JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Nowy Peugeot 508 - prezentacja

Nowy PEUGEOT 508 - samochód z charakterem

Data publikacji: 2014-09-10

Zaprezentowany na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu nowy Peugeot 508, przeszedł poważną ewolucję stylistyczną i technologiczną, a także otrzymał nowe jednostki napędowe.

Nowy PEUGEOT 508 otrzymał nową osłonę chłodnicy, która będzie się pojawiać we wszystkich kolejnych modelach marki, a także nowe elementy wyposażenia, takie jak ekran dotykowy, kamera cofania i system kontroli martwego pola. Model został wyposażony w oszczędne, a jednocześnie wydajne jednostki napędowe spełniające wymogi normy Euro 6, takie jak 2.0 BlueHDi 150 z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, z emisją CO2 na poziomie zaledwie 105g/km. Gama 508, od 2012 roku dostępna w trzech wersjach nadwoziowych, powiększa się o zupełnie nową wersję RXH 2.0 BlueHDi 180 EAT6, która będzie dostępna w Europie od listopada 2014 roku.

Samochody z segmentu D - prestiżowe i rentowne

Segment D, rodzinnych samochodów klasy średniej, to segment, w którym marka PEUGEOT jest obecna od dziesięcioleci. Rozpoznawalność i renoma producenta od dawna opiera się na sukcesie, jaki odniosły modele serii 4 i 5.

W 30 europejskich państwach w segmencie tym sprzedaje się około 1 500 000 samochodów rocznie, z czego 45% to samochody trójbryłowe, typu sedan, a 55% to samochody typu kombi. PEUGEOT 508, dostępny w wersji sedan i kombi od samego początku, czyli od swojej premiery na początku 2011 roku, uplasował się w pierwszej trójce pod względem sprzedaży. Segment jest tradycyjnie zdominowany przez marki premium, które muszą jednak konkurować z markami popularnymi, które zyskały już 50-procentowy udział w tym rynku w Europie.

W 2012 roku oferta modeli PEUGEOT 508 wzbogaciła się o wersję RXH HYbrid4, która stanowi śmiałą i nowatorską propozycję w klasie średniej "allroad". To, co było niszą w momencie pojawienia się wersji RXH, dziś stało się prężnie rozwijającą się kategorią, która ciągle powiększa się o nowe modele. PEUGEOT 508 RXH HYbrid4 pozostaje modelem wyjątkowym wśród samochodów klasy premium: hybrydowy napęd, w którym zastosowano silnik wysokoprężny, kształt nadwozia charakterystyczny dla samochodów typu "allroad", uniwersalny charakter w połączeniu z niskim poziomem emisji CO2, stanowią wciąż unikalne połączenie na rynku motoryzacyjnym.

Prestiżowa i wyróżniająca się wersja PEUGEOT 508 RXH HYbrid4, teraz jest także dostępna z silnikiem spalinowym. Napędzany dwulitrowym silnikiem 2.0 BlueHDi 180 EAT6, nowy PEUGEOT 508 RXH, przyciągnie do segmentu D nowych klientów.

Najmłodsza gama w historii marki PEUGEOT

PEUGEOT 508 doskonale ilustruje dążenie do repozycjonowania samochodów marki, poprawy jej wizerunku na całym świecie oraz wysokie wymagania w zakresie jakości. Model ten, produkowany we Francji i w Chinach, od momentu wprowadzenia na rynek do dnia dzisiejszego znalazł ponad 370 000 nabywców. Dziś ponad 36% egzemplarzy modelu PEUGEOT 508 jest sprzedawanych w Chinach, które od 2013 roku są jego głównym rynkiem zbytu.

Nowy PEUGEOT 508 idzie o krok dalej, jeżeli chodzi cechy, które wzbudziły uznanie w momencie premiery tego modelu, takie jak styl, bogate i nowoczesne wyposażenie czy dynamiczne jednostki napędowe.

Bardziej wyrazisty styl nadwozia, który nadaje mu zdecydowany charakter

Już wcześniej styl modelu PEUGEOT 508 był pełen elegancji, właściwy dla samochodu charakteryzującego się solidnością i wysoką jakością wykonania. Zespół projektantów nowego PEUGEOT oparł się na tych wartościach, aby tchnąć w niego jeszcze więcej siły i charakteru, a także podkreślić jego zaawansowanie technologiczne.

Nowa osłona chłodnicy stanowi kwintesencję stylu nowego PEUGEOT 508. Bardziej pionowa, z umieszczonym pośrodku logo marki, stanowi widoczny ukłon pod adresem znakomitych wcześniejszych modeli z serii ?5?. Nowy PEUGEOT 508 jest też pierwszym modelem z charakterystyczną stylistyką przedniej części nadwozia, bardziej zdecydowaną i prestiżową, która znajdzie swoją kontynuację w przyszłych modelach marki.

Nowe proporcje nadające nadwoziu nową równowagę

Zmodyfikowano pokrywę silnika, która jest teraz bardziej pozioma, dzięki czemu wszystkie trzy typy nadwozia wyraźnie kojarzą się z wyglądem legendarnej serii "5" marki. W sedanie zapewnia też lepsze proporcje pomiędzy przodem i tyłem samochodu.
W wersji sedan tył zwraca uwagę bardziej uporządkowaną bryłą, a zmieniony tylny zderzak wyraźnie odróżnia się od bagażnika, a jednocześnie lepiej pełni funkcję ochronną. Równocześnie nowy PEUGEOT 508 zyskał 38 mm długości, z czego 16 mm przypadło na zwis przedni (to samo dotyczy wersji SW), a 22 mm na zwis tylny.

Modyfikacja przedniej części nadwozia w wersji PEUGEOT 508 RXH pociągnęła za sobą wydłużenie o 5 mm przedniego zwisu, dzięki czemu długość nadwozia wzrosła do 4,828 m.

Nowe zewnętrzne wymiary dodatkowo podkreślają takie wartości, jak elegancja, czystość i oszczędność linii, cenione w modelu PEUGEOT 508 od momentu jego wprowadzenia na rynek. Jeżeli chodzi o przestronne wnętrze, jego wymiary jak i objętość bagażnika, pozostały niezmienione. 

Nowe światła przednie i tylne ? nowy znak rozpoznawczy modelu

W wyższych wersjach wyposażeniowych przednie reflektory, w tym; światła do jazdy dziennej, kierunkowskazy i światła przeciwmgielne, wykonane są w całości w technologii LED.  Reflektory przednie, składają się z 3 modułów po 4 diody LED, do których należy dodać 3 dodatkowe diody LED umieszczone na zewnątrz reflektora spełniające funkcję statycznego doświetlania zakrętów. Technologia LED, poza zaletami związanymi z bezpieczeństwem, szybkością reakcji i niskimi kosztami eksploatacji, sprawia, że światła modelu 508 nabierają finezji i "kociego charakteru". Niewielkie rozmiary i wyraźna struktura soczewek dodatkowo je wyróżniają, podkreślając jednocześnie ich zaawansowanie technologiczne.

Bardzo charakterystyczne, wbudowane w zderzak światła do jazdy dziennej, w kształcie przecinka w wersji sedan i SW, lub śladu pazurów w wersji RXH, tworzą znak rozpoznawczy nowego PEUGEOT 508 i nie pozwalają pomylić go z żadnym innym pojazdem.

Kierunkowskazy, składające się z 4 diod o kształcie dopasowanym do świateł do jazdy dziennej i świateł przeciwmgielnych - montowanych w standardzie począwszy od wersji ALLURE i rozmieszczonych na krańcach przedniego zderzaka w chromowanym obramowaniu, w sumie składają się na zestaw co najmniej 44 diod LED, które tworzą nowy układ świateł PEUGEOT 508.

W wersjach wyposażenia Access, Active i Allure po raz pierwszy pojawiają się przednie reflektory halogenowe o doskonałych parametrach wiązki świetlnej. Pozostałe światła - do jazdy dziennej, kierunkowskazy, światła pozycyjne i przeciwmgielne - są identyczne we wszystkich wersjach wyposażenia. Wykonane całkowicie w technologii LED stanowią charakterystyczny znak rozpoznawczy PEUGEOT 508.

Zmieniono również tylne światła. Są teraz bardziej poziome, niezależnie od tego, czy patrzymy na samochód z boku czy na wprost z tyłu. Każdy reflektor jest wyposażony w 36 opalizujących czerwono diod LED, których układ przypominający potrójny ślad pazurów, tworzy unikalny znak rozpoznawczy, wyróżniający ten model i podkreślający jego zaawansowanie technologiczne.

W wersjach SW i RXH utrzymano zachodzący na boki kształt tylnych świateł.

Więcej zaawansowanych technologii, więcej nowoczesności

Także wnętrze nowego PEUGEOT 508 uległo zmianie. Już od wersji Active deska rozdzielcza wyposażona jest w standardzie w zintegrowany 7-calowy ekran dotykowy obsługujący większość funkcji. Przyciski skrótów do głównych opcji menu - nawigacji, klimatyzacja, radio, multimedia itp. - są bezpośrednio dostępne pod dotykowym ekranem na desce rozdzielczej. Wbudowany ekran dotykowy i umieszczone na nim dotykowe przyciski, pozwoliły zmniejszyć ilość przełączników na centralnej konsoli deski rozdzielczej i wygospodarować w niej miejsce na nowy zamykany schowek.

Zestaw zegarów rozmieszczonych bezpośrednio przed kierowcą przywodzi na myśl zegarmistrzowską precyzję. Dodatkowy wyświetlacz (Head-Up Display), na wysuwanej przyciemnianej płytce, na wysokości wzroku kierowcy podaje, wyświetlane w czytelnych kolorach, informacje i wskazówki dotyczące prowadzenia pojazdu.

Jakość użytych materiałów - elementów wystroju wnętrza i tapicerki - a także jakość elementów wyposażenia i wykończenia, natychmiast sugeruje, że jesteśmy w wyrafinowanym, choć nieostentacyjnym, wnętrzu samochodu.

To bardzo prestiżowe wnętrze łączy w sobie wyrafinowane i szlachetne elementy zapewniające komfort z rozwiązaniami technologicznymi podnoszącymi bezpieczeństwo podróżujących. Wymieńmy tylko system dostępu i uruchamiania silnika bez kluczyka, automatyczny elektryczny hamulec postojowy z funkcją ruszania na wzniesieniu (Hill Assist), elektronicznie przyciemniane lusterko wsteczne, system automatycznego przełączania świateł drogowych na światła mijania, czujnik spadku ciśnienia w oponach, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, automatyczną klimatyzację czterostrefową, system HiFi sygnowany przez JB...

Do wszystkich tych elementów wyposażenia dołączyły dwa nowe: system kontroli martwego pola w lusterkach i kamera cofania, z której kolorowy obraz jest wyświetlany na ekranie dotykowym.

Nowy PEUGEOT 508 posiada także większe możliwości dostępu do usług mobilnych. Korzysta z mobilnego połączenia do Internetu, zapewniającego dostęp do nowej generacji usług multimedialnych - oferowanych w ramach pakietu PEUGEOT Connect Apps. Ergonomiczne rozwiązanie, jakim jest ekran dotykowy, umożliwia łatwy dostęp do specjalnie opracowanego zestawu aplikacji i pozwala z nich intuicyjnie korzystać. Dzięki temu rozwiązaniu kierowca ma pod ręką praktyczne informacje udostępniane mu w czasie rzeczywistym i ułatwiające codzienne korzystanie z samochodu: dostępne w pobliżu miejsca parkingowe, ceny paliw na pobliskich stacjach benzynowych, informacje o ruchu drogowym, prognozę pogody, informacje turystyczne z przewodnika Michelin czy aplikacji TripAdvisor, spis kontaktów, a także aplikację Coyote (dostępne w zależności od kraju).

Użytkownicy PEUGEOT Connect Apps mają dostęp do witryny store Apps, która umożliwia pobranie wszystkich dostępnych aplikacji. Ta oferta dodatkowych usług jest aktualnie w fazie opracowywania i będzie oferowana w 13 krajach Europy w ramach rocznego abonamentu. Modem 3G Plug&Play, który służy do aktywacji dostępu do pakietu PEUGEOT Connect Apps, jest podłączany do portu USB znajdującego się w schowku w desce rozdzielczej.

Większa przyjemność jazdy, dynamika i sprawność

W układzie jezdnym z zadowoleniem odnajdujemy elementy, które sprawiają, że jazda PEUGEOT 508 jest tak przyjemna i bezpieczna. Dzięki przedniemu zawieszeniu z podwójnymi wahaczami poprzecznymi ze zwrotnicą oddzieloną od kolumny resorująco-sprężynującej z przodu (w mocniejszych wersjach z silnikami wysokoprężnymi) lub niezależnej konstrukcji typu pseudo-MacPherson w pozostałych wersjach silnikowych, oraz układowi wielowahaczowemu z tyłu, nowy PEUGEOT 508 nadal oferuje idealny kompromis między komfortem jazdy i zachowaniem na drodze.

Jeżeli chodzi o silniki, gama PEUGEOT 508 jest wyposażona w benzynowe i wysokoprężne jednostki najnowszej generacji.

Nowy silnik benzynowy spełniający wymogi normy Euro6 - jeszcze wydajniejszy i bardziej ekonomiczny.

Jeżeli chodzi o silniki benzynowe, nowy PEUGEOT 508 może być wyposażony w zupełnie nowy silnik, spełniający wymogi normy Euro6 : 1.6 THP 165 S&S, współpracujący z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub z nową automatyczną 6-biegową skrzynią biegów EAT6.
Ta nowa jednostka, która zastąpiła silnik 1.6 THP 155 (Euro5), została wyposażona w turbosprężarkę typu Twin Scroll z wtryskiem bezpośrednim (pod ciśnieniem 200 barów), i układem stale zmiennych faz rozrządu zaworów ssących. Silnik ten rozwija moc 165 KM, czyli o 9 KM większą, i pozwala uzyskać emisję CO2 na poziomie od 129 g/km (z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach), w porównaniu do 144 g/km w przypadku jednostki poprzedniej generacji.

Silnik ten jest również wyposażony w system Stop and Start z wzmocnionym rozrusznikiem (STTd), niezależnie od tego, czy jest wyposażony w manualną czy automatyczną skrzynię biegów.

Oferta silników benzynowych zaczyna się od jednostki 1.6 VTi 120 (Euro 5), współpracującej ze zautomatyzowaną 6-biegową skrzynią biegów.

Szeroki wybór silników wysokoprężnych wyposażonych w technologię BlueHDi.

Jeżeli chodzi o silniki wysokoprężne, oferta jednostek spełniających wymogi normy Euro 5 została uzupełniona o nową gamę silników zgodnych z normą Euro 6. Dzięki temu nowy PEUGEOT 508 może być wyposażony w następujące silniki wysokoprężne:
- 1.6 e-HDi 115, współpracujący z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub ze zautomatyzowaną skrzynią biegów o 6 przełożeniach. Ta bardzo ekonomiczna jednostka napędowa, charakteryzuje się emisją CO2 na poziomie 109 g/km.
- 2.0 HDi 140, współpracujący z manualną skrzynią biegów o 6-przełożeniach.
- 2.0 HDi 160, dostępny z manualną lub automatyczną skrzynią biegów o 6-przełożeniach.
- 2.2 HDi 200, współpracujący z automatyczną skrzynią biegów o 6-przełożeniach. Ten przeznaczony do wersji GT, silnik wysokoprężny najnowszej generacji o pojemności 2,2L zapewnia wyjątkowo dużą moc (powyżej 93 KM z jednego litra pojemności). Silnik ten jest wyposażony w jedną turbinę wykonaną z tytanianu glinu, która z uwagi na swoją niewielką bezwładność zapewnia wyjątkowo dynamiczne przyspieszenie na biegach pośrednich. Szczególny nacisk położono na wysoką kulturę pracy silnika i skrzyni biegów, zastosowano również specjalne wałki wyrównoważające, dzięki czemu nowy PEUGEOT 508 GT odznacza się wysokimi osiągami przy jednoczesnym wysokim komforcie akustycznym i emisji CO2 ograniczonej do poziomu 151 g /km.

Technologia BlueHDi (Euro6) została zastosowana w dwóch wydajnych jednostkach napędowych, dostępnych od momentu wprowadzenia na rynek nowego modelu PEUGEOT 508.
- Silnik 2.0 BlueHDi 150 z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, charakteryzuje się emisją CO2 na poziomie zaledwie 105 g /km tak w wersji sedan, jak i SW. Silnik ten jest najlepszą tego typu propozycją w segmencie D przy oferowanym poziomie mocy.
- Nowa wersja 2.0 BlueHDi 180 EAT6 w wersji sedan zapewnia emisję CO2 na poziomie 111 g /km, co stanowi jeden z najlepszych kompromisów jeżeli chodzi stosunek mocy do zużycia paliwa w tym segmencie. Automatyczna skrzynia biegów najnowszej generacji EAT6, opracowana przez Grupę PSA, przyczynia się do zapewnienia wyjątkowej przyjemności z jazdy, a także obniżenia zapotrzebowania na paliwo.

Wersja ta rozwija moc 180 koni mechanicznych i stanowi ukoronowanie gamy silników, które będą oferowane w wersji RXH od listopada 2014. Nowy PEUGEOT 508 w wersji RXH 2.0 BlueHDi 180 EAT6, emitujący 119 g CO2 /km, przy zużyciu paliwa na poziomie 4,6 l/100km, stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na tego typu rozwiązania w segmencie rodzinnych samochodów typu allroad.

Technologia HYbrid4 w nowym PEUGEOT 508 - najlepsze wyniki, jeżeli chodzi o poziom emisji w tym segmencie

Technologia HYbrid4 stanowiąca unikalną propozycję w tym segmencie, w oczywisty sposób znalazła zastosowanie nowym modelu PEUGEOT 508, tak w wersji sedan jak i RXH. Dzięki jej wprowadzeniu w gamach PEUGEOT 3008, 508 i 508 RXH, marka aspiruje do 2-go miejsca pod względem sprzedaży pojazdów z napędem hybrydowym w Europie.

Silnik wysokoprężny 2.0 HDi o mocy 163 KM i silnik elektryczny o mocy 37 KM napędzający tylne koła, mogą działać naprzemiennie lub równocześnie, w sposób całkowicie niezauważalny dla użytkownika. Cztery dostępne tryby jazdy (ZEV, 4WD, Sport i Auto) zapewniają kierowcy unikalną przyjemność z użytkowania i prowadzenia tego samochodu. Napęd hybrydowy charakteryzuje się także niewielkim zużyciem paliwa i emisją dwutlenku węgla: 85 g CO2 /km, przy zużyciu paliwa w trybie cyklu mieszanym na poziomie 3,3 l/100 km. Dzięki temu PEUGEOT 508 Hybrid4 odznacza się najlepszymi wartościami emisji CO2 i zużycia paliwa w swoim segmencie.

Wersja hybrydowa będzie produkowana i sprzedawana na całym świecie

Aktualnie nowy PEUGEOT 508 jest produkowany w zakładach w Rennes (na potrzeby rynku europejskiego) i w Wuhan (na rynek chiński). Europejska premiera przewidziana jest na 10 września 2014 r., a w Chinach nowy PEUGEOT 508 pojawi się w sprzedaży w styczniu 2015.

Autor: Informacja prasowa

Galeria fot. Peugeot Nowy Peugeot 508 - prezentacja - 1 Nowy Peugeot 508 - prezentacja - 2 Nowy Peugeot 508 - prezentacja - 3 Nowy Peugeot 508 - prezentacja - 4 Nowy Peugeot 508 - prezentacja - 5 Nowy Peugeot 508 - prezentacja - 6 Nowy Peugeot 508 - prezentacja - 7

Komentarz do artykułu

Edyta napisał(a) dnia: 2014-09-16

hybrydy są bardzo ciekawym rozwiązaniem. Połączenie ekonomii z ekologią. Dla mnie jednak w grę wchodzi tylko Toyota. Auris najciekawszy a zaraz wchodzi hybrydowy crossover.

SZUKAJ W SERWISIE!
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA