JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Rajdowy regulamin Toruńskiej Ligi Rajdowej

Rajdy bliżej WRC

Data publikacji: 2016-01-26

Zakończyły się prace nad regulaminem Rajdowych Mistrzostw Torunia modeli RC w sezonie 2016. Nowe zapisy przybliżą małe rajdy do świata dużego motorsportu. Emocji z pewnością nie zabraknie.

Nowy sezon, nowe pomysły - takie rozmowy rozpoczęły się już na uroczystej Gali kończącej sezon 2015 w Toruńskiej Lidze Rajdowej. Burzliwe dyskuje w sieci i ciekawe pomysły samych zawodników oraz kibiców przyczyniły się do stworzenia nowych zasad organizacji i przebiegu Rajdowych Mistrzostw Torunia modeli RC. Teraz świat małych rajdów ma jeszcze bardziej przypominać to, co dzieje się na trasach Rajdowych Mistrzostw Świata WRC.

Pierwszą i najważniejszą zmianą są nowe nazwy klas. Idąc z duchem czasu w sezonie 2016 kierowcy elektrycznych rajdówek będą rywalizować w czterech grupach: WRC, WRC2, WRC3 oraz JWRC - dla najmłodszych. Stworzony został też specjalny Puchar Debiutanta dla osób, które po raz pierwszy wystartują w toruńskim czempionacie. Nowe nazewnictwo wymusiło też nieco zmianę warunków technicznych przynależności modelu do klasy. Królewska klasa WRC będzie wyróżniać się rajdówkami dysponującymi największymi mocami oraz stałym napędem na cztery koła. W pozostałych zmieniono zakresy parametrów silników, pozwalając choćby modelom z napędem 2WD na stosowanie pod maską silniejszych jednostek.

Aby wystartować w toruńskich rajdach, kierowca musi przyozdobić swoją maszynę we własne nazwisko lub charakterystyczny "nickname" na bocznych szybach. Trzeba też posiadać karoserię rajdową, której pierwowzór choć raz startował w rajdach rangi mistrzostw świata lub miejscowego okręgu. Organizatorzy, dokonując zmian w regulaminie, pragną zachęcić miłośników modelarstwa do oklejania swoich aut w rajdowe barwy, by na trasach uniknąć jednobarwnych modeli czy aut nie mających nic wspólnego z rajdowym światem. Mały koszt, a efekt wielki, bo warto by małe rajdy jak najbardziej odzworowywały świat spotykany w Monte Carlo czy na dalekich hopach Finlandii.

Poświąteczne spotkania przyniosły także postulat wydłużenia czasu spędzonego za kierownicą elektrycznej rajdówki w ramach jednego dnia zawodów. Być może rozwiązania stosowane przez południowych sąsiadów sprawdzą się i u nas. Rajd Zimowy z pewnością odpowie na to pytanie. Warto więc przeczytać dokładnie nowy Regulamin, a przed pierwszym rajdem również Regulamin Uzupełniający.

Sezon 2016 dominować będzie w rajdy na nawierzchniach szutrowych, choć nie zbraknie asfaltów czy klasycznej betonowej kostki. W miarę możliwości poszukiwane będą miejsca łączące na jednym oesie różne rodzaje dróg, by jeszcze bardziej urozmaicić rywalizację.

Zmiany regulaminu spotkać można również w punktacji. Pojawił się Power Stage, gdzie zawodnicy będą mogli dodatkowo zdobyć nawet 3 punkty wliczane do "generalki". Powraca rywalizacja zespołów, nie tylko fabrycznych. Punkty dla teamu zbierać będzie mogło trzech kierowców, startując we wszystkich imprezach organizowanych w ramach Toruńskiej Ligi Rajdowej. Organizator nie zamyka też drogi do powstania nowego pucharu lub wyłonienia np.: najlepszego kierowcy na szutrach lub właściciela najładniejszej rajdówki. Punkt najważniejszy na sezon 2016 - liczy się dobra zabawa!

Warto przeczytać - Regulamin Ramowy i Techniczny Rajdowych Mistrzostw Torunia modeli RC 2016

Autor: Michał Jasiński

Dodaj komentarz do artykułu

Treść *
Autor *
Kontakt ( tylko do wiadomości Redakcji )
* - pole wymagane

Uwaga! Redakcja nie odpowiada za treści i tematy publikowane w dziale "Komentarze".
Redakcja ma prawo usunąć komentarz jeśli uzna go za niezgodny z prawem, obraźliwy lub szkodliwy.
Komentarz przez Ciebie dodany zostanie opublikowany niezwłocznie po zaakceptowaniu przez Redaktora.

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA