JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Nowy Outlander zyskuje na szlachetniej linii nadwozia i bardziej ekologicznych silnikach.

Outlander bardziej ekologiczny

Data publikacji: 2012-03-06

Mitsubishi na salonie w Genewie pokazuje właśnie trzecią generację swojego crossovera - Outlandera. Auto szokuje stylistyką zarezerwowaną dotąd dla modeli z klasy Premium. Producent zakłada również, że nowy Outlander jeszcze bardziej pokocha przyrodę.

Nowy Mitsubishi Outlander, to crossover średniej wielkości który pokazuje, jak przystosować się do rosnących wymagań klientów. Dla Mitsubishi jest to ważny strategicznie, innowacyjny samochód oferujący zalety pojazdu z segmentu premium, opracowany w oparciu o bardzo uniwersalną, światową platformę i wyróżniający się harmonijną równowagą najwyżej cenionych zalet pojazdów swojej kategorii:

  • poszanowanie środowiska naturalnego,
  • zaawansowane systemy bezpieczeństwa,
  • komfort podróżowania,
  • inteligentna wszechstronność,
  • większa wygoda użytkowania.

Premiera w Genewie potwierdza start nowej generacji światowych produktów Mitsubishi Motors, które zgodnie z ambitnym planem "Jump 2013" rozpoczynają erę bardziej ekologicznych i ogólnoświatowych pojazdów Mitsubishi.

Nowy język

W konsekwencji, cała oferta rynkowa MMC obejmująca samochody osobowe, crossovery i SUV-y przejdzie istotną transformację dzięki nowemu językowi konstruowania pojazdów, jaki widać już w prezentowanym nowym modelu Outlander.

Nowy język konstruowania wciąż jest na etapie rozwoju, ale już teraz widać wyraźnie, że prowadzi on do pojazdów o otwartej koncepcji rozwojowej, wystarczająco elastycznej, by sprostać szczególnym wymogom stawianym przed różnymi samochodami, ale zawsze godnymi marki Mitsubishi i jej Trzech Diamentów.

Nowa estetyka samochodów napędzana inżynierskim podejściem do zagadnienia, może być rozumiana jako wyraz stuletniej tradycji technicznej firmy Mitsubishi, którą wykorzystano i dostosowano do wymogów współczesnego świata.

Nowy kształt

Nowy Outlander ma długość 4655 mm i wielkością jest zbliżony do swojego poprzednika. Kontynuuje także dobrą tradycję Mitsubishi, będąc samochodem tworzonym z użyciem najnowocześniejszych technologii, według zasady "solidność - bezpieczeństwo - prostota" widocznej już w jego wyglądzie. Łączy on zdecydowane kształty z gładkością powierzchni nadwozia, podobnie jak zapowiadające go samochody Concept PX-MiEV oraz Concept PX-MiEV II.

Outlander III generacji przekonuje wyglądem: podwyższoną sylwetkę z delikatnie ukształtowanymi błotnikami podkreślono wysoko przebiegającymi przetłoczeniami boków nadwozia a w niczym niezakłóconych powierzchniach silnie nakreślono linie okien. Wyposażony w innowacyjny układ napędowy i pozbawiony tanich chwytów stylistycznych Outlander zapewnia dobre osiągi, komfort i bezpieczeństwo, bezcenne szczególnie podczas długich podróży.
Pozbawiony krzykliwości, ale zdecydowany wygląd zewnętrzny uzyskano między innymi projektując wąski, aerodynamicznie ukształtowany wlot powietrza, z chromowanymi liniami w kształcie kija hokejowego wykonanymi tak, by wyglądały jak wyfrezowane z jednego kawałka metalu, zbiegającymi się na środku wokół Trzech Diamentów, a z drugiej strony zamkniętymi wąskimi, ciekawie ukształtowanymi reflektorami nadającymi przedniej partii samochodu "kociego spojrzenia".

Ta sama wysoka dbałość o estetykę dotyczy projektu wnętrza, do budowy którego zastosowano materiały wysokiej jakości (wykładziny materiałowe, miękkie w dotyku powierzchnie, srebrne lub drewniane akcenty, dodatki w lustrzanej czerni...). Uzyskano dzięki temu deskę rozdzielczą pozwalającą kierowcy lepiej koncentrować się na prowadzeniu samochodu, dając mu także możliwość korzystania z elementów sterujących ergonomicznie rozmieszczonych na ramionach kierownicy oraz z łatwych do odczytania wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości.

Nowa harmonia

Podobnie jak w poprzednim modelu, mocną stroną Outlandera Nowej Generacji będzie możliwość przewozu 5 lub 7 osób w komfortowym i bezpiecznym wnętrzu.

Nie rezygnując z dotychczasowych zalet samochodu, wzmocniono je i dodano nowe, korzystając między innymi z możliwości stwarzanych przez coraz potężniejsze możliwości rozbudowanych systemów elektronicznych.

Poszanowanie środowiska naturalnego

W Europie nowy Outlander będzie dostępny z dwoma silnikami:
- silnik benzynowy 2.0 l MIVEC o mocy 110 kW (150 KM) z całkowicie nowym układem rozrządu,
- silnik 2.2 l Clean Diesel o mocy 110 kW (150 KM) z wieloma innowacjami (w tym wyjątkowo niskim stopniem sprężania 14,9:1) i licznymi udoskonaleniami pozwalającymi na łączenie wysokich osiągów z niskim poziomem emisji spalin.

Nowy model dostępny będzie również z całkowicie nowym systemem Automatic Stop & Go oraz z całkowicie nową 6-biegową przekładnią automatyczną. Do tego konstruktorzy obniżyli masę auta poprzez optymalizację struktury nadwozia i użycie wytłoczek z blachy stalowej o podwyższonej wytrzymałości. Wszystko to pozwoliło znacząco obniżyć zużycie paliwa i emisję spalin poniżej zakładanej wstępnie emisji CO2 do 130 g/km.

Zaawansowane systemy bezpieczeństwa

W nowym Outlanderze zastosowano adaptacyjny tempomat (Adaptive Cruise Control). System ten pozwala na utrzymywanie bezpiecznej odległości za poprzedzającym pojazdem, nawet w czasie bardzo wolnej jazdy, przy dużym nasileniu ruchu. Z technicznych nowinek znajdziemy również system zapobiegania kolizjom czołowym (Forward Collision Mitigation), który wykrywa przeszkody na drodze przed pojazdem i automatycznie aktywuje hamulce, by pomóc w uniknięciu zderzenia z przeszkodą. Kolejnym systemem dbającym o bezpieczeństwo użytkowników jest system ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu (Lane Departure Warning) ostrzegający kierowcę, wysyłając akustyczne i wizualne sygnały, gdy samochód zaczyna opuszczać swój pas ruchu na drodze.

Z przodu zastosowano ksenonowych reflektorów Super-HiD "Wide Vision". Uzyskano snop światła w przybliżeniu 1,4 razy mocniejszy od konwencjonalnych reflektorów ksenonowych HID, zapewniając jasność 1350 lumenów i oświetlając bardzo duży obszar wynoszący sumarycznie 80° x 2 zamiast 42° x 2 w przypadku typowych reflektorów ksenonowych HiD.

Komfort podróżowania

Aby zwiększyć poczucie komfortu nowy Outlander oferuje dwustrefową klimatyzację, cichsze, lepiej wytłumione wnętrze,
komfortowy trzeci rząd siedzeń z podziałem 50/50, zastępujący stosowane wcześniej osobne składane siedzenia,
materiały wysokiej jakości, które w dotyku i wyglądzie reprezentują poziom stosowany w samochodach premium segmentu D.

Po genewskiej premierze, Outlander nowej generacji zostanie wprowadzony do sprzedaży latem 2012 roku w Rosji, i krótko potem w Europie, a następnie w Australii, Chinach i Ameryce Północnej.

Nowy horyzont

Jeszcze w tym roku, korzystając z uniwersalnego charakteru płyty podłogowej, na jakiej zbudowano nowego Outlandera oraz możliwości rozmieszczenie na jej pokładzie potężnych komponentów elektronicznych, Mitsubishi uzupełni gamę dostępnych układów napędowych o oparty o wersję z napędem elektrycznym samochód hybrydowy P-HEV. Tworząc taką wersję Outlandera skorzystano z bogatych doświadczeń firmy Mitsubishi w konstruowaniu samochodów z napędem na 4 koła. Przewidziano pozostawienie kierowcy wyboru jednego z trzech trybów działania układu napędowego:

  • Elektryczny (dwa silniki elektryczne 4WD EV)
  • Hybrydowy szeregowy (dwa silniki elektryczne 4WD EV z zasilaniem z generatora prądu napędzanego silnikiem spalinowym)
  • Hybrydowy równoległy (dwa silniki elektryczne 4WD EV przy wyższych prędkościach wspierane silnikiem spalinowym napędzającym koła przednie ? silniki elektryczne bez pośrednictwa przekładni pomagają uzyskać bardzo dobre przyspieszenie).

Wyposażenie nowej generacji samochodu Outlander w system napędowy Mitsubishi P-HEV pozwoli na uzyskanie bardzo zadowalającego zasięgu i jednocześnie bardzo niskiego poziomu emisji spalin, zbliżonego do wyników osiąganych przez badawczy samochód Concept PX-MiEV II, czyli umożliwiając przejechanie bez tankowania ponad 800 km przy emisji CO2 poniżej 50 g/km.

Wstępne dane techniczne - specyfikacja europejska

NADWOZIE:
- Długość: 4655 mm
- Szerokość: 1800 mm
- Wysokość: 1680 mm
- Rozstaw osi: 2670 mm

UKŁAD NAPĘDOWY:

  • 2.0 benzynowy 110 kW (150 KM) 6,000 obr./min., 195Nm przy 4,100-4,200 obr./min., minimalna emisja CO2 poniżej 150g/km
  • 2.2 DiD Clean Diesel M/T: 110 kW (150 KM), 3,500 obr./min. - 380Nm, 1,750-2,500 obr./min., minimalna emisja CO2 poniżej 130 g/ 
  • skrzynia biegów: 5 M/T, CVT, 6 M/T lub 6 A/T
  • napęd 2WD lub 4WD

Autor: Mitsubishi

Galeria fot. Mitsubishi Nowy Outlander zyskuje na szlachetniej linii nadwozia i bardziej ekologicznych silnikach. - 1 Nowy Outlander zyskuje na szlachetniej linii nadwozia i bardziej ekologicznych silnikach. - 2 Nowy Outlander zyskuje na szlachetniej linii nadwozia i bardziej ekologicznych silnikach. - 3 Nowy Outlander zyskuje na szlachetniej linii nadwozia i bardziej ekologicznych silnikach. - 4 Nowy Outlander zyskuje na szlachetniej linii nadwozia i bardziej ekologicznych silnikach. - 5 Nowy Outlander zyskuje na szlachetniej linii nadwozia i bardziej ekologicznych silnikach. - 6 Nowy Outlander zyskuje na szlachetniej linii nadwozia i bardziej ekologicznych silnikach. - 7 Nowy Outlander zyskuje na szlachetniej linii nadwozia i bardziej ekologicznych silnikach. - 8 Nowy Outlander zyskuje na szlachetniej linii nadwozia i bardziej ekologicznych silnikach. - 9

Dodaj komentarz do artykułu

Treść *
Autor *
Kontakt ( tylko do wiadomości Redakcji )
* - pole wymagane

Uwaga! Redakcja nie odpowiada za treści i tematy publikowane w dziale "Komentarze".
Redakcja ma prawo usunąć komentarz jeśli uzna go za niezgodny z prawem, obraźliwy lub szkodliwy.
Komentarz przez Ciebie dodany zostanie opublikowany niezwłocznie po zaakceptowaniu przez Redaktora.

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA