JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Jeep Grand Cherokee staje się kolekcjonerem trofeuów tytuł SUVa roku zdobył w USA i Niemczech.

Jeep najlepszym SUVem w Niemczech

Data publikacji: 2012-04-05

Ze 100 najróżniejszych modeli z napędem 4x4 Kierowcy i Czytelnicy niemieckiego magazynu "Auto Bild Allrad" wybrali swoje ideały. W kategorii SUV w cenie powyżej 40 tyś. euro najlepszym autem z importu okazał się Jeep Grand Cherokee.

Jeep Grand Cherokee staje się kolekcjonerem trofeów! Po tym, jak amerykańska prasa przyznała mu tytuł "SUV Roku 2012" w USA teraz do zbioru dołączył kolejny laur.

Magazyn "Auto Bild Allrad", czyli najlepiej sprzedające się europejskie czasopismo dotyczące samochodów typu SUV i terenowych, ogłosił wyniki plebiscytu na najlepszy samochód z napędem na cztery koła.

Zdaniem Czytelników głosujących w konkursie tego niemieckiego magazynu, właśnie najnowsza generacja Jeepa Grand Cherokee jest najlepszym importowanym autem klasy SUV w cenie powyżej 40 tyś. euro. Tym samym flagowy model Jeepa "stanął" na najwyższym podium w tej klasyfikacji i zdobył tytuł najlepszego SUV-a 2012 roku w Niemczech.

W edycji konkursu na 2012 rok Organizatorzy zebrali 120 473 ankiet. Głosujący wybierali spośród 100 modeli dostępnych na rynku niemieckim. Auta podzielono na 10 kategorii.

W swojej kategorii, Jeep Grand Cherokee jest najczęściej nagradzanym SUV-em w historii, charakteryzuje się doskonałymi osiągami na drodze, zachowując legendarną sprawność terenową. Pod "podłogą" Grand Cherokee pracuje pneumatyczne zawieszenie Quadra-Lift, zapewniające optymalne warunki podczas jazdy na drodze, jak i w terenie. Jest to możliwe dzięki pięciopoziomowej regulacji prześwitu samochodu wynoszącego od 16,5 do 27 cm. Kolejną innowacją jest system kontroli trakcji Selec-Terrain, oferujący pięć trybów jazdy, spośród których można wybrać taki, który najbardziej odpowiada konkretnej nawierzchni. Układ zawieszenia Quadra-Lift jest seryjnym ukladem wersji Overland, a system kontroli trakcji Selec-Terrain stanowi standardowe wyposażenie wszystkich wersji Jeepa Grand Cherokee.

Jeep Grand Cherokee zawdzięcza swoje wyjątkowe możliwości terenowe dwóm systemom napędu na cztery koła: Quadra-Trac II i Quadra-Drive II z elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu - electronic limited slip differential (ELSD). Systemy te są wspomagane układem Hill Descent Control, który kontroluje prędkość zjazdu ze wzniesienia i układem Hill Start Assist, który wspomaga ruszanie na wzniesieniu.

Jeep Grand Cherokee może być wyposażony w silnik turbodiesla CRD MultiJet II, o pojemności 3 litrów i jeden z dwóch silników i benzynowych: V6 Pentastar, o pojemności 3,6 litra i legendarny silnik HEMI V8, o pojemności 5,7 litra. Dostępne są trzy wersje Grand Cherokee: Laredo, Limited oraz Overland. Na szczycie stoi wyczynowy Jeep Grand Cherokee SRT8, czyli najszybszy i najmocniejszy seryjny Jeep wszech czasów, napędzany nowym silnikiem HEMI V8 o pojemności 6,4 litra i mocy 470 KM (630 Nm momentu obrotowego).

Autor: Jazda Miejska

Dodaj komentarz do artykułu

Treść *
Autor *
Kontakt ( tylko do wiadomości Redakcji )
* - pole wymagane

Uwaga! Redakcja nie odpowiada za treści i tematy publikowane w dziale "Komentarze".
Redakcja ma prawo usunąć komentarz jeśli uzna go za niezgodny z prawem, obraźliwy lub szkodliwy.
Komentarz przez Ciebie dodany zostanie opublikowany niezwłocznie po zaakceptowaniu przez Redaktora.

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA