Porsche walczyło u boku małego fiata
Aż przez cztery dni mogliśmy oglądać na torze wyścigowym w Poznaniu zaciętą rywalizację szybkich samochodów wyścigowych - od DTM-ów, przez Porsche i Ferrari, a na "kijankach" i Fiatach 126p kończąc.
Lokalizacja zawodów: Poznań, wielkopolskie
To były chyba największe wyścigi samochodowe na Torze "Poznań". Od czwartku do niedzieli w stolicy Wielkopolski rozegrano kilka imprez - 9. i 10. rundę FIA-CEZ Circuit Racing Trophy, 3. rundę FIA-CEZ Endurance Trophy, 5. i 6. rundę Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, 3. rundę Kia Lotos Race, 3. rundę Porsche GT3 Cup Challenge Central Europe, 3. i 4. rundę Wyścigowego Pucharu Polski oraz 1. i 2. rundę Maluch Trophy i 3. runda Haigo. Ponad 200 zawodników walczyło o mistrzowskie punkty, w słońcu i deszczu.
Czwartek i piątek upłynął zawodnikom na treningach i pierwszych kwalifikacjach. Późnym popołudniem o punkty walczyli kierowcy w Wyścigowym Pucharze Polski. W klasie 1A najlepszy był Maciej Szkudlarek, natomiast w klasie 1N zwyciężył Przemysław Kaźmierczak. W klasie 4 triumfował Norbert Stańczyk, w klasie 5 ? Radosław Kordecki, w klasie 8 - Andrzej Grigorjew, a w klasie 9 - Jarosław Kamiński. Kilka punktów również udało się zdobyć Kamilowi Urbaczewskiemu.
W sobotę, w upalnym słońcu, w sprincie FIA-CEZ najlepszy okazał się Czech Tomas Kostka jadący Audi A4 DTM. Piekielnie szybka i głośna "a-czwórka" nie miała sobie równych. Drugi na mecie był Maciej Stańco (Ferrari 430 GT3), a sekundę po nim finiszował Luis Scarpaccio (Mercedes SLS AMG). Stańco po raz trzeci w tym sezonie triumfował w Grand Prix Polski i umocnił się na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej.
Wyścig Porsche GT3 wygrał Stefan Biliński, który wyprzedził Mateusza Lisowskiego oraz Mariusza Miękosia. W klasie 2 zwyciężył Andrzej Lewandowski, a w klasie 3 - Radosław Kordecki. W tym wyścigu jako gość jechał Robert Lukas i to on prowadził od startu do mety. Warto przypomnieć, że Robert Lukas i Mateusz Lisowski to zawodnicy, którzy startują w Porsche Supercup razem z Kubą Giermaziakiem. Bardzo ciekawy był wyścig Endurance (2 godziny). Tuż po lotnym starcie doszło do małego karambolu i cztery samochody odpadły z zawodów. Rywalizację wygrał czeski duet Jakub Kubas i Antonin Herbeck, jadący Pagani Zonda GR z sercem wyprodukowanym przez Mercedesa. Za nimi finiszowali ich rodacy Richard Chlad i jego syn Richard Junior. Trzecią pozycję wywalczyli Artur Janosz i Maciej Stańco jadący Ferrari 430 GT3. Tym sposobem duet Janosz - Stańco objął prowadzenie w punktacji generalnej mistrzostw Polski Endurance, wykorzystując kraksę prowadzących do tej pory Myszkowskiego i Lewandowskiego.
Niedzielny poranek przywitał wszystkich uczestników deszczem, to też poranna rozgrzewka dla niektórych była małym problemem. Na szczęście słońce szybko się pojawiło i wysuszyło poznański tor. Drugi wyścig Porsche GT3 padł łupem Mateusza Lisowskiego, który tym razem wyprzedził Stefana Bilińskiego i Mariusza Miękosia. W klasie 2 ponownie zwyciężył Andrzej Lewandowski.
Wreszcie na starcie stanęły auta w Kia Lotos Race, najbardziej obsadzonej stawce tego weekendu. Zgodnie z regulaminem kierowcy rozegrali dwie rundy, jedna po drugiej. Pierwszy wyścig wygrał Michał Dobrowolski przed Zbigniewem Łaciszem i Grzegorzem Kubatem. W drugim wyścigu najlepszy był natomiast Bartłomiej Mirecki, który po emocjonującej walce do ostatniego okrążenia, wyprzedził Zbigniewa Łacisza oraz Damiana Łatę. Po poznańskiej rundzie Kia Lotos Race, w klasyfikacji generalnej na pozycji lidera umocnił się Zbigniew Łacisz.
W sprincie FIA-CEZ najmocniejszych aut (D4 pow. 2000 ccm), ponownie zwyciężył Czech Tomas Kostka (Audi A4 DTM), mimo dwóch pitstopów ryczące Audi nie dało szans rywalom. Na drugim miejscu finiszował inny Czech Antonin Herbeck (Pagani Zonda GR), a trzeci był Maciej Stańco (Ferrari 430 GT3). Stańco lideruje w klasyfikacji Grand Prix Polski i wyprzedza różnicą 10 punktów Artura Janosza (Ferrari 430 GT3), z którym startuje w parze w rywalizacji Endurance.
Na koniec wyścigowego święta pojechała niemiecka Formuła Haigo. W klasie 1600 ponownie zwyciężył Niemiec Nils-Holger Wilms (M 90), natomiast w klasie 1300 najlepszy był jego rodak Tobias Worm (MT 77). Mogliśmy też oglądać Leszka Gąsiorowskiego, który miał małą kraksę podczas przejazdu pokazowego na tegorocznym Zlocie Mercedesa w Toruniu.
Wisienką na torcie był wyścig Fiatów 126p w Maluch Trophy. To chyba jedyny w historii wyścigów samochodowych pojazd, który królował między innymi na torze w Poznaniu w latach osiemdziesiątych i który teraz, 30 lat później, wraca na tor z niemniejszą gracją i zaangażowaniem zawodników. W klasie MT Div1 triumfował Aleksander Wojciechowski, a w klasie MT Div2 najszybszy był Paweł Kopacz.
Teraz wszyscy możemy udać się na wakacje. Kolejny tak długi wyścigowy weekend odbędzie się dopiero pod koniec sierpnia.
Uwaga! Redakcja nie odpowiada za treści i tematy publikowane w dziale "Komentarze".
Redakcja ma prawo usunąć komentarz jeśli uzna go za niezgodny z prawem, obraźliwy lub szkodliwy.
Komentarz przez Ciebie dodany zostanie opublikowany niezwłocznie po zaakceptowaniu przez Redaktora.
Toyota wraca do F1
Ryzyko się opłaciło, Paweł zostaje pierwszym mistrzem
Jutro poznamy zwycięzców GP RACING MOTO-TOR 2011
Na dwóch kołach ścigali się w Poznaniu
W nocy pościgają się po torze - ODWOŁANE !!
Porsche zabija gada...
Światowa premiera nowego Porsche Cayman
Więcej niż S, więcej niż Turbo
Legendy DTM zagoszczą na toruńskim torze
Samochodowy mundial
Od Syrenki po domy na kółkach
Toruń na trasie Rage Revolution
Słońce, asfalt i super szybkie auta
Weź rodzinę na wyścigi
Porsche walczyło u boku małego fiata
Wielkie ściganie w każdej skali
Wakacyjne, legalne wyścigi samochodowe
Pierwsze wyścigi na 1 milę
Legalnie pościgają się w nocy
Sprint i gymkhana zamiast samolotów
Platinum oficjalnym sponsorem wyścigów Porsche GT3 CCCE
Diesel pokonał Porsche
Cztery Porsche w Le Mans
Kierowcy powracają na Tor "Poznań"
Paweł mistrzem polskiego sprintu!
Gorący Track Day pod znakiem licznych awarii
Z dużymi emocjami w trudnych warunkach
Kasiborski już drugi w ROK-u
Bo warto mieć marzenia
Niecodzienny kierowca na Torze "Poznań"
Kwalifikacje przerwane, wyścig wygrywa Rockenfeller
Gwiazdy na podium
DTM szansą na powrót do Formuły1?
Klasa C AMG odjeżdża na emeryturę