JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Historia marki Audi rozpoczęła się w 1909 roku.

Tajemnica czterech kręgów

Data publikacji: 2013-06-12

Wśród marek samochodowych kilka wyróżnia się wyjątkowym szacunkiem konsumentów. Dzięki wysokiej jakości samochodom sprzedawanym w niekoniecznie najwyższej dla klienta cenie w swojej klasie, auta mogą zyskać miano kultowych.

Tak też dzieje się z wieloma modelami sprzedawanymi przez niemiecką markę Audi, obecnie należącą do koncernu Volkswagen. Lecz mało kto wie, że historia samej marki Audi rozpoczęła się już ponad 100 lat temu, dokładnie w dniu 16 lipca 1909 roku. Wtedy to August Horch, posiadający wcześniejsze doświadczenie (niekoniecznie zakończone sukcesem) zdecydował się na ufundowanie nowego przedsiębiorstwa. Jego wcześniejsze przedsiębiorstwo, nazwane od jego nazwiska, stało się jednak częścią koncernu Auto Union już w 1932 roku, podobnie zresztą jak dwie inne firmy. W ten sposób powstało też charakterystyczne logo marki, symbolizujące cztery łączące się przedsiębiorstwa. Jest ono utrzymywane do dziś i jedynie co jakiś czas firma decyduje się na jego odświeżenie.

Warto pamiętać, że Audi już od dawna nie jest samodzielną marką. Firma przejęta została bowiem w 1958 roku przez koncern Daimler-Benz AG, a w kolejnych latach trafiła pod skrzydła grupy Volkswagen. W historii tej marki musimy wspomnieć również rok 1993. To właśnie dwadzieścia lat temu marka ta rozpoczęła swoją działalność na terenie Węgrzech, decydując się na montaż modelu TT oraz produkcję silników. W 2000 roku rozpoczęto działalność sportowej części koncernu Volkswagen pod nazwą Audi Gruppe, w skład której wchodzi nie tylko Audi, ale również Seat i Lamborghini. Koncern Volkswagen posiada również marki takie jak Skoda, Bentley czy Bugatti.

Nie możemy również zapomnieć o modelach produkowanych przez Audi. Poza wspomnianym wcześniej modelem TT warto zauważyć również i inne. Obecnie produkowane są między innymi modele A1, Q3 czy RB. Ale chyba jednym z najpopularniejszych jest Audi A6, które jest bardzo mocno zakorzenione wśród aut ulubionych przez prawdziwych fanów samochodów. Podobnie jak niektóre marki producentów samochodów, tak i Audi, od czasu do czasu decyduje się zarówno na tworzenie prac koncepcyjnych, jak też wypuszcza modele wyścigowe. Jednak popularność zdobyły przede wszystkim modele z klasy wyższej i limuzyny. Audi jest również sponsorem bardzo wielu imprez sportowych, dzięki czemu zdobywa wśród swoich klientów i fanów markę bardzo dynamicznej i aktywnej.

Autor: Jazda Miejska

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA