Ogłoszenia sprzedaż samochodu
JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Motor Show 2014 fotoreportaż

Sex, piękno i samochody

Data publikacji: 2014-04-01

Na cztery dni Poznań stał się motoryzacyjną stolicą Polski. To wszystko za sprawą największych w Europie Środkowej targów motoryzacyjnych Motor Show, które odwiedziła rekordowa liczba blisko 100.000 osób.

Pod dachem aż 10 pawilonów Międzynarodowych Targów Poznańskich zaparkowały motoryzacyjne nowości w każdej skali - od wyścigowych replik modeli RC 1:10, po warte kilka milionów złotych egzotyczne Bentleye i Rolls Royce. W sumie na zwiedzających czekało ponad 200 wystawców, z gorącymi premierami, najnowszymi modelami i licznymi atrakcjami. Jakby tego było mało, to na świeżym powietrzu również działo się bardzo dużo - terenowy tor Skody, gdzie każdy mógł sprawdzić możliwości najnowszego modelu Yeti, zlot Audi Quattro (przybyły takie auta jak Sport Quattro Group B, S2, ponad 600 konne RS4, R8) oraz zawody Car-Audio. Ta ogromna mnogość i różnorodność charakterów poszczególnych wystaw, sprawiła że na targi przybyła rekordowa liczba miłośników motoryzacji - blisko 100.000 osób.

Ogromnym powodzeniem cieszyły się szczególnie dwie hale - Salon Samochodowy i pawilon Grupy Volkswagena. W tej pierwszej każdy mógł z bliska obejrzeć najnowsze propozycje wielu czołowych marek w naszym kraju. Nie zabrakło tam takich firm jak Kia (z prototypem Provo i nową generacją Soula), Hyundai (z i20 WRC i premierowym modelem Gensis), Nissan (premiera X-Trail), Fiat, Jeep, Honda, Toyota, Ford, Mitsubishi, Suzuki, Citroen czy Peugeot. Dla nieco bardziej zamożnych klientów swoją ofertę przedstawiły marki słynące z potężnych silników oraz jakości wykonania. Na zwiedzających czekały modele Lexusa, Infiniti, Mercedesa, Ferrari, Maserati i Rollce Royce. Poza znanymi już modelami, wielu wystawców pokazało swoje polskie premiery. Po raz pierwszy zaprezentowano takie auta jak Mercedesy klasy S Coupe i klasy V, Infiniti Q50, Rolce Royce Wraith, Mitsubishi Space Star, Kia Soul, Hyundai Genesis, Jeep Cherokee, Alfa Romeo 4C, Maserati Ghibli, Nissan X-Trail i Ford Tourneo Courier, który przyjechał do Polski prosto z Genewy.

Hala Grupy VW wcale nie ustępowała tej pierwszej różnorodnością i ilością aut. Wszystkie marki należące do VAG'a zaprezentowały praktycznie całą swoją gamę. Skoda pokazała np. Citigo w wersji MonteCarlo, Octavię RS, nowe Yeti oraz model Fabii RS2000 - roadstera który jest niestety tylko prototypem. Na stoisku Seata, obok nowego Leona ST, stał 3-drzwiowy wariant tego auta oraz model w najbardziej rasowej wersji, czyli Cupra. VW zaprezentował rodzinnego Golfa Sportsvan oraz samochód, który ma palić zaledwie 1 litr paliwa na 100 km, czyli nowoczesny XL1. Nie zabrakło również ekspozycji Audi, na której stało wiele rasowych i niesamowicie szybkich samochodów w wariantach RS. Obok marek bardziej przyziemnych w tej hali można było również obejrzeć dużo bardziej ekstrawaganckie samochody. Naprzeciwko Bentley'a Continentala i Lamborghini Gallardo LP 570-4 zaparkowały najnowsze Porsche, w tym tegoroczna premiera - mniejszy brat Cayenne - Macan. Poza rodzinnymi SUV'ami marka ze Stuggartu pokazała również auta z których słynie, czyli sportowe Cayman S, 911 Targa i 911 GT3 RS.

Targi motoryzacyjne to jednak nie tylko prezentacje najnowszych modeli samochodów. Cały swój pawilon miały jednoślady. Była to nie lada gratka dla fanów motocykli, ponieważ mogli z bliska przyjrzeć się takim słynnym markom jak chociażby Harley-Davidson, Yamaha, BMW czy Piaggio. Oprócz motocykli stały również quady oraz rowery Romet. Dla fanów cięższych sprzętów również było sporo do oglądania. Wozy strażackie, samochody użytkowe, a nawet najnowsze modele Camperów.

Poza stricte motoryzacyjnymi atrakcjami na zwiedzających czekały również zabawy, w których mogli wziąć bezpośredni udział. Dużym powodzeniem cieszyło się stanowisko TVN Turbo, gdzie obok prototypowej Syreny z silnikiem V8 pochodzącym od Mercedesa, powstał mini-tor dla wyścigowych replik modeli zdalnie sterowanych. Tutaj każdy mógł spróbować swoich sił za "kierownicą" Mercedesa SLS AMG, Subaru Imprezy STi czy driftowozu jakim było czarne BMW Z4. Na stanowisku Top Gear na zwiedzających czekał symulator jazdy, który wykonano we wnętrzu Porsche 911 Turbo. Każdy mógł również spróbować sprawdzić się na deskorolce z napędem elektrycznym prowadzonej za pomocą aparatury i balansu ciała.

Swoją ofertę zaprezentowała firma Lexani, producent felg aluminiowych. Rekordowe rozmiary sięgały... 32 cali. Do walki z fotoradarami zachęcały nas stoiska firm Coyot i Janosik, gdzie mogliśmy bliżej poznać zasadę działania tych aplikacji. Jeżeli ktoś ma ochotę pojeździć szybkim autem oczywiście nie musi od razu takiego samochodu kupować. Swoją propozycję przedstawiały firmy trudniące się wynajmem luksusowych aut. Pokazały one takie auta jak Lexus LFA czy Lamborghini Aventador.

Oczywiście targi motoryzacyjne nie mogłyby się odbyć bez przedstawicielek płci pięknej. Prawie każde stanowisko było okraszone wdzięczącymi się do zwiedzających hale zjawiskowymi paniami. Przeciskając się przez tłumy mogliśmy również natknąć się na wielu znanych polskich dziennikarzy motoryzacyjnych. Na targi przybyli chociażby: Adam Kornacki (TVN Turbo), Kuba Bielak (TVN Turbo), Juliusz Szałek (Auto Świat) czy Włodzimierz Zientarski (Auto Motor Sport, Autostrada). Miejmy nadzieję, że przyszłoroczna impreza co najmniej dorówna poziomem tej, która właśnie dobiegła końca. My już z góry na nią zapraszamy i polecamy!

Autor: Jan Struszek

Galeria fot. Bartosz Jędrzejewski Motor Show 2014 fotoreportaż - 1Motor Show 2014 fotoreportaż - 2Motor Show 2014 fotoreportaż - 3Motor Show 2014 fotoreportaż - 4Motor Show 2014 fotoreportaż - 5Motor Show 2014 fotoreportaż - 6Motor Show 2014 fotoreportaż - 7Motor Show 2014 fotoreportaż - 8Motor Show 2014 fotoreportaż - 9Motor Show 2014 fotoreportaż - 10Motor Show 2014 fotoreportaż - 11Motor Show 2014 fotoreportaż - 12Motor Show 2014 fotoreportaż - 13Motor Show 2014 fotoreportaż - 14Motor Show 2014 fotoreportaż - 15Motor Show 2014 fotoreportaż - 16Motor Show 2014 fotoreportaż - 17Motor Show 2014 fotoreportaż - 18Motor Show 2014 fotoreportaż - 19Motor Show 2014 fotoreportaż - 20Motor Show 2014 fotoreportaż - 21Motor Show 2014 fotoreportaż - 22Motor Show 2014 fotoreportaż - 23Motor Show 2014 fotoreportaż - 24Motor Show 2014 fotoreportaż - 25Motor Show 2014 fotoreportaż - 26Motor Show 2014 fotoreportaż - 27Motor Show 2014 fotoreportaż - 28Motor Show 2014 fotoreportaż - 29Motor Show 2014 fotoreportaż - 30Motor Show 2014 fotoreportaż - 31Motor Show 2014 fotoreportaż - 32Motor Show 2014 fotoreportaż - 33Motor Show 2014 fotoreportaż - 34Motor Show 2014 fotoreportaż - 35Motor Show 2014 fotoreportaż - 36Motor Show 2014 fotoreportaż - 37Motor Show 2014 fotoreportaż - 38Motor Show 2014 fotoreportaż - 39Motor Show 2014 fotoreportaż - 40Motor Show 2014 fotoreportaż - 41Motor Show 2014 fotoreportaż - 42Motor Show 2014 fotoreportaż - 43Motor Show 2014 fotoreportaż - 44Motor Show 2014 fotoreportaż - 45Motor Show 2014 fotoreportaż - 46Motor Show 2014 fotoreportaż - 47Motor Show 2014 fotoreportaż - 48Motor Show 2014 fotoreportaż - 49Motor Show 2014 fotoreportaż - 50Motor Show 2014 fotoreportaż - 51Motor Show 2014 fotoreportaż - 52Motor Show 2014 fotoreportaż - 53Motor Show 2014 fotoreportaż - 54Motor Show 2014 fotoreportaż - 55Motor Show 2014 fotoreportaż - 56Motor Show 2014 fotoreportaż - 57Motor Show 2014 fotoreportaż - 58Motor Show 2014 fotoreportaż - 59Motor Show 2014 fotoreportaż - 60Motor Show 2014 fotoreportaż - 61Motor Show 2014 fotoreportaż - 62Motor Show 2014 fotoreportaż - 63Motor Show 2014 fotoreportaż - 64Motor Show 2014 fotoreportaż - 65Motor Show 2014 fotoreportaż - 66Motor Show 2014 fotoreportaż - 67Motor Show 2014 fotoreportaż - 68Motor Show 2014 fotoreportaż - 69Motor Show 2014 fotoreportaż - 70Motor Show 2014 fotoreportaż - 71Motor Show 2014 fotoreportaż - 72Motor Show 2014 fotoreportaż - 73Motor Show 2014 fotoreportaż - 74Motor Show 2014 fotoreportaż - 75Motor Show 2014 fotoreportaż - 76Motor Show 2014 fotoreportaż - 77Motor Show 2014 fotoreportaż - 78Motor Show 2014 fotoreportaż - 79Motor Show 2014 fotoreportaż - 80Motor Show 2014 fotoreportaż - 81Motor Show 2014 fotoreportaż - 82Motor Show 2014 fotoreportaż - 83Motor Show 2014 fotoreportaż - 84Motor Show 2014 fotoreportaż - 85Motor Show 2014 fotoreportaż - 86Motor Show 2014 fotoreportaż - 87Motor Show 2014 fotoreportaż - 88Motor Show 2014 fotoreportaż - 89Motor Show 2014 fotoreportaż - 90Motor Show 2014 fotoreportaż - 91Motor Show 2014 fotoreportaż - 92Motor Show 2014 fotoreportaż - 93Motor Show 2014 fotoreportaż - 94Motor Show 2014 fotoreportaż - 95Motor Show 2014 fotoreportaż - 96Motor Show 2014 fotoreportaż - 97Motor Show 2014 fotoreportaż - 98Motor Show 2014 fotoreportaż - 99Motor Show 2014 fotoreportaż - 100

Google
Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm | Partnerzy Nasze strony: Modelmania.pl | JazdaMiejska