Krakowski zamknął sezon
Kolejny sezon Małopolskiej Ligi Rajdowej modeli zdalnie sterowanych w skali 1:10 przeszedł do historii. W tym roku zmagania zawodników kończył 4. Rajd Krakowski, rozegrany na terenie krakowskiego Muzeum Lotnictwa.
Przy słonecznej, ale dość chłodnej aurze, na starcie stanęło 12 zawodników. Do rajdowych zmagań po długiej przerwie powrócił Michał Bugajski. Kierowca Forda Escorta na podwoziu Team Associated TC4, od samego początku twierdził, że nie oczekuje żadnego wyniku, ponieważ tak długa przerwa na pewno spowodowała lekkie "zardzewienie" jego umiejętności. Powrót na trasy MLR zakończył na 12. miejscu, czyli zgodnie z zapowiedziami - fajerwerków nie było.
Już przed rajdem zapowiadała się ostra walka wśród czołówki. Co prawda tytuł mistrzowski już dawno zapewnił sobie Kuba Stupnicki, za to losy dalszych pozycji w klasyfikacji generalnej nie były przesądzone i łatwe do przewidzenia. Firlit, Kucek i Ozimek walczyli o drugie miejsce w generalce, Grossmann-Szczepaniec, Sobala i Bartula rywalizowali o czwarte miejsce, do tego włączyli się Oleszek Biela i Karoń. W ten sposób mieliśmy gotowe piękne widowisko.
Już na samym początku zawiało sensacją. A to za sprawą Wojtka Firlita jadącego białą Subaru Imprezą. To on prowadził od pierwszego odcinka specjalnego i wygrał osiem z dwunastu oesów zapewniając sobie w pięknym stylu wicemistrzostwo MLR. Przez pierwsze cztery próby Firlit czuł za sobą oddech Kuby Stupnickiego, który na koniec sezonu wrócił do rajdowych korzeni. Mianowicie na ostatni w tyms sezonie rajd wystawił swoje wiekowe Tamiya TB-01 z karoserią Mitsubishi Lancera evo VI. Wszystko było w miarę dobrze do piątego odcinka specjalnego, na którym doszło do awarii przeniesienia napędu. Tak o to dwukrotny mistrz MLR spadł z drugiego miejsca na jedenaste. Po raz kolejny nie lada sensację wzbudził występ Daniela Sobali, który coraz to bardziej rozpycha się w stawce. Co by jednak nie mówić, Sobala nie miał lekkiego życia. Przez cały czas musiał się mieć na baczności, bo walczący o drugie miejsce Wojtek Kucek (Subaru Impreza WRC na podwoziu Tamiya DF-03Ra przyp. red.) nie miał zamiaru odpuścić walki o drugie miejsce w rajdzie. Jednak zabrakło szybkości i Kucek musiał zadowolić się trzecim miejscem.
Kolejny jęk zachwytu swoją jazdą spowodował Filip Oleszek, który nie patyczkował się tylko przez 12 odcinków mocno cisnął. Brawurowa i czysta jazda spowodowała, że Oleszek zajął czwarte miejsce. Za jego plecami w bezpiecznej odległości odbywał się istny kocioł. O piątą pozycje walczyli odpowiednio Rafał Grossmann-Szczepaniec, Jakub Biela oraz Ryszard Karoń, którzy przez cały czas trwania rajdu wzajemnie wymieniali się pozycjami. Ostatnią punktowaną pozycją i jedno oczko do generalki zajął Wojtek Ozimek.
W klasyfikacji zespołów zwyciężył WORK Rally Team z dorobkiem 77 punktów, w skład zespołu wchodził trzech świetnych zawodników: Kuba Stupnicki, Wojtek Ozimiek oraz Rafał Grossmann-Szczepaniec. Drugie miejsce zajął wspierany przez RallyShop zespół 2RBO Rally Team mający w składzie dwukrotnego mistrza MLR Pawła Żbikowskiego, który reprezentował zespół na dwóch rajdach tj. Lotników oraz Małopolski, Wojtek Bartula i Mikołaj Bałys. Najniższy stopień podium zajęli Wojtek Kucek z gościnnie pojawiającym się na trasach rajdów Adrianem Dżułą, startujący w barwach Agrom Rally Team. Tuż za podium znalazł się zespół RcMatsu Rally Team, w którego skład wchodzą Kuba Biela oraz Mateusz Szostek. Ostatnie miejsce zajął zespół, który pokazał się na trasach MLR zaledwie dwa razy, a szkoda, bo mogłoby być ciekawiej gdyby GermanRC Rally Team startował regularnie. W barwach tego zespołu startowali Tomek Germański oraz Paweł Michalski.
I tak o to zakończyły się rozgrywki Małopolskiej Ligi Rajdowej. Kolejny sezon przeszedł do historii. Na zawodników czeka teraz kilkudziesięcio tygodniowa przerwa, którą można wykorzystać na odpoczynek od rajdowej karuzeli. Jednak jak dobrze wiadomo nie mogą oni przespać całej tej przerwy. Muszą przygotować samych siebie, a także swoje rajdówki na nowy wymagający sezon 2012.
Uwaga! Redakcja nie odpowiada za treści i tematy publikowane w dziale "Komentarze".
Redakcja ma prawo usunąć komentarz jeśli uzna go za niezgodny z prawem, obraźliwy lub szkodliwy.
Komentarz przez Ciebie dodany zostanie opublikowany niezwłocznie po zaakceptowaniu przez Redaktora.
Śladami budynków, których już nie ma
Święto Niepodległości z... włoską motoryzacją
Rajdowa sobota na dachu Galerii Łódzkiej
Miasteczko Rajdowe z Doskoczem, Herbą, Zawadą
Pojadą dla przyjaciela
Toyota wraca do F1
Na Moto Show do Konina
Męski weekend z Saletą
Rallycross jednak zostaje
Rajdowanie po toruńsku
Trening pod obstrzałem
Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta
W drodze do Monte Carlo
Ściagnie na wystawie
Oponiarska ruletka w małej skali
Debiutanci w afrykańskim słońcu
Rajdówka dla mistrza debiutów
Najmłodsi poświętują na torze
Majówka pełna emocji
Pięknego Małego Dakaru
Okiem trzeciorzędnego zawodnika
Nocne rajdowanie w Małopolsce
Bielańskie szutry
Pokazał wszystkim, gdzie raki zimują
Kościuszko ma klimat
Slajdem między samolotami
MLR kończy wakacje
Krakowski klasyk najtrudniejszy w sezonie
Pechowy Krakus
Pakiet atrakcji na Powitanie Lata
Toruń z mocnym kalendarzem
Świętowali na torach, dla Niepodległej
Rallycross pod wysokim napięciem
Mistrz atakuje, Naczelny debiutuje
Kopernik zawita do Plazy
Modele w ruchu drogowym
Król pokazuje klasę, choć koronę oddaje
Nocne ściganie na MotoParku
Rajd z małym jubileuszem
Subaru na podium
Żużlowcy na lodzie, rajdowcy na żużlu