JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Sobczak najszybszy podczas I rundy BMW-Challenge na torze Poznań 2011

Rekordowa frekwencja, Sobczak najszybszy

Data publikacji: 2011-03-15

Sezon 2011 w BMW-Challenge tym razem rozpoczął się na Torze "Poznań" przy okazji odbywającej się tam, 12. marca, III eliminacji SuperOESu. Impreza wzbudziła wśród zawodników ogromne zainteresowanie - w ostatnim dniu zgłoszeń na liście było zapisanych

Lokalizacja zawodów: Poznań, wielkopolskie

Jednak w sobotni słoneczny poranek do badania technicznego ustawiła się kolejka licząca 173 samochodów, w tym 44 kierowców biorących udział w cyklu BMW-Challenge. Był to niewątpliwie rekord startujących w całej historii cyklu zawodów. Po odebraniu mapki z wyznaczonym odcinkiem i numerów startowych, kierowcy mieli czas na zapoznanie się z częścią odcinka oraz kartingiem, na którym przez 1,5h mogli potrenować. Parę minut po godzinie 10.00 odbyła się odprawa zawodników, na której Tomasz Płaczek powitał tak liczne grono uczestników. Następnie wszyscy ruszyli na zapoznanie się z odcinkiem. Kierowcy jadąc odcinek przez "klomby" mogli poczuć się jak na prawdziwym OS-ie, tak wielu kibiców jeszcze nie było!

Pierwszy zawodnik pojawił się na trasie zawodów koło godziny 11-tej. Dopiero po przejeździe wszystkich zawodników startujących w BMW-Challenge, wystartowali uczestnicy SuperOESu. Tym razem odcinek był jednym z dłuższych prób ułożonych przez organizatorów. Jak mówią kierowcy trasa była wspaniała, szybka, ale też miejscami techniczna - wymagała ogromnej koncentracji i skupienia. Po trzykrotnym przejechaniu odcinka nastąpiła krótka przerwa. W tym czasie można było coś przegryźć, skorzystać z dostępnej hamowni czy też odpocząć lub wymienić się komentarzami i uwagami na temat swojej jazdy i jazdy rywali. W tym czasie również zawodnicy udzielali wywiadów dotyczących rozgrywanych zawodów połączonych z eliminacją SuperOESu, dla portalu Filmopasja.pl. Po przestawieniu urządzeń do mierzenia czasu, można było przystąpić do kolejnych przejazdów - w przeciwną stronę. Tego dnia obyło się bez poważnych uszkodzeń. Jednak paru naszych kierowców miało małe problemy i mniejsze przygody.

Po rocznej przerwie powrócił do startów Mateusz Bartkowiak w klasie Sprint. Jego start zaczął się nieszczęśliwie - na pierwszym odcinku w wyniku spotkania ze szlabanem, który miał spowalniać zawodników przed wjazdem na szybką nitkę toru, uszkodził chłodnicę i ledwo dojechał do mety. Na szczęście w przerwie między pierwszym a drugim odcinkiem udało się skleić chłodnicę i pojechać dalej. Spotkanie ze szlabanem miał również Marcin Staniszewski, który po wyjechaniu z klombów na brudnych slickach, nie dohamował przed szykaną, uderzył w nią i i jednocześnie trafił w zamknięty szlaban, który niestety rozbił przednią szybę w jego aucie. Mimo tego kierowca szczęśliwie ukończył zawody.

Tego dnia w SuperOESie wzięło udział paru nowych zawodników. Norbert Kamiński, po ukończeniu imprezy, powiedział:
- Mam nadzieję, że jeszcze będę miał możliwość wystartowania na torze w Poznaniu. Te zawody były dla mnie mega pozytywnym przeżyciem i okazją do zebrania nowych doświadczeń, profesjonalny i bezpieczny tor, na którym można było rozwijać duże prędkości, bardzo dobra bezproblemowa organizacja, miła atmosfera, w pełni zadowalająca długość odcinków oraz konfiguracja trasy, to wszystko sprawia, że z pewnością będę robił wszystko, by wystartować w następnym SuperOESie.

Łukasz Borowski wraz z Piotrem Kelerem dodali:
- To był pierwszy SuperOES, w którym braliśmy udział, ale bardzo nam się podobało. Od dawna interesujemy się różnymi sportami motoryzacyjnymi, więc postanowiliśmy spróbować naszych sił w wyścigach samochodowych. Założeniem było ukończyć wyścig i pokazać się z jak najlepszej strony. Udało się, wywalczyliśmy 8 miejsce w klasie 5 i 40 w generalce. Trasa była bardzo ciekawa i wymagająca, wszystko przygotowane było bardzo profesjonalnie. Nie możemy się doczekać następnego rajdu i serdecznie dziękujemy organizatorom za możliwość wzięcia udziału.

Dzięki bardzo dobrej dyscyplinie uczestników oraz sprawnej organizacji kierowcy mogli pięciokrotnie przejechać odcinek.
Chwilę po zachodzie słońca wszyscy ponownie zebrali się w biurze zawodów, tym razem by odebrać swoje zwycięskie puchary.

III eliminację SuperOESu jak również I rundę BMW-Challenge wygrał Jacek Sobczak w ponad 300-konnym BMW M3. Drugie miejsce zajął Waldemar Balcerek wraz z żoną w Subaru Imprezie. Puchar za 3 miejsce odebrał Jacek Witucki, również za kierownicą Subaru Imprezy.

Poszczególne klasy kolejno wygrali:
I - Grzegorz Ratajczak (fiat 126p), Tomasz Wiśniewski (fiat 127), Witold Kędzierski-Jachimek (SC),
II - Bartek Knast (SC), Łukasz Janiak (CC), Jakub Klatta (Suzuki Swift),
III - Jakub Sudoł (Honda Civic), Krystian Woźny (Honda CRX), Marcin Kuciak (Citroen C2),
IV - Tomasz Smorawiński (BMW e30 318is), Dominik Głębicki (Opel Astra), Rafał Rybacki (Renault Clio RS),
V - Jacek Sobczak (BMW M3), Jakub Glasse (BMW Compact M3), Mateusz Bartkowiak (BMW 328i),
VI - Balcerek Waldemar (Subaru Impreza), Jacek Witucki (Subaru Impreza), Marcin Iskrowicz (Subaru Impreza)

Klasyfikacja Cento-Cup "A":
I - Bartek Knast (SC)
II - Łukasz Janiak (CC)
III - Michał Kolasiński (SC)

Klasyfikacja Cento-Cup "N":
I - Mariusz Szwedziak (SC)
II - Maciej Nykowski (SC)
III - Maciej Garstecki (SC)

Drugie miejsce w klasyfikacji generalnej BMW-Challenge zajął Tomasz Smorawiński w BMW e30 318is, pokazując wszystkim jak wiele oznacza bardzo dobre przygotowanie się i że trening czyni mistrza. Trzecie miejsce należało do Jakuba Glasse, jadącego BMW Compact M3.

W Klasie Sport najszybszy był Tomasz Smorawiński (BMW E30 318is), następnie Krzysztof Ratajczak (BMW E30 318is) oraz Lech Kaczmarek (BMW E30 318is).

Nową klasę Sprint wygrał Mateusz Bartkowiak w BMW 328i, mimo nieszczęśliwego startu. Drugi był Marcin Piątek w BMW 323ti. Trzeci - Dawid Struensee, jadąc BMW E36 Compact.

Jacek Sobczak (BMW M3) odebrał puchar za I miejsce w klasie Open. Na drugim miejscu dojechał Jakub Glasse (BMW Compact M3). Trzeci był Jan Grabowski w nowym sprzęcie, czyli BMW M3.

W Hobby najszybszy był Tomasz Plan (BMW e30 318is). Mateusz Bąkowski otrzymał puchar za miejsce II, jadąc na dwie nogi z bratem - Dawidem, w BMW e30 318is. Na trzecim miejscu podium stanął Michał Hantke (BMW e30 318is).

Autor: Agnieszka Kujawa

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
SZUKAJ W SERWISIE!
OtoModel - ogłoszenia modeli RC, części Traxxas Arrma HPI i inne
motosport AKTUALNOŚCI TESTY UŻYWANE FOTOREPORTAŻ MODELE MOTOSPORT
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA