Ogłoszenia sprzedaż samochodu
Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014

Samuraje na włocławskiej ziemi

Data publikacji: 2014-07-21

W minioną sobotę Włocławek stał się japońską stolicą regionu. To właśnie tutaj odbyła się czwarta edycja Meeting of Japanese Toys. Jednak fanów sushi, karate i "japonek" na nogach zdecydowanie przyćmili fani VTEC'ów, boxerów i Domo Kun'a.

Japonia to kraj, który słynie z ogromnej waleczności. To tam powstało wiele znanych sztuk walki, a japońskich samurajów zna praktycznie każdy. Jednak nie tylko w sferze honoru i zawziętości mieszkańcy kraju kwitnącej wiśni objawiają swoje ofensywne zapędy. Taki charakter bardzo widoczny jest również w motoryzacji. To właśnie japońskie auta znane są z sportowego charakteru, który idzie w parze z mocą i fenomenalnym prowadzeniem. Każdy, kto przybył w minioną sobotę do Włocławka, mógł na własne oczy i uszy poczuć ten JDM'owy klimat. Na Zlot Aut Japońskich - Meeting of Japanese Toys, mimo wakacyjnej pory, przybyło blisko stu uczestników z różnych zakątków Kujaw i Pomorza, a także Polski.

Najliczniejszą grupę, jak na organizatora przystało, stanowili oczywiście właściciele Hond. W większości były to auta już dość wiekowe, jednak praktycznie każdy z nich zachowany został w świetnym, niemal fabrycznym stanie. Z pewnością nie jeden kierowca dużo młodszego i nowocześniejszego samochodu przecierał oczy ze zdumienia, gdy kilkunastoletnie auto okazywało się od niego sporo szybsze. Przykładem takiego sleeper'a mogła być Honda Civic V generacji, która z zewnątrz, poza nienagannym wyglądem, nie wyróżniała się niczym krzykliwym.  Pod maską właściciel zadbał jednak o efekty specjalne i zamontował kompresor, który znacząco podniósł moc tego lekkiego auta, a "jęk" wydobywający się podczas przyspieszania przyprawiał o gęsią skórkę nawet największych twardzieli.

Poza Hondami do Włocławka zjechali się również użytkownicy innych japońskich maszyn. Najwięcej uwagi przyciągało sportowe Subaru Impreza STi Type-RA, którym przyjechał Arkadiusz Tyc - zawodnik na co dzień startujący w amatorskich rajdach samochodowych. Jego auto pod maską posiada 2-litrowego potwora, który generuje moc grubo ponad 300 koni mechanicznych. Połączenie turbodoładowanego boxera z napędem na cztery koła jest jak sushi i pałeczki - to sama esencja japońskiego klimatu i tradycji.

Na szczególną uwagę zasługiwała też Toyota Corolla TS. Samochód pod maską posiada seryjny silnik 1.8 VVTL-i o mocy 192 KM. Jednak jej właściciel postanowił dokonać kilku modyfikacji. Do najważniejszych można zaliczyć układ dolotowy sygnowany marką K&N, obniżone o 30 mm zawieszenie Eibach oraz końcówkę układu wydechowego Ulter. Do tego doszły piękne polakierowane na biało felgi, świetne nagłośnienie, kilka JDM'owych drobiazgów dodających smaku i... mamy prawie idealne auto.

Swoje najnowsze modele zaprezentowała firma Bednarscy, dealer Mazdy spod toruńskich Łysomic. Na zlocie każdy mógł z bliska przyjrzeć się bodaj najpiękniejszemu roadsterowi na świecie, Maździe MX-5, w taki upał prezentującej się w swojej pełnej okazałości, czyli bez dachu. Obok niej zaparkowała nieco bardziej stonowana, ale wcale nie mniej charakterna "szóstka", w bardzo ciekawej wersji - SkyPassion. Pod jej piekielnie czerwoną maską pracował bowiem blisko 200-konny silnik benzynowy, który taką moc zapewniał nawet bez turbodoładowania. Dzięki technologii SkyActive gwarantował jednak niskie zużycie paliwa i bardzo dobrą elastyczność.

Co ciekawe, obok tych prawdziwych samochodów, posiadających silniki spalinowe, stanęły nieco mniejsze auta... elektryczne, i wcale nie mamy tu na myśli hybrydowej Toyoty Yaris. Swoją kolekcję japońskich maszyn zaprezentowała firma Modelmania.pl. Na stoisku z modelami RC można było podziwiać np.: topową rajdówkę Subaru Poland RC Team, czyli Subaru Imprezę WRC, Mitsubishi Lancera EVO VI w barwach Sebastiana Frycza, Toyotę GT86 (malowanie Toyota Bednarscy) czy Subaru Imprezę WRC Chrisa Atkinsona. Odbyła się też niecodzienna prezentacja możliwości takich elektrycznych maszyn - przejazd Subaru pod łukami wody tryskającej z fontanny Galerii Wzorcownia.

Atrakcji, już mniej obfitych w wodne pokazy, na sobotnim Zlocie nie brakowało. Poza dość powszechnymi konkursami na np. najniższe auto zlotu czy najładniejszą komorę silnika, na uczestników czekała próba sportowa na parkingu Hali Mistrzów. Tam również każdy mógł zmierzyć moc swojego auta za pomocą przenośnej hamowni. Po wyciśnięciu ostatnich potów z swoich aut, wszyscy w kolumnie przemieścili się "do wnętrza" Galerii Wzorcownia. Tam, w przepięknej scenerii, dokonano rozdania nagród i kontynuowano wspólne rozmowy i pamiątkowe zdjęcia. Cała impreza przebiegała w bardzo miłej i kulturalnej atmosferze, bo nie ważne jakim się jeździ autem - ważna jest wspólna pasja i miłość, która ma łączyć, a nie dzielić.

SPONSOREM FOTOREPORTAŻU JEST MAZDA BEDNARSCY - www.mazda.torun.pl.

Autor: Jan Struszek

Galeria fot. Michał Jasiński Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 1Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 2Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 3Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 4Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 5Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 6Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 7Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 8Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 9Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 10Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 11Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 12Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 13Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 14Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 15Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 16Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 17Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 18Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 19Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 20Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 21Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 22Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 23Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 24Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 25Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 26Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 27Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 28Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 29Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 30Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 31Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 32Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 33Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 34Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 35Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 36Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 37Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 38Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 39Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 40Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 41Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 42Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 43Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 44Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 45Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 46Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 47Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 48Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 49Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 50Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 51Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 52Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 53Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 54Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 55Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 56Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 57Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 58Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 59Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 60Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 61Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 62Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 63Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 64Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 65Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 66Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 67Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 68Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 69Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 70Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 71Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 72Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 73Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 74Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 75Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 76Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 77Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 78Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 79Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 80Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 81Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 82Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 83Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 84Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 85Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 86Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 87Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 88Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 89Zlot Samochodów Japońskich we Włocławku 2014 - 90

Mazda_CX-5_DEALER_970x200
Komentarz do artykułu

Autor napisał(a) dnia: 2014-07-22

Szanowny Panie, nie sposób jest w krótkiej relacji napisać o wszystkich autach, które przybyły na zlot (przypomnijmy, że było ich ponad 80). Postanowiliśmy wybrać naszym zdaniem auta ciekawe, ale nie najciekawsze, bowiem o tych drugich z pewnością napiszą inni. Chcieliśmy wyróżnić i docenić pracę włożoną w auto również tych, którzy nie mają ogromnych budżetów, a mimo to ich projekty potrafią się bardzo wyróżnić.

Poza tym mi (obecny na zlocie autor tekstu) ten Nissan po prostu nie przypadł do gustu. Ogromna moc nie czyni z auta od razu obiektu moich westchnień. MI osobiście Toyota Corolla TS dużo bardziej się podobała, ze względu na dbałość o detale i wyjątkowość (chyba jedna z dwóch Toyot na Zlocie). Z poważaniem, Jan.

anonim napisał(a) dnia: 2014-07-22

O 630 konnym nissanie zapomnieliście bo po co pisać że projekt jest indywidualny i auto przerobione na 4 napęd hahah lepiej opisać Toyotę seryjna ze stozkami.

Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm | Partnerzy Nasze strony: Modelmania.pl | JazdaMiejska