JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Fiat 500L nowe wersje

Fiat 500L wciąż rośnie

Data publikacji: 2014-02-13

Fiat prezentuje nową serię specjalną 500L Beats EditionTM oraz nową gamę 500L MY 2014, jako krok w kierunku udoskonalenia oferty modelowej, proponując nowe kolory nadwozia, nowe wystroje wnętrza oraz nowe opcje wyposażenia.

Początek roku 2014 to także oferta nowych 120-konnych jednostek napędowych 1.6 MultiJet II oraz 1.4 T-Jet dla gamy modelowej 500L. Silnik benzynowy 1.4 T-Jet już wkrótce dostępny będzie również w wersji "dwupaliwowej" - tj. na gaz LPG i benzynę.

Nowości te bez wątpienia stanowić będą o konsolidacji sukcesu gamy modelowej 500L, czyli 500L, 500L Trekking i 500L Living, których sprzedaż na rynkach europejskich w ciągu zaledwie kilku miesięcy wzrosła na tyle, aby z udziałem 17,2 procent zająć wiodące miejsce w swym segmencie. Gama modelowa 500L osiągnęła ponadto dominację we Włoszech (40,9% udział w segmencie) i pozycję bestsellera w klasie średniej niższej oraz w klasie samochodów napędzanych silnikiem Diesla.

Fiat 500L Beats EditionTM.

Podczas gdy serie specjalne modelu-ikony: Fiata 500 - znane są powszechnie, jako synonim wdzięcznej mody, to dla gamy 500L właściwszym symbolem powinna być technologia, która w interpretacji Fiata winna być maksymalnie zaawansowana lecz nieskomplikowana w obsłudze tak, aby ułatwić i uprzyjemnić życie na co dzień.

Fiat 500L Beats EditionTM wyposażony jest w system nagłośnienia, który rewolucjonizuje jakość doznań akustycznych w kabinie samochodu. Zestawienie i kalibracja nowego systemu audio jest dziełem inżynierów dźwięku Fiat Group we współpracy z legendarnym wykonawcą i producentem Dr Dre oraz szefem wytwórni Geffen A&M Records, Jimmy Lavine. Efektem ich wysiłków jest system Hi-Fi o wyjątkowej czystości i wyrazistości dźwięku, jakiej nie osiągnąłby nikt poza ekspertami tej klasy co Dr Dre i Jimmy Lavine.

Widziany od zewnątrz Fiat 500L Beats EditionTM przyciąga wzrok dwukolorowym, grafitowo-czarnym, matowym lub błyszczącym lakierem nadwozia urozmaiconym czerwonymi oraz satynowanymi akcentami, które podkreślają nowocześnie miejski wygląd. Styl ten znajduje kontynuację w idealnie czarnym wystroju wnętrza "Total Black" z nowej tkaniny materiałowej i eko-skóry wykończonej czerwonymi przeszyciami.

Seria specjalna 500L Beats EditionTM pojawi się we włoskich salonach sprzedaży już w bieżącym tygodniu a w niedługim czasie również i w europejskiej sieci dealerskiej Fiata.

Nowa gama Fiata 500L MY 2014.

Wraz z premierą nowej serii 500L Beats EditionTM oraz nowych wersji silnikowych o mocy 120 KM, gama 500L zostaje niejako "zaktualizowana" poprzez udoskonalenie oferty modelowej, obejmującą m.in. nowy metalizowany lakier nadwozia Venezia Blue, nową tapicerkę materiałowo-skórzaną oraz nowe opcje i pakiety wyposażenia dla zainteresowanych modeli ?Pięćsetki".
W zależności od rynku sprzedaży oferta ?500" składa się z trzech poziomów wyposażenia (Pop, Pop Star i Lounge), serii specjalnej 500L Beats EditionTM oraz wersji Business o charakterze profesjonalnym. Z myślą o wygodzie i ekonomizacji wydatków Klientów dostępne są pakiety opcji i akcesoriów, m.in. Pop Star Pack, Lounge Pack i Trekking Pack.

Nowe wersje silnikowe o mocy 120 KM dla gamy 500L MY 2014.

Aby utrzymać dominującą rolę w swej klasie, także i gama 500L - a więc modele 500L Trekking i 500L Living jako wersje pochodne "Pięćsetki", które podbijając nowe terytoria przekroczyły konwencjonalne bariery swego segmentu - otrzymała nowe jednostki napędowe: turbodiesel 1.6 MultiJet II oraz benzynowy 1.4 T-Jet, również z turbo-doładowaniem.

Jednostki te rozwijają moc 120 KM i zaliczają się do 16-procentowego sektora sprzedaży w tym segmencie na rynkach Europy, a do ich cech charakterystycznych należą wysokie osiągi i przyjemność prowadzenia napędzanego nimi pojazdu, ograniczone zużycie paliwa oraz niski poziom emisji spalin.

Ze względu na oszczędność paliwa, silnik 1.6 MultiJet II w sposób idealny nadaje się do dalekich podróży, a o jego orientacji na ekologię świadczy norma czystości spalin Euro 6. Jest to możliwe dzięki udanej kombinacji zaawansowanych rozwiązań konstrukcyjnych ze stworzoną przez Fiata technologią wtrysku paliwa MultiJet II. Wyposażona w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek Honeywell jednostka ta wyróżnia się wiodącą w swej klasie mocą maksymalną 120 KM przy 3750 obr/min i momentem 320 Nm przy 1750 obr/min. Pozwala to osiągnąć prędkość maksymalną 189 km/h i przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 10,7 sekundy przy średnim zużyciu paliwa 4,6 l/100 km i emisji CO2 120 g/km.

Producent turbosprężarki, firma Honeywell notowana jest na liście ?Forbes 100" i należy do światowych liderów w dziedzinie rozwoju technologii systemów sterujących do użytku domowego i przemysłowego oraz produkcji turbosprężarek i urządzeń o wysokiej wydajności.

Jeżeli walorami turbodiesla 1.6 MultiJet II są oszczędność paliwa i wysokie osiągi, to w przypadku benzynowego 1.4 T-Jet do zalet wartych uwagi należy niezawodność, kompaktowe wymiary oraz optymalne wyważenie dynamiki jazdy i kosztów eksploatacji pojazdu. Silnik ten jest doskonałą ilustracją sukcesu koncepcji "downsizingu" wykorzystującej technologie Fire i Turbo, która stała się punktem odniesienia dla licznych zastosowań na wszystkich rynkach sprzedaży, o czym świadczy ponad 500.000 silników wyprodukowanych do dnia dzisiejszego. Jednostka T-Jet o mocy 120 KM rozwija moment maksymalny 215 Nm już od 2500 obr/min i spełnia wymogi normy czystości spalin Euro 6. Umożliwia osiągnięcie prędkości 189 km/h oraz przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 10,2 sekundy przy średnim zużyciu paliwa 6,9 l/100 km i emisji CO2 159 g/km.

Skuteczność kombinacji Fire+Turbo zaprowadziła do stworzenia wersji dwupaliwowej (benzyna/LPG) silnika 1.4 T-Jet, która dla modeli 500L dostępna będzie już w najbliższych tygodniach. Moc i moment obrotowy nie ustępują wersji benzynowej, zaś możliwość spalania alternatywnego paliwa stanowi korzystne rozwiązanie w kategoriach ekologicznych i kosztowych. Dzięki zastosowaniu zaawansowanej technologii dwupaliwowy 1.4 T-Jet spełnia wymogi normy Euro 6, pozwala znacząco zwiększyć zasięg jazdy oraz imponuje osiągami: moc maksymalna 120 KM przy 5000 obr/min, prędkość maksymalna 189 km/h, przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 10,2 sekundy przy średnim zużyciu paliwa 8,9 l/100 km i emisji CO2 144 g/km.

Ekskluzywne akcesoria Mopar.

Indywidualizacja własnego samochodu nie nastręcza większych trudności dzięki bogatej ofercie ekskluzywnych akcesoriów Mopar - instytucjonalnej marki dedykowanej serwisowi, obsłudze Klienta oraz zaopatrzeniu w części zamienne i akcesoria w ramach działalności marek Fiata i Chryslera na obszarze Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).

Wśród akcesoriów dla serii specjalnej 500L Beats Edition na uwagę zasługuje satynowana listwa ozdobna maski silnika, zestaw nakładek progowych z poliwęglanu oraz mat podłogowych z logo 500.

Cała rodzina "Pięćsetki" objęta jest programem ?Mopar Vehicle Protection" przewidującym profesjonalną obsługę samochodu w całym okresie eksploatacji przez autoryzowanych dealerów i autoryzowane stacje serwisowe w Europie posiadające wysokokwalifikowany personel i stosujące oryginalne części zamienne.

Gama 500L coraz wyżej w europejskich rankingach sprzedaży.

Na rynkach Europy w roku 2013 sprzedaż samochodów z logo 500L poszybowała na szczyt swego segmentu w ciągu kilku zaledwie miesięcy, uzyskując udział rynkowy 17,2%.

Gama modelowa 500L osiągnęła ponadto dominację we Włoszech (40,9% udział w segmencie) i pozycję bestsellera w klasie średniej niższej oraz w klasie samochodów napędzanych silnikiem Diesla.

Jest to model samochodu, który zdobywa Klientelę o zróżnicowanych preferencjach i gustach, potrzebach kulturalnych i użytkowych, ponieważ oferuje nie tylko funkcjonalność, obszerność wnętrza i uniwersalność zastosowań, ale również coś więcej: to jedyny pojazd w tym segmencie tak doceniany za swój wdzięk, że ponad 40% nabywców zamawia wyższe wersje wyposażenia, a więc z lakierem nadwozia bi-colore, czy wyposażeniem typowym dla auta wyższego segmentu. Warto także wspomnieć, że do Fiata 500L Trekking - uważanego za najbardziej "cool" w gamie 500L, należy ponad 15% całej sprzedaży 500L.


Fiat 500L jest więc doskonałym przykładem wskazującym, że przyszłość rodziny "500" leży w jej szerokim rozwoju. Gdy ?Pięćsetka" jest modnym samochodem miejskim w całym tego słowa znaczeniu, 500L proponuje niezrównaną funkcjonalność na co dzień, a pod względem osiągów i wyposażenia - nowe doznania także i poza granicami miasta.

Rodzina ?500" to także pionier nowej koncepcji indywidualnej mobilności, o czym świadczy największa flota pojazdów użytkowanych we Włoszech w systemie wspólnego użytkowania samochodów (?car-sharing"): ponad 640 samochodów 500 i 500L wyjeżdża na ulice Mediolanu dzień po dniu, aby w ramach wspólnego projektu ?Enjoy" partnerstwa ENI-Fiat umożliwić podwożenie chętnych do pracy, czy do innych dzielnic miasta. Akces do tego projektu zadeklarowało już ponad 26.000 osób, które w okresie jednego zaledwie miesiąca wykonały 35.000 przejazdów (z tendencją rosnącą).

Nowości w gamie modelowej 500L prezentowane właśnie przedstawicielom prasy międzynarodowej będą miały niewątpliwy wpływ na umocnienie trendu globalizacji przyjętego przez markę Fiat kilka lat temu, a którego istotny kamień milowy położony został w ubiegłym roku. Pomimo trwającego kryzysu ekonomicznego w Europie, a szczególnie we Włoszech, marka Fiat zachowała swą pozycję rynkową sprzedając 573.000 samochodów i uzyskując 4,7-procentowy udział w rynku, tj. wyższy o 0,1% w stosunku do roku 2012. Było to możliwe za sprawą nowej, globalnej polityki rynkowej, czego efektem był notowany w przeciągu 2013 roku wzrost sprzedaży we wszystkich najważniejszych krajach Europy, m.in. o 9,5% we Francji, o 20,2% w Wielkiej Brytanii oraz o 28,8% w Hiszpanii.

Pomijając na chwilę cyfry i procenty należy podkreślić, że rok 2013 wyznaczył istotną fazę dla definicji "nowego Fiata", a w szczególności nowej strategii międzynarodowego rozwoju poprzez promocję dwóch modeli: Fiata 500: emocjonalnej i aspiracyjnej ikony marki oraz Fiata Pandy: "uosobienia" praktyczności, prostoty i dobrej zabawy.

Powstały ?rodziny 500 i Pandy", które w roku 2013 wyniosły Fiata na pozycję niekwestionowanego lidera segmentu A z udziałem na rynkach europejskich przekraczającym 27 procent. Imponujący wynik, osiągnięty w części dzięki doskonałej renomie Pandy, która w pierwszym roku po re-stylingu jest wciąż (2 rok z rzędu) bestsellerem we Włoszech oraz drugim w swym segmencie na rynkach Europy, zaraz po Fiacie 500.
To także wynik największego zróżnicowania modelowego w tej kategorii; Panda to jedyny ?city-car" dostępny z napędem na cztery koła i systemem bezpieczeństwa City Brake Control (zmniejszającym zagrożenie kolizji w ruchu miejskim) - zdobywcą prestiżowej klasyfikacji Euro NCAP Advance. Oraz jedyny samochód w swej kategorii z tak szerokim wyborem jednostek napędowych: od turbodiesla poprzez benzynową z turbodoładowaniem, do dwupaliwowych benzyna/LPG i benzyna/metan (silnik TwinAir Turbo Methane uzyskał tytuł Najlepszego Silnika Ekologicznego 2013 "Best Green Engine of the Year 2013").

Autor: Jazda Miejska

Dodaj komentarz do artykułu

Treść *
Autor *
Kontakt ( tylko do wiadomości Redakcji )
* - pole wymagane

Uwaga! Redakcja nie odpowiada za treści i tematy publikowane w dziale "Komentarze".
Redakcja ma prawo usunąć komentarz jeśli uzna go za niezgodny z prawem, obraźliwy lub szkodliwy.
Komentarz przez Ciebie dodany zostanie opublikowany niezwłocznie po zaakceptowaniu przez Redaktora.

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
SZUKAJ W SERWISIE!
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA