wchodzi nowy Grand Cherokee.
Gdy mówisz "terenówka", myślisz "dżip". I nie ma wątpliwości, że to właśnie amerykański Jeep rozpoczął historię prawdziwych samochodów terenowych, stając się obecnie synonimem auta z napędem na cztery koła. Z wojskowego łazika szybko przerodził się w bojowego i stylowego SUVa. Teraz, zarządzany przez Sergio Marchionne (dyrektora generalnego grupy Fiat), odsłania czwartą generację swojego topowego modelu - Grand Cherokee. Kilka dni temu trafił do toruńskiego salonu Auto-Frelik.
Srebrny kolos prezentowany ekipie JazdyMiejskiej w wersji Overland, w niczym nie przypomina swojego starszego brata. Jak ujawnia Robert Lewandowski z Auto-Frelik, nowy Grand Cherokee został zbudowany od podstaw. Jest dłuższy (+75mm), szerszy (+11mm) i wyższy (+5mm) od swojego poprzednika. Napompowano również wnętrze. Dzięki zwiększonemu rozstawowi osi (aż o 135mm) pasażerowie tylnej kanapy mogą czuć się teraz naprawdę swobodnie. W rozmiarze XXL jest też bagażnik, który w nowym modelu pomieści walizki o łącznej objętości 782 litrów. To bardzo dużo jak na tego typu auto. Jednak amerykanom chodziło o coś zupełnie innego...
- Głównym celem Jeepa było pokazanie luksusowego charakteru topowego amerykańskiego SUVa - podkreśla Robert Lewandowski. - Najwięcej uwagi poświęcono więc wnętrzu i wszystkim elementom tworzącym nowy styl Grand Cherokee. Cała deska rozdzielcza została obszyta elegancką skórą, a wkoło otaczają nas listwy z naturalnego drewna jesionowego. Na liście luksusowych dodatków znajdziemy również chromowane ramki, podświetlane klamki, kubełkowe fotele przednie z funkcją wentylacji oraz podgrzewaną, w połowie drewnianą, wielofunkcyjną kierownicę. Amerykanie naprawdę się postarali - w nowym Grand Cherokee poczujemy europejski styl i elegancję z najwyższej półki.
Miłośnicy gadżetów i nowoczesnej elektroniki ucieszą się z bogatej listy wyposażenia seryjnego. W wersji Overland znajdziemy już biksenonowe reflektory, elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika (z osobno podnoszoną tylną szybą), system automatycznego sterowania światłami drogowymi SmartBeam, nagłośnienie Alpine z subwooferem i wzmacniaczem o mocy 506W, podgrzewaną tylną kanapę, a także ekran DVD w tylnym rzędzie foteli. To oczywiście nie wszystko. Jeśli dorzucimy do tego nawigację DVD, kamerę cofania, czujniki parkowania przodem i tyłem, elektrycznie sterowany dach panoramiczny i system bezkluczykowego otwierania pojazdu które dostaniemy w cenie auta - Jeep spełnia nasze marzenia.
Za co polubimy nowego Grand Cherokee?
W opinii specjalistów nowy Grand Cherokee spodoba się i mężczyznom i kobietom (poprzednika podobno wybierali głównie faceci). Każdemu niezależnie od płci będzie odpowiadał jego styl i muskulatura. Kusić ma też nowa jakość materiałów oraz luksusowe i bardziej przestronne wnętrze. Atrakcyjna wydaje się również cena. Za prezentowany model Overland z nowym 3.6-litrowym silnikiem benzynowym trzeba zapłacić niecałe 230.000zł. To mniej niż za konkurencyjne Audi Q7, Mercedesa ML czy BMW X5. Nawet poprzednik, choć z silnkiem diesla, ale w uboższej specyfikacji, był droższy od nowego Grand Cherokee. Nieznane są jeszcze ceny wersji z silnikiem diesla, który ma się pojawić w połowie roku. Zakładając jednak, że będziemy musieli dopłacić co najmniej 20.000zł, warto zastanowić się nad nową benzynową V6-tką.
Za co lubiliśmy poprzednika?
Właściciele amerykańskiej terenówki najczęściej cenią ją za niezawodny i skuteczny napęd na cztery koła. Do tego dochodzi oczywiście legenda marki Jeep, która nieprzerwanie trwa od roku 1940. Surowy, klasyczny styl wnętrza pozostawał na drugim planie i nie wszyscy właściciele go akceptowali. Cóż - legenda jest silniejsza i widać warto wydać fortunę, by poczuc jej moc i magię.
Podstawowe dane:
- silnik benzynowy 3.6 V6
- moc: 286 KM przy 6350 obr./min
- moment obrotowy: 347Nm przy 4300 obr./min
- napęd: 4x4 Quadra-Trac II, dwubiegowa skrzynia rozdzielcza i system kontroli zjazdu HDC
- skrzynia: automatyczna, 5-stopniowa
- przyspieszenie 0-100 km/h: 9,1 sekundy
- prędkość maksymalna: 206 km/h
- śr. zużycie paliwa: 11,4 l
- wymiary (dł/sz/wys): 4822/1943/1776 mm
- pojemność bagażnika: 782/1554
- rozstaw osi: 2915mm
- cena: 229.900zł
Jeep to z pewnością legenda i doskonały samochód terenowy. W Polsce może nie okupuje pierwszych miejsc na liście sprzedaży, ale ma swoich wiernych fanów. Czy nowy model również przypadnie im do gustu?
Czekam więc z niecierpliwością na pierwszą jazdę testową nowym Grand Cherokee. Sprawdzę, czy na drodze jest równie imponujący jak podczas statycznej prezentacji w salonie.
Uwaga! Redakcja nie odpowiada za treści i tematy publikowane w dziale "Komentarze".
Redakcja ma prawo usunąć komentarz jeśli uzna go za niezgodny z prawem, obraźliwy lub szkodliwy.
Komentarz przez Ciebie dodany zostanie opublikowany niezwłocznie po zaakceptowaniu przez Redaktora.
leśnik napisał(a) dnia: 2011-01-15