Sto kilometrów A1 pod kontrolą L-200
Już niemal tradycją stało się, że ciężkie Mitsubishi L-200 pomagać będzie przy budowie kolejnych odcinków autostrady A1. Arpol ponownie wygrał przetarg na dostawę samochodów typu pick-up. Trafią one na odcinek pomiędzy Toruniem a Sójkami k/ Kutna.
Nowym odbiorcą "elek" jest SRB Polska sp. z o.o., przedstawiciel irlandzkiego konsorcjum SRB Civil Engineering Ltd, głównego wykonawcy prawie stu kilometrów trasy łączącej Toruń (Czerniewice) z węzłem Sójki koło Kutna. Odcinek ma być oddany do końca lipca 2012 roku. Przy budowie pomagać będzie kilkadziesiąt samochodów pick-up spod znaku "trzech diamentów". Wszystkie auta dostarczy toruński diler Mitsubishi - firma Arpol Motor Company.
Przypomnijmy, że rok temu Arpol zaopatrzył firmę Skanska-NDI budującą odcinek Nowe Marzy - Toruń w ponad sto modeli L-200. Zdobyte przy serwisie tak dużej floty doświadczenie, pozwoliły firmie z sukcesem wystartować w kolejnym przetargu. Dużym atutem Arpolu jest również bliskie położenie stacji serwisowej budowanego odcinka oraz szerokie zaplecze serwisowe, w tym dostępność zastępczych modeli L-200. Irlandzkie konsorcjum, po wcześniejszych testach Forda Rangera, ostatecznie zdecydowało się na ofertę toruńskiego dilera. Według opinii pracowników SRB, którzy porównywali oba auta, Mitsubishi L-200 przekonało wyższym poziomem bezpieczeństwa oraz skuteczniejszym napędem 4x4. Nie bez znaczenia była również pozytywna opinia o japońskich pick-up'ach, które sprawdzają się już na odcinkach Nowe Marzy - Toruń.
SRB Polska wybrało prawie czterdzieści białych "miśków" z silnikiem diesla 2.5 DI-D o mocy 136KM. Wszystkie modele wyposażone zostały w dodatkowe osłony silnika chroniące spód auta przed uszkodzeniami podczas prac w trudnym terenie. O dzielność w ciężkich warunkach dbać będzie bezpośredni układ 4x4, czyli z dołączanym "na sztywno" napędem na oś przednią (skrzynia EasySelect).
Autostrada A1 łączyć będzie porty morskie Trójmiasta z Górnym Śląskiem. Jej koniec znajdzie się na przejściu granicznym w Gorzyczkach, gdzie połączy się z drogą do Brna. Całkowita długość trasy wyniesie 567 km i ma być oddana do użytku do połowy 2012 roku.