JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino

Fiat wyrusza w teren

Data publikacji: 2015-03-02

Fiat od 2013 roku konsekwentnie buduje swoją ofertę w oparciu głównie o jeden model - Fiata 500. Po debiutach wersji L i L Trekking przyszedł czas na coś "off-roadowego". Do salonu wjeżdża Fiat 500X.

Na przedpremierowy pokaz nowego Fiata 500X udaliśmy się do łódzkiego salonu, przy Strykowskiej 131. Ukryte pod białą szatą dwa świeżutkie modele, cierpliwie czekały na zaproszonych gości, vipów i biznesowych partnerów Automobile Torino. Zanim jednak organizatorzy odkryli kształty nowej, muskularnej "pięćsetki", wszystkich uczestników przedpremierowego pokazu "zaczarował"... iluzjonista! Tego się nie spodziewaliśmy.

Znany z programu "Mam Talent", czytający w myślach Agnieszki Chylińskiej artysta Edi, przygotował niesamowite show, łączące sztukę cyrkową z magią. Żonglowanie piłeczkami, taniec z szablami i przechodzenie przez rakietową paletę wzbudzało zachwyt i oklaski widzów. Dreszcze emocji czekały, gdy jedna z uczestniczek musiała rzucać w Ediego mieczami, a ten łapał je na jednokołowym rowerze o niebagatelnej wysokości siodełka - blisko 3 metrów! To jednak nie wszystko - największe okrzyki wzbudzały czary z kartami. Talia pokerowych kartoników, trzymana mocno w rękach po chwili zamieniała się w... przezroczystą kostkę. Jak? Kiedy? Trochę się baliśmy...

Gwiazdą sobotniego wieczoru była jednak "realna", dotykalna i nieznikająca za dotknięciem "palca" magika nowa wersja "pięćsetki" - Fiat 500X. Łódzki diler przygotował dwie różne odmiany, w tym model z napędem na cztery koła. Ubrane w narodowe barwy auta (jedno białe, jedno czerwone), oczarowały gości podobnie jak występ Ediego. Warto też dodać, że podobnej sztuczki użył Fiat na specjalnym pokazie swojego nowego modelu w Londynie, gdzie tysięczną publiczność czarował światowej sławy iluzjonista, Dynamo. Z wirtualnego modelu 3D, narysowanego w powietrzu, stworzył nagle prawdziwy, jeżdżący samochód - w jednej chwili, jednym ruchem ręki. Cuda.

Nieco mnie magii czekało na gości salonu w miejscu, w którym nowi właściciele odbierają swoje wymarzone cztery kółka. Tam powstały dwa tory dla profesjonalnych modeli RC, a w świat małego motorsportu zabrała wszystkich ekipa Modelmania.pl. O puchary walczyły kobiety, mężczyźni i najmłodsi. A jak trzeba było je zdobyć? Przejechać off-roadowy tor z przeszkodami kierując zdalnie sterowanym Jeepem. Zabawa była nie mniej emocjonująca, jak popisy magika.

Fiat 500X - słów kilka

Wróćmy jednak do bohatera i największej gwiazdy wydarzenia - Fiata 500X. Następca "off-roadowego" Sedici, zbudowany został w oparciu o nową platformę, którą Fiat konsekwentnie wykorzystuje do produkcji nowych modeli. Po debiutach wersji "rodzinnych" przyszedł czas na coś bardziej odważnego, mocnego i zdolnego do jazdy po dziurawych i piaszczystych drogach. Model "X" ma bowiem w gamie Fiata pełnić rolę małego crossovera i dzielnie stawiać czoła takim rywalom jak Peugeot 2008, Renault Captur czy... Mini Coutryman. Przewagę nad konkurencją zdobywa z pewnością dzięki napędowi 4x4 pochodzącemu z Jeepa, oryginalnej stylistyce i technicznym nowinkom z 9-stopniową skrzynią na czele.

Solidny i mocny wygląd samochodu znajduje swoją doskonałą równowagę stylistyczną w harmonijnej linii, która wyraża się w rozmiarach idealnych dla Klientów, którzy poszukują komfortu, przestrzeni oraz wyposażenia typowego dla kompaktowych sedanów. Jednocześnie, nowy 500X "robi ukłon" w stronę tych, którzy codziennie muszą zmagać się z ruchem miejskim, dzięki swoim ograniczonym rozmiarom: jej długość to 4 metry i 25 centymetrów, szerokość 180 centymetrów i wysokość 160 centymetrów (w przypadku występowania relingów dachowych lub napędu 4x4, wymiary to odpowiednio 161 i 162 cm).

Nowy Fiat 500X jest kompaktowy na zewnątrz, przytulny wewnątrz: dowodzi tego przestronne i bezpieczne wnętrze, wykorzystujące na szeroką skalę szlachetne materiały, wysokiej jakości wykończenia i przydatne schowki na drobne przedmioty. Komfortowa kabina pasażerska o wyraźnym, włoskim stylu, oferuje siedem kombinacji wnętrz, łączących różne rodzaje tkaniny, skóry, wykończenia i kolorów. Całość zyskuje jeszcze bardziej na praktyczności, dzięki niezliczonym regulacjom foteli oraz pojemnemu bagażnikowi (350 litrów).

Wreszcie, Klient może wybrać spośród 12 różnych kolorów nadwozia, które wydobywają zmysłowe kształty nowego Fiata 500X, podkreślone dodatkowo 8 różnymi wzorami aluminiowych felg 16, 17 i 18-calowych.

Wersje silnikowe.
Fiat 500X
oferuje różnorodne połączenia silników, skrzyń biegów i napędów, aby zaspokoić wszelakie potrzeby związane z przeznaczeniem auta, zawsze z poszanowaniem środowiska naturalnego i przy maksymalnej efektywności pod względem osiągów, spalania i emisji spalin.

Fiat 500X dostępny jest na rynku polskim z silnikami benzynowymi 1.6 E-Torq o mocy 110 KM (z pięciostopniową, manualną skrzynią biegów i napędem na przód), 1.4 Turbo MultiAir2 o mocy 140 KM (z napędem na przód i manualną sześciostopniową skrzynią biegów), 1.4 Turbo MultiAir2 o mocy 170 KM (z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4) oraz silnikami diesla 1.6 MultiJet II o mocy 120 KM (z napędem na przód i z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów) oraz 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM (z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i z napędem 4x4).

Jednostka napędowa 1.4 Turbo MultiAir II o mocy 140 KM jest również dostępna z napędem na przód i z sześciostopniową, automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Innowacyjny, automatyczny i sekwencyjny napęd z podwójnym sprzęgłem zapewnia komfort jazdy oraz sportowe emocje, dzięki szybkości zmiany biegów, oferując dużą efektywność oraz optymalizację spalania. Składa się z dwóch równoległych napędów, które umożliwiają zmianę biegów w niezwykle krótkim czasie, równolegle odłączając jedno sprzęgło i włączając drugie.

Do wyboru będzie również silnik turbodiesel 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM (z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów i napędem 4x4).

Dziewięciostopniowa, automatyczna skrzynia biegów.
Crossover 500X to pierwszy samochód Fiata, który oferuje automatyczny, dziewięciostopniowy napęd. Ta skrzynia biegów w połączeniu z silnikiem benzynowym 1.4 Turbo MultiAir II o mocy 170 KM oraz turbodieselem 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM, oferuje liczne korzyści, takie jak świetne przyspieszenie oraz płynne dostarczanie mocy. Kontrolowany elektronicznie, nowy dziewięciostopniowy, automatyczny napęd ma możliwość przejścia do trybu manualno- sekwencyjnego.

Napęd 4x4 oraz system odłączania osi tylnej.
Nowy Fiat 500X jest dostępny zarówno w konfiguracji z napędem na dwa, jak i na cztery koła. Cechą szczególną napędu 4x4 nowego crossovera Fiata jest zastosowanie systemu odłączania osi tylnej, który umożliwia zredukowanie strat energii, kiedy nie jest konieczne wykorzystanie trybu 4x4, gwarantując w ten sposób większą oszczędność spalania. Jest to jedyny samochód z tego segmentu (oprócz Jeepa Renegade), który oferuje odłączanie osi tylnej, pozwalając płynnie przejść z napędu na dwa koła na napęd na cztery koła i zapewnić prawidłowe zarządzanie momentem pomiędzy osiami, bez jakiejkolwiek interwencji ze strony kierowcy.

"Drive Mood Selector" oraz system "Traction Plus".
Nowy 500X oferuje selektor jazdy „Drive Mood Selector", który reaguje na silnik, hamulce, układ kierowniczy oraz skrzynię biegów (w przypadku automatycznego napędu), udostępniając trzy różne tryby, w zależności od sposobu jazdy - najbardziej odpowiedni do sytuacji czy warunków nawierzchni drogowej: Auto (najlepszy tryb pod względem komfortu, spalania i emisji CO2), Sport (w przypadku jazdy, która stawia na pierwszym miejscu osiągi) i All Weather (maksymalne bezpieczeństwo, nawet w warunkach niskiej przyczepności).

W poziomach wyposażenia 500X Cross i Cross Plus, tryb All Weather jest zastąpiony funkcją „Traction", która w przypadku wersji 4x4 przyspiesza przekazywanie momentu obrotowego na oś tylną. Natomiast w wersjach z napędem na przód, uruchamia system kontroli „Traction Plus", który z jednej strony poprawia własności jezdne na podłożu o niskiej przyczepności, a z drugiej strony jest bardziej ekonomicznym i ekologicznym rozwiązaniem niż tradycyjne 4x4, zwiększając efektywność podczas codziennej, umiarkowanej eksploatacji terenowej samochodu.

W całej gamie w standardzie montowane są tak istotne elementy wyposażenia, jak: 6 poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtyny), reflektory przednie z funkcją świateł dziennych (Daytime Running Lights) oraz światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów, jak również system ESC (Electronic Stability Control). Ponadto, w zależności od wersji i rynku, w standardzie lub na zamówienie montowane są nowoczesne urządzenia Lane Assist (system ostrzegania przed zjazdem z pasa ruchu) oraz Blind Spot Assist (monitoring „martwego pola" lusterek bocznych). Ponadto, na zamówienie można wyposażyć swoją 500X w nową kamerę cofania ParkView oraz system „Brake Control" (system wspomagania hamowania).

Jaki cennik?

Cennik Fiata 500X otwiera wersja Pop wyposażona w benzynowy silnik 1,6 E-Torq o mocy 110 KM połączony z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Cena samochodu wynosi 59 900 zł brutto, a w wyposażeniu standardowym znalazły się m.in. sześć poduszek powietrznych, zaawansowany system ESC (Electronic Stability Control) zawierający układy DST - Dynamic Steering Torque, EBD - Electronic Brake Differential, ERM - Electronic Roll Mitigation, EBP - Electronic Brake Prefill, HSA - Hill Start Assist oraz PBA - Panic Brake Assist. Na wyposażeniu standardowym znajdziemy również centralny zamek z pilotem w kluczyku, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, elektryczny hamulec postojowy, lusterka zewnętrzne elektrycznie sterowane i podgrzewane, elektryczne progresywne wspomaganie kierownicy i czujniki zapięcia pasów przednich i tylnych.

Kolejna wersja w cenniku 500X to Pop Star dostępna od 64 900 zł, bogatsza od wersji Pop m.in. o klimatyzację, światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, felgi ze stopów lekkich 17", selektor trybu jazdy - Drive Mood Selector czy radio UConnect z 5" dotykowym ekranem i systemem Bluetooth z 6 głośnikami, przyciskami do sterowania radiem z koła kierownicy oraz portami USB i AUX.

Wersja Lounge to najlepiej wyposażony Fiat 500X wykończony w stylistyce „City Look" i został wyceniony na 72 500 zł., oferując ponad wersję Pop Star następujące elementy wyposażenia standardowego; system Keyless Entry&Go - bezkluczykowe uruchamianie silnika oraz dostęp do samochodu, klimatyzację automatyczną dwustrefową, reflektory biksenonowe, system nawigacji UConnect Nav z 5" dotykowym ekranem, systemem Bluetooth i 3,5-calowym kolorowym ekranem TFT pomiędzy zegarami.

Fiat 500X z nadwoziem o uterenowionej stylistyce „Off-Road Look" dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia; Cross i Cross Plus.

Wersja Cross kosztuje 75 900 zł, oferując wyposażenie jak wersja Pop Star wzbogacone m.in. o: relingi dachowe, off-roadowo stylizowane zderzaki przedni i tylny, system trakcji przedniej osi Traction+ oraz przyciemniane szyby boczne i tylną.

Wersja Cross Plus Fiata 500X dostępna jest ze standardowym napędem 4x4 i kosztuje 96 600 zł. Za tę cenę otrzymujemy 500X z silnikiem wysokoprężnym 2.0 MultiJet 140KM o wyposażeniu standardowym wzbogaconym w stosunku do wersji Cross o system Keyless Entry&Go - bezkluczykowe uruchamianie silnika oraz dostęp do samochodu, klimatyzację automatyczną dwustrefową, reflektory biksenonowe, system nawigacji UConnect Nav z 5" dotykowym ekranem i systemem Bluetooth, 3,5-calowy kolorowy ekran TFT pomiędzy zegarami, felgi ze stopów lekkich 18" 10-ramienne i czujniki parkowania tylne.

Autor: Michał Jasiński

Galeria fot. Michał Jasiński Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 1 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 2 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 3 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 4 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 5 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 6 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 7 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 8 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 9 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 10 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 11 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 12 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 13 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 14 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 15 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 16 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 17 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 18 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 19 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 20 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 21 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 22 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 23 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 24 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 25 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 26 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 27 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 28 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 29 Przedpremierowy pokaz Fiata 500 X w Automobile Torino - 30

Dodaj komentarz do artykułu

Treść *
Autor *
Kontakt ( tylko do wiadomości Redakcji )
* - pole wymagane

Uwaga! Redakcja nie odpowiada za treści i tematy publikowane w dziale "Komentarze".
Redakcja ma prawo usunąć komentarz jeśli uzna go za niezgodny z prawem, obraźliwy lub szkodliwy.
Komentarz przez Ciebie dodany zostanie opublikowany niezwłocznie po zaakceptowaniu przez Redaktora.

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
SZUKAJ W SERWISIE!
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA