Nawet Święty Mikołaj kibicował rajdowcom
Ostatnia runda Samochodowych Mistrzostw Torunia zakończyła tegoroczny sezon rajdowy w Polsce. Jak na dobre zakończenie przystało nie zabrakło iście świątecznej atmosfery i fajerwerków - zarówno tych na niebie, jak i na torze.
Lokalizacja zawodów: Toruń, kujawsko-pomorskie
W niedzielę wczesnym wieczorem prawdopodobnie najszczęśliwszym człowiekiem w Toruniu był pewien kierowca charakterystycznego pomarańczowego Mitsubishi Lancera.
- Pięć lat o to walczyłem i w końcu się udało - stwierdził schodzący z najwyższego stopnia podium Mirosław Witkowski, któremu bynajmniej trudno było ukryć emocje. - W dużej mierze zrekompensowałem sobie pechową porażkę sprzed roku, choć tamte wydarzenia pewnie na długo jeszcze pozostaną w głowie i będą gryzły.
Przypomnijmy, rok temu pochodzący spod Bydgoszczy zawodnik Automobilklubu Toruńskiego mistrzostwo Torunia przegrał praktycznie na ostatniej prostej. W całym cyklu uzyskał łączny wynik gorszy od Pawła Bartoszewicza o niespełna pół sekundy. Jak sam dziś mówi, w odniesieniu do tylu przejechanych odcinków praktycznie w granicy błędu pomiarowego.
Tym razem nie było żadnych wątpliwości. Witkowski prowadził po trzech pierwszych rundach (dwie z nich wygrał, w jednej z nich nie mógł wystartować), a w niedzielę postawił kropkę nad "i". W czwartej odsłonie Samochodowych Mistrzostw Torunia 2010 triumfował po raz trzeci. Rzecz jasna wygrał też swoją klasę.
Publiczność podczas finalnej dekoracji zwycięzców żartowała nawet, że Mirosław Witkowski tego dnia bardziej zmęczy się ciągłym wchodzeniem na najwyższy stopień podium niż samymi zawodami na torze. Tego dnia rozstrzygnęły się również losy mistrzowskich tytułów w Kujawsko-Pomorskim Rallysprincie, do którego zaliczane są m.in. wyniki Samochodowych Mistrzostw Torunia. Także w tym przypadku reprezentant Automobilklubu Toruńskiego nie miał sobie równych. Pewnie triumfował zarówno w klasie aut powyżej 1600ccm (startowało w niej około stu kierowców!), w grupie kierowców aut z napędem na obie osie i w generalce.
Witkowski tego dnia nie zgarnął jednak pełnej puli. Przegrał z Bartoszem Michalskim w Nocnym Kryterium Asów Bis, które odbyło się tuż po zakończeniu ostatniej rundy Mini-Max. Tak więc, zawodnik Toruńskiego Klubu Motorowego już po raz drugi z rzędu wygrał w tej prestiżowej wieczornej rywalizacji. W klasyfikacji generalnej czwartej odsłony SMT 2010 pn. Karo BHZ Cup 2010, jadąc jak zwykle w parze z Szymonem Wesołowskim, był drugi, tracąc do Witkowskiego prawie 20 sekund. Na trzecim miejscu uplasował się kolejny reprezentant Automobilklubu Toruńskiego, Paweł Węgrzynowski. Brodniczanin w nocnym Kryterium miejsca na podium musiał ustąpić Bartoszowi Grygorowiczowi z LKT "Wyczóła" Gościeradz.
Zarówno Michalski, jak i Węgrzynowski oraz Grygorowicz startowali Subaru Imprezami. Czteronapędowce w niezwykle trudnych zimowych warunkach radziły sobie bez porównania lepiej niż popularne "ośki". W gronie aut z napędem na jedną oś zdecydowanie najszybszy był bydgoszczanin Marcin Gagacki (4. w generalce Karo BHZ Rally Cup 2010 i 5. w Kryterium; Civic Type-R). Tempa starał mu się dotrzymać inny Kierca Hondy, Oskar Lubieński dla którego był to prawdopodobnie najlepszy sezon startów. Zawodnik AT w całym cyklu SMT ustąpił tylko Witkowskiemu, w Kujawsko-Pomorskim Rallysprincie był piąty, tracąc do trzeciego Jakuba Glasse z Wrocławia zaledwie trzy punkty. Oprócz tego dominował też w klasach. W K-PR w klasyfikacji aut pojemnościach skokowych silnika z przedziału 1401-1600ccm wręcz znokautował rywali. Uzyskał prawie dwa razy więcej punktów niż wicemistrz Marcin Kuciak (Citroen C2R2) i przeszło dwukrotnie więcej niż kolejny w tym gronie Piotr Kołodziej (Honda CRX).
Bardzo dobry sezon ma za sobą trzeci w generalce Samochodowych Mistrzostw Torunia Maciej Erdmann z Automobilklubu Bydgoskiego. W klasie 2. Kujawsko-Pomorskiego Rallysprintu najlepszy okazał się Szymon Świątkowski. Dominację zawodników Automobilklubu Toruńskiego w klasach pojemnościowych złamał jedynie Mateusz Siłakowski (TKM), który w grupie najmniejszych aut pokonał Michała Drzewickiego. Za tą dwójką na czterech kolejnych miejscach uplasowali się zawodnicy AT.
W klasyfikacji zespołowej Samochodowych Mistrzostw Torunia zdecydowanie triumfowali reprezentanci miejscowego Automobilklubu.
Na stracie niedzielnego Karo BHZ Cup 2010 stanęli zawodnicy z kilku regionów kraju (np. Olsztyna, Warszawy, Koszalina i Jeleniej Góry). W gronie startujących nie zabrakło znanych nazwisk, ludzi mających na swoim koncie sukcesy m.in. w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski, Pucharze PZM (obecnie Rajdowy Puchar Polski), górskich mistrzostwach kraju i rallycrossie.
Nie zabrakło również bogatej pozasportowej otoczki zawodów. W podgrzewanym namiocie wystawionym przez zespół Jacka Ptaszka można było zobaczyć tuż obok siebie kilka nowoczesnych sportowych maszyn, których start był ozdobą ostatniej rundy SMT 2010. Obok namiotu zaparkowały sanie, z których po zmroku wysiadł sam... Święty Mikołaj z workiem podarków.
- Jak swoje przejazdy skończą czteronapędowce, Święty też powinien pognać renifery i wykonać kilka nawrotów wokół beczki - nawoływał jeden z kibiców.
Święty Mikołaj żartobliwie odpowiadał, że renifery i sanie nie przeszły obowiązkowego badania kontrolnego, które do udziału w rajdzie dopuszcza jedynie auta. W czerwony płaszcz przyodział się sam dyrektor imprezy, Jan "Broda" Balcerak.
Organizatorzy jak zwykle zadbali też o ognisko z pieczonymi kiełbaskami i wojskową grochówkę. Zewsząd rozbrzmiewała muzyka. Całość zwieńczył efektowny pokaz fajerwerków.
WYNIKI KARO BHZ Rally CUP 12.12.2010:
Klasyfikacja generalna:
- Mirosław Witkowski (Automobilklub Toruński, Mitsubishi Lancer Evo VIII)
- Bartosz Michalski (Toruński Klub Motorowy, Subaru Impreza WSX Type-R)
- Paweł Węgrzynowski (Automobilklub Toruński, Subaru Impreza)
KLASA 1.:
- Hubert Poczwardowski (nz, Fiat Seicento)
- Rafał Radomski (Automobilklub Koszaliński, Fiat Cinquecento)
- Filip Galon (Automobilklub Toruński, Fiat Cinquecento)
KLASA 2.:
- Maciej Nykowski (AT, Fiat Seicento)
- Robert Wielochowski (nz, Fiat Seicento)
- Dariusz Duszyński (AT, Fiat Cinquecento)
KLASA 3.:
- Marek Głos (Automobilklub Bydgoski, Fiat Cinquecento)
- Szymon Świątkowski (AT, Fiat Cinquecento)
- Sławomir Zieliński (AT, Honda Civic)
KLASA 4.:
- Oskar Lubieński (AT, Honda Civic)
- Paweł Bartoszewicz, (Automobilklub Polski, Honda Civic)
- Andrzej Szyszkowski (AT, Peugeot 106)
KLASA 5.:
- Marcin Gagacki (LKT "Wyczół" Gościeradz, Honda Civic Type R)
- Maciej Erdmann (AB, Nissan Sunny)
- Dawid Struensee (AB, BMW E36)
KLASA 6.:
- Mirosław Witkowski (AT, Mitsubishi Lancer Evo VIII)
- Bartosz Michalski (Toruński Klub Motorowy, Subaru Impreza WSX Type-R)
- Paweł Węgrzynowski (Automobilklub Toruński, Subaru Impreza)
NOCNE KRYTERIUM ASÓW BIS:
- Bartosz Michalski (Toruński Klub Motorowy, Subaru Impreza WSX Type-R)
- Mirosław Witkowski (AT, Mitsubishi Lancer Evo VIII)
- Bartosz Grygorowicz (LKT Wyczół, Subaru Impreza)
ZWYCIĘZCY KLAS:
KL. 1.: Hubert Poczwardowski (nz, Fiat Seicento)
KL. 2.: Mateusz Siłakowski (TKM, Fiat Seicento)
KL. 3.: Radosław Oryszczak (AT, Peugeot 106)
KL. 4.: Oskar Lubieński (AT, Honda Civic)
KL. 5.: Marcin Gagacki (LKT Wyczół, Honda Civic Type R)
KL. 6.: Bartosz Michalski (TKM, Subaru Impreza Type R)
WYNIKI CAŁEGO SEZONU SMT 2010 i KUJAWSKO-POMORSKIEGO RALLYSRPINTU 2010 na stronie AUTOMOBILKUBU TORUŃSKIEGO.
Zdjęcia: Tomasz Niejadlik, Iwona Szmit, Michał Jasiński
KARO BHZ Rally Cup 2010 w obiektywie Moniki Zientarskiej
Oby podtrzymać dobrą passę
Rajdowy Ustroń już w niedzielę
Bydgoszcz opanowana przez motocyklistów
Był szybszy o ułamki sekundy
Dyktando po japońsku
Mistrz startował szayowozem
W nocy pościgają się po torze - ODWOŁANE !!
Startuje Xiaomi Kite Cup driven by Land Rover
Finał SSSuper Drift Cup w Toruniu
Szajowóz kontra Evo
Rajdowcy na symulatorach
Auchan Cup ma pierwszych zwycięzców
Od rowerów po Rollsa
Auto Moto Show Toruń 2023 już za miesiąc
Wielkie święto motoryzacji w Grodzie Kopernika
Będą auta, będzie show
Auto Moto Show Toruń po raz drugi
Za rok zrobią jeszcze większe show
Chevrolet Spark.Bohater szklanego ekranu
Mercedes-Benz CLS.CLS, Czyli Luksusowo i Sportowo
Honda CR-Z.Romantyczna marzycielka
Fiat Bravo.Włoska uwodzicielka
.Miejski Kingsize
Radość i łzy
Był Puchar Metropolii, teraz jest Puchar MotoParku
Wicik robi show, pudła dla Norwegów
Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta
Skoda i Subaru w jednym stali rządku
Odrzutowe wspomnienia z wakacji
Na Poligonie pocisk był tylko jeden
Przekraczać granice, bezpiecznie
Zakończenie z przytupem
Toruń tylnymi kołami pędzony...
Ostatnia prosta do zimy
Piknikowo, lecz pod znakiem BMW
Gwiazdy znów zleciały do Grodu Kopernika
Rajdówka w formacie A4
Zimna krew na zakręcie
Wielkie ściganie w małej skali
Wyścig w trybie awaryjnym
Pojedynek z Siemanką, rallycrossowe deja vu
Startuj w GT86 CUP
Wysokie loty nad rallycrossowym torem
Wielkie ściganie na MotoParku
Rallycross CUP i plus 40 w cieniu
Jazda bez hamulców
Mała skala jedzie, duża pauzuje
Pakiet atrakcji na Powitanie Lata
Rajdowy klasyk na krzyżackich szutrach
Kopernik ruszył rajdami
Pech Artura, szampan dla Kamila
Wielki Zamek dla małych rajdówek
Mistrzostwa nabierają tempa
Sezon mistrzostw czas zacząć!
Taniec na lodzie
Pojadą po raz ostatni
Na początku była "rewelka"
Szkoła na rajdzie, matura po rajdzie
Maksym powalczy na maksa
Oponeo w Mistrzostwach Europy
Oponeo Rallycross wirtualnie
Powroty mistrzów w Słomczynie
Zaiskrzyło w finale, wygrał Cywiński
Piątka dla Kasperczyka
Mazda z nowym Pucharem
Maciej Wisławski ambasadorem ProfiRacing Cup
Dacia Duster Cup startuje w kwietniu
Nastolatek wygrał i zgarnął tytuł
Toruń wyłoni mistrzów
Jeffrey Kruger zwycięzcą Volkswagen Golf Cup 2015
Trasy nowe, grochówka po staremu
Mistrz odpuszczać nie zamierza
Poligon idzie do rozbiórki
Poligon nadal otwarty dla rajdowców
Dobry duet
Rajdówki w fabryce Fiata
Finał z rewersem na Torze Toruń
Ogniem po Torze Toruń
Znakomite zakończenie sezonu AF Racing
Słodko-gorzkie zakończenia w Misano
Start po dalszą naukę
Znowu powalczą o rekordy toru