JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Porsche Cayman i Cayman S to dwumiejsce auto z centralnie umieszczonym silnikiem.

Światowa premiera nowego Porsche Cayman

Data publikacji: 2012-11-29

Porsche świętuje światową premierę nowego Porsche Cayman. Trzecia generacja tego modelu została zaprojektowana od podstaw. Nowy Cayman jest niższy i dłuższy, lżejszy i szybszy, bardziej wydajny i ma większą moc, niż kiedykolwiek wcześniej.

Dłuższy rozstaw osi, szerszy rozstaw kół i większe obręcze zwiększają osiągi tego samochodu sportowego do poziomu niemającego sobie równych w swojej klasie. Nowe dwuosobowe auto - po 911 Carrera i Boxster - jest trzecim sportowym modelem koncernu, w którym zastosowano innowacyjną, lekką konstrukcję. Nowy Cayman jest o 30 kg lżejszy (w zależności od wersji i wyposażenia) i zużywa do 15 procent mniej paliwa na 100 km niż poprzednia generacja, oferując jednocześnie lepsze parametry.

Nowa generacja dwumiejscowego auta z centralnie umieszczonym silnikiem debiutuje w dwóch klasycznych wersjach: Porsche Cayman i Cayman S. Model podstawowy wyposażony jest w 2,7-litrowy silnik o mocy 275 KM (202 kW), przyspieszający od 0 do 100 km/h w 5,4 sek. (w zależności od wyposażenia dodatkowego) i osiąga prędkość maksymalną 266 km/h. Zużycie paliwa (NEDC) wynosi od 7,7 l/100km do 8,2 l/100 km, w zależności od zastosowanej skrzyni biegów.

3,4-litrowy silnik Caymana S dysponuje mocą 325 KM (239 kW), rozpędzając samochód od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy. Cayman S osiąga maksymalną prędkość 283 km/h, zużywając (NEDC) pomiędzy 8,0 l/100 km, a 8,8 l/100 km, w zależności od zastosowanej skrzyni biegów.
Oba sportowe Coupé wyposażone są w standardową, manualną skrzynię biegów. W nowym Porsche Cayman można zamontować także ekonomiczniejszą, ale zapewniającą lepsze przyspieszenie 7-biegową skrzynię automatyczną (DSG).

Porsche udoskonala Caymana także dzięki nowym funkcjom opcjonalnym. Na przykład, pierwszy raz nowe sportowe Coupé może zostać wyposażone w Adaptive Cruise Control (ACC) - system kontrolujący odległość od auta jadącego z przodu i automatycznie dostosowujący szybkość oraz specjalnie zaprojektowany system audio firmy Burmester. Inną nowością jest bezkluczykowy system Entry&Drive, także dostępny jako opcja.

Design: nowe proporcje, mocne linie

Nowy Porsche Cayman jest jeszcze bardziej charakterystyczny, niż kiedykolwiek. Mimo nowych proporcji, nadal jest typowym sportowym Coupé z logo Porsche. Zwiększony rozstaw osi z krótszymi zwisami oraz 18- i 19-calowe koła ze zwiększonym obwodem toczenia jednoznacznie świadczą o jego lepszych, niż dotąd możliwościach. Jego stylistyka charakteryzuje się precyzyjnymi liniami i ostro rzeźbionymi krawędziami. Podkreślają one niską, poszerzoną sylwetkę samochodu z przesuniętą do przodu szybką przednią i linią dachu sięgającą daleko w tył. Wyjątkowo ekspresyjne i charakterystyczne dla auta są dynamiczne przetłoczenia w drzwiach, prowadzące powietrze do silnika poprzez wloty umieszczone w tylnych panelach. Wygląd auta już na pierwszy rzut oka mówi, że mamy do czynienia ze sportowym samochodem, z silnikiem umieszczonym między osiami.

Przód nowego Porsche Cayman charakteryzują dominujące wloty powietrza rozszerzające się w kierunku boków samochodu. Równie unikalna dla nowej generacji sportowych Coupé jest płaska tylna pokrywa wykonana z aluminium i tył nadwozia z zaokrąglonymi krawędziami. Bezpośrednio na tylnej pokrywie zamontowane jest cienkie skrzydło tylnego spojlera, które - w przeciwieństwie do tego z Boxstera - jest wyższe i ustawia się pod większym kątem. Wygląd ogólny Caymana jest teraz bardziej charakterystyczny i znacznie różni się od poprzedniej wersji.

Nowy Cayman pojawi się w salonach samochodowych w Europie 02 marca 2013 roku. Podstawowa cena Porsche Cayman w Polsce wynosić będzie 61 282 euro i 76 251 euro za Caymana S (w tym VAT).

Autor: Jazda Miejska

Galeria fot. Porsche Porsche Cayman i Cayman S to dwumiejsce auto z centralnie umieszczonym silnikiem. - 1 Porsche Cayman i Cayman S to dwumiejsce auto z centralnie umieszczonym silnikiem. - 2 Porsche Cayman i Cayman S to dwumiejsce auto z centralnie umieszczonym silnikiem. - 3 Porsche Cayman i Cayman S to dwumiejsce auto z centralnie umieszczonym silnikiem. - 4 Porsche Cayman i Cayman S to dwumiejsce auto z centralnie umieszczonym silnikiem. - 5 Porsche Cayman i Cayman S to dwumiejsce auto z centralnie umieszczonym silnikiem. - 6

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA