Rozmowa o toruńskim moście
W tym roku rozpocznie się przebudowa pl. Daszyńskiego, gdzie planowane jest powstanie jednego z najważniejszych i najtrudniejszych konstrukcyjnie elementów inwestycji. Zatem już w marcu torunianie mogą spodziewać się pierwszych zmian w organizacji ruchu drogowego.
Rozmowa z Panem Andrzejem Sas z firmy DHV Polska Sp. z o.o. na temat inwestycji mostowej w Toruniu
- Proszę przypomnieć na czym polega Państwa rola jako Inżyniera Projektu w projekcie budowy nowego mostu drogowego.
Andrzej Sas: Naszą rolą jest nadzorowanie kontraktu w zakresie warunków w nim zawartych; zatem m.in. monitorowanie postępu prac, zapewnienie profesjonalnego i kompletnego nadzoru inwestorskiego nad prowadzonymi robotami zgodnie z polskim prawem budowlanym, sprawowanie kontroli zgodności realizacji z projektem i pozwoleniami na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, kontrola jakości wykonywanych robót budowlanych i wyrobów budowlanych, a także finansowe rozliczenie kontraktu.
- Jakie konkretnie zadania wykonują Państwo na obecnym etapie budowy?
AS: W ostatnich miesiącach nadzorowaliśmy wycinkę drzew w okolicach Placu Daszyńskiego, budowę dróg serwisowych, likwidację ogródków działkowych po stronie lewobrzeżnej oraz wyburzenie obiektów budowlanych przy ul. Żółkiewskiego i Dwernickiego.
Bieżący rok to kolejne prace związane z prowadzeniem nadzoru inwestorskiego nad realizacją robót budowlanych zgodnie z warunkami FIDIC, kontynuacja rozpoczętych już prac, wdrażanie zatwierdzonego przez organ zarządzający ruchem projektu organizacji ruchu i zabezpieczenie robót, usunięcie kolizji energetycznych w obrębie ogródków działkowych oraz przy ul. Winnica, wymiana gruntu, kontynuacja wyburzeń i wycinki drzew, rozpoczęcie robót palowych.
- Czy budowa prowadzona jest zgodnie z planami i przewidywaniami? Jaka jest Państwa opinia jako instytucji odpowiadającej za kontrolę m.in. finansową, techniczną, organizacyjną i czasową?
AS: Główne prace budowlane są realizowane zgodnie z przyjętym harmonogramem, zaś bieżąca kontrola finansowa i techniczna wskazuje na prawidłowości w zakresie prowadzonej inwestycji. Wszystkie zadania wyznaczone na ten rok powinny być zrealizowane o czasie, a tego będziemy oczywiście pilnować.
- Jak przebiega współpraca z firmą Strabag? Czy są Państwo zadowoleni z postępów budowy? Czy ilość obowiązków Inżyniera Projektu będzie się zwiększała? Od czego to zależy?
AS: Naszym wspólnym celem jest, by inwestycja realizowana była zgodnie z założonymi planami, a most był gotowy w pierwszej połowie 2013 r. Współpraca z Generalnym Wykonawcą musi być bardzo przejrzysta, wszelkie zaś trudności realizacyjne czy też formalne są konsultowane na bieżąco tak, by nie opóźniać prac budowlanych. Naturalną kwestią jest, że przy większym stanie zaawansowania inwestycji wzrasta ilość obowiązków, natomiast ważne jest by nadzór był prowadzony w sposób systematyczny i profesjonalny.
- Czego mogą się spodziewać mieszkańcy Torunia w najbliższym czasie w związku z budową (utrudnienia w ruchu, intensyfikacja prac, więcej formalności czy raczej więcej widocznych postępów)?
AS: W tym roku rozpocznie się przebudowa pl. Daszyńskiego, gdzie planowane jest powstanie jednego z najważniejszych i najtrudniejszych konstrukcyjnie elementów inwestycji: trzypoziomowego skrzyżowania z tunelem pod pl. Daszyńskiego. Zatem już w marcu torunianie mogą spodziewać się pierwszych zmian w organizacji ruchu drogowego w związku z przystąpieniem do właściwych prac przy budowie trasy. Obecnie jest opracowywany projekt tymczasowej organizacji ruchu na czas budowy, który zostanie przedstawiony mieszkańcom po jego zatwierdzeniu.Inwestycja pociąga za sobą naturalne zmiany w organizacji ruchu, ale musimy to zaakceptować, takie są realia.
Źródło: Katarzyna Żuk, Link PR
Uwaga! Redakcja nie odpowiada za treści i tematy publikowane w dziale "Komentarze".
Redakcja ma prawo usunąć komentarz jeśli uzna go za niezgodny z prawem, obraźliwy lub szkodliwy.
Komentarz przez Ciebie dodany zostanie opublikowany niezwłocznie po zaakceptowaniu przez Redaktora.
Wandalizm na toruńskim moście
Mostowe przedwiośnie
Most chętnie oglądany na Targach Invest-Tor 2011
Zaczną się korki, Wschodnia już zamknięta
Zanim powstanie most w Toruniu...
Zmiany w kodeksie drogowym
Żużlowy finał w Toruniu
Setki miłośników Mercedesów spotkały się w Toruniu
Gwiazdy ponownie zlecą do Grodu Kopernika
Superauta na toruńskim torze
Toruń kaczkami płynący
Światowy zlot 2CV zawita do Torunia
Od rowerów po Rollsa
Auto Moto Show Toruń 2023 już za miesiąc
Wielkie święto motoryzacji w Grodzie Kopernika
Będą auta, będzie show
Auto Moto Show Toruń po raz drugi
Za rok zrobią jeszcze większe show
Uliczne wojny w Olsztynie
Będzie nawet Hermaszewski
Nowy most wystartował
Crossowcy powalczą w Chełmnie
Chevrolet Spark.Bohater szklanego ekranu
Mercedes-Benz CLS.CLS, Czyli Luksusowo i Sportowo
Honda CR-Z.Romantyczna marzycielka
Fiat Bravo.Włoska uwodzicielka
.Miejski Kingsize
To nie wojna, to zlot
Dziki Zachód w sercu Torunia!
Bo to co nas podnieca...
Mercedesy opanowały Toruń i Kujawy
MotoOrkiestrowy rock and roll
Przekraczać granice, bezpiecznie
Zakończenie z przytupem
Toruń tylnymi kołami pędzony...
Ostatnia prosta do zimy
Piknikowo, lecz pod znakiem BMW
Gwiazdy znów zleciały do Grodu Kopernika
Toruń z mocnym kalendarzem
Z modelem do Parku
Pierwsze rekordy
Budują tor RC!
Zimna krew na zakręcie
Kalendarz imprez w małej skali
Pakiet atrakcji na Powitanie Lata
Rajdowy klasyk na krzyżackich szutrach
Kopernik ruszył rajdami
Duże Toyoty w małej skali
Pech Artura, szampan dla Kamila
Wielki Zamek dla małych rajdówek
Finał nie zawiódł
Giganci driftingu w Toruniu
Toruń wyłoni mistrzów
Ścigali się po asfalcie i szutrze
W niedzielę powalczą bok w bok
Gokarty pod dachem
Wybory miss na otwarcie toru
Finał z rewersem na Torze Toruń
Ogniem po Torze Toruń
Znakomite zakończenie sezonu AF Racing
Słodko-gorzkie zakończenia w Misano
Start po dalszą naukę
Znowu powalczą o rekordy toru
Maciej Wisławski ambasadorem ProfiRacing Cup
Szczęście było blisko