Ogłoszenia sprzedaż samochodu
JazdaMiejska.pl | moto magazyn
I runda King of Europe Drift rozegrana zostanie na torze Poznań.

Najlepsi drifterzy powracają do Polski

Data publikacji: 2012-04-16

20-22 kwietnia na torze "Poznań" odbędzie się jedna z najważniejszych imprez driftingowych w Europie - I runda King of Europe Drift, która po 6 latach powraca do Polski. W stolicy Wielkopolski zobaczymy również kierowców z Valvoline PUZ Drift Team.

Lokalizacja zawodów: Poznań, wielkopolskie

Już w najbliższy weekend 21 i 22 kwietnia, na torze "Poznań" odbędzie się inauguracyjna runda europejskiego cyklu driftingowego King Of Europe. Na wielkopolski tor zjadą najlepsi drifterzy kontynentu oraz czołówka polskich zawodników. Nie zabraknie wśród nich zawodników aktualnych zespołowych mistrzów Polski - Valvoline PUZ Drift Team.

King of Europe Drift to najstarsza seria driftingowych zawodów rozgrywanych na Starym Kontynencie. Ciekawostką jest fakt, że każda z ośmiu rund odbywa się w innym kraju. W tym sezonie będą to: Polska, Hiszpania, Słowacja, Ukraina, Węgry, Rumunia, Chorwacja i Austria.

Dla Polski decyzja o zorganizowaniu inauguracyjnej rundy KoE właśnie na torze "Poznań" jest ogromnym wyróżnieniem i kolejnym dowodem na bardzo wysoką pozycję polskiego driftingu na europejskiej scenie. Na wielkopolskim torze pojawi się 35 najlepszych polskich kierowców specjalizujących się od jazdy bokiem do przodu. Do stolicy Wielkopolski przyjedzie również ponad 30 zawodników z 14 krajów Europy! Możemy się więc spodziewać międzynarodowej bitwy driftingowej, największej jaka kiedykolwiek miała miejsce w Polsce.

Na liście startowej I rundy King of Europe Drift próżno jednak szukać zawodników z zespołu sponsorowanego przez markę Valvoline.

- Faktycznie nie zgłosiliśmy jeszcze naszych kierowców do zawodów, jednak wszystko jest pod kontrolą. Zgłoszenia nadeślemy do organizatorów lada dzień. Z całą pewnością wystartujemy na poznańskiej rundzie King Of Europe - mówi team manager Krzysztof PUZ Jędrzejewski.

W ostatnim czasie na fanpage'u zespołu stacjonującego w podtoruńskim Lubiczu pojawiało się wiele informacji o zmianach zachodzących w tym sezonie. Oprócz zmiany silników na amerykańskie jednoski General Motors LS3, team informował również o zmianach w dotychczasowym parku maszyn. Zatem jaką bronią będą dysponować zawodnicy Valvoline PUZ Drift Team na rundzie King Of Europe?
- Chcemy zrobić ukłon wobec wszystkich kibiców zakochanych w silnikach BMW M-Power, które zastępujemy LS-ami. Dlatego w Poznaniu oraz na toruńskiej rundzie Drift Open, dwa tygodnie później, wystartujemy w specyfikacji sprzed roku - opowiada o planach najbliższych startów Marcin Mospinek.

Zespół chce potraktować dwie pierwsze imprezy sezonu w miarę treningowo i wykorzystać je by wjeździć się w samochody w starej specyfikacji w warunkach bojowych, jednocześnie testując nowe setupy w przerwach między zawodami.
- Uznaliśmy, że tak będzie nam najłatwiej przygotować się do Driftingowych Mistrzostw Polski, bo to one są dla nas w tym roku priorytetem. Na zawodach startujemy w znanej nam specyfikacji, byśmy mogli szybko sprawdzić się w boju, jednocześnie między imprezami będziemy przekładać silniki i trenować z nowymi agregatami - zdradza Grzegorz Hypki, drugi v-ce mistrz Polski 2011 w klasyfikacji indywidualnej.

To właśnie ze względu na opisywane testy w Poznaniu kibice nie zobaczą Balbiny, czyli BMW E30, którą cały ubiegły sezon jeździł Hypki. W aucie Grzegorza trwają ostatnie prace nad pierwszym zamontowaniem nowego silnika, stąd zawodnik pojedzie I rundę King Of Europe Szczurem - samochodem zastępczym zespołu z sezonu 2011.
- Szczur w tym roku z nami już jeździć nie będzie, więc będą to jego ostatnie przejazdy w barwach Valvoline PUZ Drift Team, podobnie jak dla naszych silników M-Power, tak dla Szczura będzie to swego rodzaju pożegnanie w wielkim stylu - dorzucił Grzechu.

Darek Fabisiak na poznański tor wyjedzie swoim Mitsubishi Lancerem Evo VIII, który w tym roku zyskał nie tylko nowy bodykit ale również ulepszone serce. Dzięki temu jednostka ma być mniej awaryjna, a sam samochód ma być o kilkadziesiąt kilogramów lżejszy. Jeszcze większe zmiany dotyczą zaś samochodu Marcina Skwierczyńskiego, a właściwie jego nowej driftingowej broni - BMW E30. Po nieudanym sezonie 2011, w którym Marcin zamiast swoje E46 używał auta zastępczego, popularny Małpa podjął decyzję o budowie nowego driftowozu.
- Będzie to bardzo lekka BMW E30 z silnikiem S62B50. Jeśli testy w tygodniu przed zawodami wypadną pomyślnie, na pewno pojawię się nim w Poznaniu, by powalczyć z europejską czołówką - powiedział nam Marcin.

HARMONOGRAM ZAWODÓW

Piątek, 20.04.2012 - trening płatny

8.00 – otwarcie
8.15 – 13.00 – rejestracja zawodników
8.30 – 12.45 – odprawa techniczna
9.30 - brifing dla kierowców
10.00 - 15.00 - treninig

Sobota, 21.04.2012 - treningi, biegi kwalifikacyjne

8.00 - otwarcie
8.15 - 13.00 - rejestracja zawodników
8.30 - 12.45 - odprawa techniczna
8.45 - 9.15 - brifing dla zawodników
10.00 - 13.00 - treninig
13.15 - 13.45 - brifing dla zawodników
14.10 - 17.45 - kwalifikacje Top32
18.30 - zamknięcie zawodów

Niedziela 22.04.2012 - zawody oficjalne

8.45 - 9.15 - brifing dla zawodników
10.05 - 11.20 - Drift Taxi
11.25 - 11.45 - Monster Truck / Drift Truck Show
11.45 - 12.00 - prezentacja kierowców do Top32
12.00 - 14.00 - kwalifikacje do Top16
14.10 - 14.40 - czas dla kibiców (autografy)
14.30 - 14.50 - Monster Truck / Drift Truck Show
15.05 - 15.25 - prezentacja zawodników do Top16
15.30 - 17.30 - biegi Top16
17.30 - 17.50 - ceremonia finałowa

Źródło: KoE, inf. prasowa zespołu Valvoline PUZ Drift Team

Autor: Jazda Miejska

Google
Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm | Partnerzy Nasze strony: Modelmania.pl | JazdaMiejska