Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta
Dopisała pogoda, kibice i frekwencja na starcie "SEBAN Rally Cup 2011", III rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Torunia "Mini-Max". Nie zabrakło też mocnych rajdowych maszyn, znanych nazwisk i wspaniałej walki.
Jeszcze przed startem pierwszej załogi w "SEBAN Rally Cup 2011", liderem klasyfikacji generalnej był Przemysław Żabka. Reprezentant Automobilklubu Toruńskiego pewnie wygrał dwie pierwsze rundy zgarniając komplet punktów w każdych zawodach. Mirosław Witkowski, najgroźniejszy rywal Żabki, w tym roku już dwukrotnie musiał uznać wyższość kierowcy z Płocka i zadowolić się drugim miejscem. Niedzielna runda zapowiadała więc ostrą walkę w klasie najmocniejszych rajdowych maszyn.
Rewelacyjnie zawody rozpoczął Przemysław Żabka. Pierwsze odcinki specjalne kierowca niebieskiego Lancera Evolution pokonał najszybciej z całej stawki. Za swoim plecami zostawił również swojego bezpośredniego rywala, dla odmiany jadącego grafitowym Mitsubishi Lancerem Evolution, Mirosława Witkowskiego. Niestety rajdy są nieprzewidywalne, a jeszcze bardziej nieprzewidywalne są usterki w wyczynowych samochodach. Przemysław Żabka z powodu awarii rajdówki musiał wycofać się z dalszej rywalizacji. Jak się jednak okazuje, to jeszcze nie koniec szans na końcowy sukces. Wszystko wyjaśni się 10. grudnia podczas IV, ostatniej rundy SMT "Mini-Max".
Słonczena pogoda skutecznie podgrzała atmosferę również wśród zawodników w niższych klasach. Do walki o podium włączył się zwycięzca sobotniego "Auto Slalomu" (przeczytaj: Finał pojechali w drugą stronę), Paweł Bartoszewicz. Startujący wysłużoną już Hondą Civic kierowca z Lubicza nie przestraszył się prawie 500-konnych potworów spod znaku "trzech diamentów" i ostro przycisną pedał gazu. Chęć zwycięstwa była tym większa, iż sponsorem tytularnym niedzielnych zawodów była firma SEBAN, od lat wspierająca zawodnika w jego wyścigowych pasjach. Skuteczna i szybka jazda Pawła Bartoszewicza z pewnością spodobała się szefom firmy z Rogowa. Zawodnik tylko trzykrotnie przegrał na oesach z Oskarem Lubieńskim regularnie notując drugie czasy w "generalce".
- A mogłem nie zmieniać opon - powiedział do zwycięzcy Paweł Bartoszewicz tuż po wywieszeniu końcowych wyników. - Byłem tak blisko. Następnym razem też przyjadę Lancerem - dodał z uśmiechem.
Sympatyczny kierowca Hondy Civic swój sukces w dużej mierze zawdzięcza... pilotce Juli, dla której niedzielne zawody były pierwszym sprawdzianem na prawym fotelu rajdówki. Jej ciężka praca została jednak doceniona przez rywali i organizatorów. Julia odebrała dwa puchary za zwycięstwo w klasie 4 oraz za drugie miejsce w klasyfikacji generalnej "SEBAN Rally Cup 2011".
Nowa pilotka Pawła Bartoszewicza nie była jednak jedyną kobietą startującą w niedzielnych zawodach. Za kierownicą cywilnej wersji Renault Megane, z silnikiem diesla, zasiadła 19-letnia Natalia Goerne. Kto jednak myśli, że kobiety nie potrafią jeździć ostro, szybko mógł zmienić zdanie oglądając jazdę nastolatki. Przed zakrętem, na delikatnym łuku, czy dojeżdżąjąc do beczki - młoda zawodniczka bardzo często "zapinała rękaw", aby szybciej i skuteczniej ustawić auto do wyjścia z zakrętu. Widok naprawdę godny pochwały i szacunku. Kiedyś taki wyczyny mogliśmy oglądać dzięki wspaniałym występom Elizy Specjał i jej białej "polówki". Cieszy fakt, że panie coraz chętniej zasiadają za kierownicę nawet cywilnych samochód i próbują swoich sił w tego typu zawodach.
Powody do radości miał również kierowca innego Renault Megane - Maciej Erdmann. W tym roku, po przesiadce z mocno wysłużonego już Nissana Sunny, do żółtego Megane Coupe, kierowca z Bydgoszczy długo musiał czekać na upragniony puchar. Tym razem się udało, i choć przedni zderzak nie do końca łączył się z błotnikiem, a przedni lewy reflektor zgubił atrapę, podium i puchar były. Auto bez większych problemów technicznych pozwoliło zawodnikowi uzyskać trzeci czas w klasie (i siódmy w klasyfikacji generalnej), ulegając nieznacznie Dariuszowi Topolewskiemu (LKT "Wyczół Gościeradz) oraz Krystianowi Jarzęczka (AK Toruński), debiutującemu za kierownicą pożyczonego od Sebastiana Wesołowskiego, Peugeota 206 RC.
Na trasie "SEBAN Rally Cup 2011" licznie przybyli kibice mogli oglądać także bardziej popularne, a czasami i zapomniane, już samochody "cywilne". Jednym z nich, Polonezem ATU, wystartował Patryk Sowiński. Popularny "Cosowa" znany jest w rajdowym świecie bardziej z roli sędziego. Tym razem postanowił jednak sprawdzić się w roli kierowcy i zobaczyć rajd zza przedniej szyby swojego samochodu. Choć pucharu nie udało się zdobyć, a z portfela ubędzie trochę złotówek na wymianę osłony błotnika, to jednak wola walki i czasami efektowne "boki" zasługują na uznanie.
Organizatorzy III rundy SMT "Mini-Max" z pewnością mogą być zadowoleni nie tylko z frekwencji wśród zawodników, ale i licznie przybyłych kibiców. Samochody parkowały już przy samym wjeździe na Tor Rajdowy "Poligon", a ze znalezieniem wolnego miejsce był nie lada kłopot. Rywalizacji kierowców przyglądali się również zawodnicy znani z pierwszych stron motoryzacyjnych gazet, m.in.: Hubert Ptaszek, Marcin Kruger czy Bartosz Michalski. Z pewnością do dopingowania kierowców na "oesach" zachęciła słoneczna pogoda. Jednak spora grupa widzów o niedzielnych zawodach dowiedziała się z lokalnych mediów. Trzeba również przyznać, że skuteczną promocję amatorskich rajdów wykonują sami kierowcy i ich maszyny. Ryczące silniki, olbrzymie wydechy, kubełkowe fotele i efektowne slajdy - tym naprawdę można się zarazić.
Już teraz wszystkich fanów motosportu zapraszamy na IV i ostatnią w tym roku rundę Samochodowych Mistrzostw Torunia "Mini-Max", która odbędzie się 10 grudnia. Szczegóły podamy oczywiście na naszym portalu.
KLASYFIKACJA GENERALNA "SEBAN RALLY CUP 2011"
1. Mirosław Witkowski
2. Paweł Bartoszewicz
3. Dariusz Topolewski
4. Lubieński Oskar
5. Świątkowski Szymon
6. Jarzęczka Krystian
7. Erdmann Maciej
8. Pietrzak Andrzej
9. Kocemba Arkadiusz
10. Ellert Adam
Klasa 1
1. Siłakowski Mateusz
2. Szkudlarek Mariusz
3. Duszyński Dariusz
Klasa 2
1. Świątkowski Szymon
2. Oryszczak Radosław
3. Mączkowski Jordan
Klasa 3
1. Bartoszewicz Paweł
2. Lubieński Oskar
3. Pietrzak Andrzej
Klasa 4
1. Topolewski Dariusz
2. Jarzęczka Krystian
3. Erdmann Maciej
Klasa 5
1. Witkowski Mirosław
Uwaga! Redakcja nie odpowiada za treści i tematy publikowane w dziale "Komentarze".
Redakcja ma prawo usunąć komentarz jeśli uzna go za niezgodny z prawem, obraźliwy lub szkodliwy.
Komentarz przez Ciebie dodany zostanie opublikowany niezwłocznie po zaakceptowaniu przez Redaktora.
Bydgoszcz opanowana przez motocyklistów
Był szybszy o ułamki sekundy
Dyktando po japońsku
Mistrz startował szayowozem
W nocy pościgają się po torze - ODWOŁANE !!
Od rowerów po Rollsa
Auto Moto Show Toruń 2023 już za miesiąc
Żużlowy finał w Toruniu
Wielkie święto motoryzacji w Grodzie Kopernika
Będą auta, będzie show
Auto Moto Show Toruń po raz drugi
F1 pojawi się w Auchan
Nie tylko dla BMW
Nowy sezon, nowe plany
Mistrzowie długich prostych
Chevrolet Spark.Bohater szklanego ekranu
Mercedes-Benz CLS.CLS, Czyli Luksusowo i Sportowo
Honda CR-Z.Romantyczna marzycielka
Fiat Bravo.Włoska uwodzicielka
.Miejski Kingsize
Lancer.Nadzwyczajna zwyczajność
Mitsubishi Lancer Sportback.Wodzi na pokuszenie
Abarth i DS3.Extremalne trio
Radość i łzy
Był Puchar Metropolii, teraz jest Puchar MotoParku
Wicik robi show, pudła dla Norwegów
Skoda i Subaru w jednym stali rządku
Debiut poniżej zera
Gwiazdy błyszczały w Grodzie Kopernika
Salonowe premiery Moto-Tor
Przekraczać granice, bezpiecznie
Zakończenie z przytupem
Toruń tylnymi kołami pędzony...
Ostatnia prosta do zimy
Rajdówka w formacie A4
Zimna krew na zakręcie
Wielkie ściganie w małej skali
Wyścig w trybie awaryjnym
Pojedynek z Siemanką, rallycrossowe deja vu
Kraina w mini skali
Pakiet atrakcji na Powitanie Lata
Toruń z mocnym kalendarzem
Najmłodsi poświętują na torze
Majówka w skalowym raju
Wielkie święto w małej skali
Rajdowe Monster Trucki
Gala, mostek i dach nad Motoareną
Złote puchary czekają
Wciąż odczuwam wielką satysfakcję
Gdzie czterech się bije, tam rekin zwycięża
Mały rajd na słynnym Poligonie
Silny skład i podium dla Oponeo Motosport
Trasy nowe, grochówka po staremu
Mistrzowie kraju sprawdzą się na Poligonie
Z mistrzostw Polski na Poligon
Jeszcze wszystko może się zdarzyć
Maksym powalczy na maksa
Oponeo w Mistrzostwach Europy
Oponeo Rallycross wirtualnie
Powroty mistrzów w Słomczynie
Zaiskrzyło w finale, wygrał Cywiński
Piątka dla Kasperczyka
Finał z rewersem na Torze Toruń
O włos od rekordu
Ogniem po Torze Toruń
Wakacyjne ściganie w Toruniu
Ogniem po mokrym Torze Poznań
Track Day Trophy rozpocznie na Torze Poznań
Znamy kalendarz RSMP 2023
Drawsko Pomorskie otworzy rajdowy sezon w Polsce
Kajto przed Rajdem Niemiec
Rajd Rzeszowski rundą Rajdowych Mistrzostw Europy 2016
Bouffier, Habaj czy Grzyb? Kto zostanie Rajdowym Mistrzem Polski?
Mamy mistrzów Europy
Będą strzały na Poligonie
Najpierw ściganie, potem zabawa
Mistrz odpuszczać nie zamierza
Poligon idzie do rozbiórki
Walka o Mistrza rozpoczęta
Ten ich pierwszy raz...
MINImum stania, MAXimum jazdy
Toruń powraca do rajdowej elity
Na Poligonie, jak na Karowej
Do mety na dwóch kołach
Hubert Ptaszek w pierwszej dziesiątce Rajdu Wisły!
Z osą do mety
Na Poligonie decydowały sekundy
Szczyt EVOlucji trafił na sprzedaż
Weteran przegrał z oponą
Mistrzowie walczyli na Poligonie
Mistrzowie pojadą dla Orkiestry