JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Wyścigowy Puchar Toyoty GT86 RC CUP startuj w zawodach

Startuj w GT86 CUP

Data publikacji: 2015-01-30

Rozgrywany na europejskich torach wyścigowych cykl TMG GT86 CUP być może już wkrótce zagości w Toruniu, ale w nieco mniejszej skali. Szukamy pierwszych zawodników!

Pojawienie się Toyoty GT86 zwiastowało jedno - Toyota wraca do sportowych korzeni, wraca do produkcji aut z charakterem. Efektowne coupe, z napędem na tylne koła i 200-konnym silnikiem w układzie boxer rozkochało w sobie miłośników "adrenaliny za kółkiem". GT86 dość szybko stało się też doskonałą bazą do tuningu i sportowych modyfikacji. Specjaliści z Toyota Motorsport GmbH nie kazali więc zbyt długo czekać na pierwsze owoce tych zmian. Już w 2013 roku powstał w Europie nowy cykl wyścigowy - TMG GT86 CUP, na starcie którego pojawiły się Toyoty GT86 w specyfikacji TMG CS-V3. W inauguracyjnym sezonie odbyło się 9 wyścigów, a pierwszym w historii zwycięzcą został Alexander Kudrass.

GT86 w skali 1:10

Toyota GT86 stała się też jednym z pierwszych modeli, do produkcji których powróciła firma Tamiya, światowy lider w tworzeniu zdalnie sterowanych replik. Korzystając z najnowszego podwozia TT-02, japońscy inżynierowie opracowali wyścigowy model w barwach Gazoo TRD, choć standardowo wkładając do pudełka przezroczystą karoserię. Napęd na cztery koła, elektryczny silnik, niezależne zawieszenie i spore zmiany w budowie podwozia (w stosunku do poprzednika, TT-01) sprawiają, że TT-02 można uznać za bardzo dobrą bazę do rozpoczęcia przygody z sportami motorowymi w małej skali.

Wielkie emocje w małej skali

Łącząc te dwa światy, wyścigów TMG GT86 CUP i profesjonalnych modeli zdalnie sterowanych w skali 1:10, toruński diler Toyoty, firma Bednarscy, szuka pierwszych chętnych do startu w niecodziennych zawodach - Wyścigowym Pucharze Toyota GT86 CUP RC 2015.

Celem nadrzędnym projektu jest dobra zabawa i sportowa rywalizacja. Zawody będą wzorowane na regulaminach "Pucharu", czyli w skrócie - każdy z zawodników startuje takim samym modelem (Tamiya TT-02), w tej samej specyfikacji technicznej - moc silnika, zawieszenie, opony czy przeniesienie napędu. Oczywiście będą akcenty indywidualne, czyli malowania karoserii - tutaj każdy z uczestników zabawy musi się wyróżniać.

W sezonie 2015 organizatorzy planują rozegrać 5-6 rund na zamkniętym torze, a w ciągu roku prowadząc klasyfikację generalną kierowców (zwycięzcą zostaje zawodnik, który wykręci sumaryczny najniższy czas), i być może nawet teamów. Na najlepszych uczestników czekać też będą nagrody czy puchary. Szczegóły zasad rywalizacji przedstawimy wkrótce. Teraz, zanim rozpoczniemy zaawansowane prace, chcemy "sprawdzić rynek" i poznać Waszą opinię nt. planowanych zawodów.

A jakie są koszty?

Poniżej podajemy wstępne koszty związane z udziałem w zawodach:

  • wpisowe na pojedynczą rundę - 20zł
  • wynajem modelu TT-02 na pojedynczą rundę - 200 zł
  • zakup modelu TT-02 zgodnego ze specyfikacją, z osprzętem - ok. 1.200-1.300 zł

Modelem dopuszczonym do pucharu będą auta firmy Tamiya zbudowane na podwoziu TT-02 w skali 1:10 (z napędem 4x4), wyposażone w standardowy, szczotkowy silnik elektryczny, oryginalne zawieszenie czy opony.

Na adres koordynatora naszego projektu, Michała Jasińskiego (m.jasinski@jazdamiejska.pl) prosimy wysyłać wstępne zgłoszenia osób, które chciały by w takich zawodach wystartować. Jeśli macie też pytania, odnośnie zasad rywalizacji, samego modelu i innych ciekawostek - również prosimy o kontakt z Michałem Jasińskim, który odpowie na wszystkie pytania. Na Wasze opinie czekamy do końca lutego.

Autor: Michał Jasiński

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA