Bez lidera, ale też było ciekawie
Jeszcze na kilka dni przed zawodami nie było wiadomo, czy II Rajd Trzebini dojdzie do skutku. Z pomocą przyszła Rezydencja "Pod Zegarem", a absencja Kuby Stupnickiego tylko podgrzała atmosferę na odcinkach specjalnych.
Na starcie pojawiło się piętnaście elektrycznych rajdówek w skali 1:10. Po raz pierwszy w Parku Ferme zaparkowało Subaru Impreza '98 na podwoziu Tamiya DF-03 RA będące własnością debiutującego, siedmioletniego Jakuba Karoń. Młody zawodnik osiągnął swój pierwszy sukces dojeżdżając szczęśliwie do mety, choć po drodze nie obyło się bez przygód.
Pozostali zawodnicy ostrzyli sobie zęby na podium. Pod nieobecność lidera Małopolskiej Ligi Rajdowej - Kuby Stupnickiego - chrapkę na złoty puchar mieli Wojtek Firlit, Adrian Dżuła i Wojtek Bartula. Tej okazji nie zaprzepaścił pierwszy z zawodników, startujący białym Subaru Imprezy WRC 2008 w barwach Zakładu Ślusarstwa Produkcyjnego Auto-Sprzęt. Na stosunkowo krótkich - jak na standardy MLR - odcinkach specjalnych, popularny "Dzidziol" osiągnął czas 12:11,3 min., wygrywając 7 z 12 prób. Największym pechowcem był zwycięzca pierwszego oesu Adrian Dżuła - kierowca Team Losi XXX-s z karoserią Mitsubishi Lancera Evo X. Z powodu awarii serwa musiał korzystać z systemu Super Rally. Na brak szczęścia narzekał również Wojtek Bartula, który na trzecim odcinku specjalnym, na wyjściu z nawrotu przy ogromnej prędkości uderzył w słup, uszkadzając przednie zawieszenie. Zawodnik z trudem ukończył próbę notując stratę około minuty. Na szczęście awaria okazała się na tyle nie groźna, że udało się ją usunąć na dojazdówce do kolejnego odcinka. Po krótkim serwisie Wojtek Bartula dwukrotnie wygrał kolejne próby.
Przez cały rajd toczyła się pasjonująca walka pomiędzy Jakubem Bielą, a Mateuszem Szostkiem. Ostatecznie Bieli zabrakło jedynie 1,4s. żeby pokonać Szostka. Równie zaciętą walkę w środku stawki toczyła większość zawodników, a różnice na mecie były niewielkie. Jako drugi linię mety przekroczył Rafał Grossmann-Szczepaniec, trzeci był Wojtek Kucek. Kiedy wszystko wydawało się jasne doszło do niecodziennej sytuacji - posypały się kary za niedozwolony wyjazd rajdówek z Parku Ferme. Klasyfikacja generalna przewróciła się do góry nogami, bo aż sześciu zawodników otrzymało stosowne kary. Dodatkową minutę otrzymało aż pięciu kierowców, a najbardziej bolesną karę otrzymał Rafał Grossman-Szczepaniec - aż dwie minuty, tracąc 2. miejsce w "generalce". Wojtek Kucek tym samym awansował więc na 2. lokatę. Ze stratą ponad minuty do Kucka na trzeci stopień podium wskoczył Mateusz Szostek. Całe "pudło" dysponowało tym samym podwoziem - Tamiya DF-03RA.
W klasyfikacji zespołowej pierwsze miejsce zajęli kierowcy RC Matsu Rally Team - Jakub Biela oraz Mateusz Szostek. Agtom Rally Team reprezentowany przez Adriana Dżułę i Wojciecha Kucka uplasował się na drugiej pozycji. Najniższy stopień podium przypadł zespołowi Work Rc Rally Team, który pod nieobecność Kuby Stupnickiego reprezentowali Rafał Grossmann-Szczepaniec z Wojtkiem Ozimkiem. Wojtek Bartula oraz Mikołaj Bałys z 2RBO Rally Team wjechali na metę jako czwarci. Ostatnie piąte miejsce wywalczył German RC Rally Team reprezentowany wyjątkowo tylko przez Pawła Michalskiego.
Teraz przez rajdowcami 48. dniowa przerwa. Następne zawody, Rajd Małopolski, odbędą się 30-31 lipca. Będzie to pierwszy rajd rozgrywany w systemie 2-dniowym, co niewątpiliwie wpłynie na atrakcyjność i widowiskowość.
Sponsorem nagród jest firma German RC - http://www.germanrc.com.pl/
Lokalizację rajdu zawdzięczamy Rezydencji "Pod Zegarem" - www.podzegarem.com.pl
Wyniki II Rajdu Trzebini:
1. Wojtek Firlit Subaru Impreza 2008 WRC 12:11,3
2. Wojciech Kucek Subaru Impreza 2008 WRC +24,8
3. Mateusz Szostek Honda Civic Type R WRC +1:18,0
4. Jakub Biela Mitsubishi Lancer evo VI WRC +1:19,4
5. Wojtek Ozimek Mitsubishi Lancer evo IV WRC +1:43,7
6. Rafał Grossmann-Szczepaniec Ford Focus S2000 +2:12,9
7. Wojtek Bartula Subaru Impreza 2007 WRC +2:18,6
8. Ryszard Karoń Subaru Impreza 2008 WRC +2:21,4
9. Andrzej Papiernik Subaru Impreza 2001 WRC +2:32,5
10. Mikołaj Bałys Subaru Impreza 2007 WRC +2:39,4
11. Daniel Sobala Subaru Impreza 2007 S2000 +2:41,0
12. Adrian Dżuła Mitsubishi Lancer evo X WRC +3:11,0
13. Paweł Michalski Subaru Impreza 2001 WRC +6:15,2
14. Jakub Karoń Subaru Impreza 1998 N +11:44,0
Klasyfikacja zespołowa:
1. RC Matsu Rally Team
2. Agtom Rally Team
3. Work RC Rally Team
4. 2RBO Rally Team
5. German RC Rally Team
Drift będzie za darmo
Auchan Cup ma pierwszych zwycięzców
Radom prawie jak Bydgoszcz
Ryzyko się opłaciło, Paweł zostaje pierwszym mistrzem
Jutro poznamy zwycięzców GP RACING MOTO-TOR 2011
Elektryzujący weekend
Na Moto Show do Konina
Steczkowska pokochała... Peugeota RCZ
Męski weekend z Saletą
RallySprint, nowe zawody RC
Mała skala, ale serca wielkie
Świętowali na torach, dla Niepodległej
Pustynia wyłoni mistrzów
Wysokie loty nad rallycrossowym torem
Nocne ściganie na MotoParku
Kraina w mini skali
Pakiet atrakcji na Powitanie Lata
Kontaktowe wyścigi bez... kontaktu
Wyścigi bez kontaktu
Toruń z mocnym kalendarzem
Majówka pełna emocji
Traxxas buduje Frankensteina
Czy jestem Mistrzem Polski?
Kierowcy powracają na Tor "Poznań"
Miasto Bydgoszcz zaprasza na karting
Urlopu od ścigania nie było
Wygraj Skodę WRC
Mistrzowie kraju sprawdzą się na Poligonie
Wielkie ściganie w każdej skali
Wyścigowa niedziela w każdej skali
Lexus RC F GT3 debiutuje i zwycięża
Motofani poświętują na torze
Białe wilki pędziły po torze