JazdaMiejska.pl | moto magazyn
S3 Limusine - nowość Audi

S3 Limusine - nowość Audi

Data publikacji: 2014-02-03

U polskich dealerów marki z Ingolstadt można już zamawiać sportowe Audi S3 Limousine ze standardowo montowanym napędem na cztery koła quattro. To samochód charakteryzujący się ogromną mocą i wysoką efektywnością.

Wyposażony w mocny silnik 2.0 TFSI, dostępny jest w dwóch wersjach: z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i z przekładnią automatyczną S tronic.

Jednostka napędowa 2.0 TFSI, którą zamontowano w nowym Audi S3 Limousine, generuje moc 221 kW (300 KM) i moment obrotowy 380 Nm. W czterocylindrowym silniku zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania techniczne związane z efektywnością - podwójny wtrysk, kolektor wylotowy zintegrowany z głowicą silnika, system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift i system zarządzania temperaturą z modułem zaworów suwakowo-obrotowych. W układzie napędowym quattro, w który standardowo wyposaża się S3 Limousine, szybko reagujące sprzęgło płytkowe rozdziela siły napędowe pomiędzy przednią i tylną oś.

Audi S3 Limousine z przekładnią automatyczną S tronic rozpędza się od zera do 100 km/h w 4,9 sekundy, a w połączeniu z manualną skrzynią biegów w 5,3 sekundy. Zużywa przy tym średnio odpowiednio 6,9 lub 7,0 l. paliwa na 100 km. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Zastosowane tu usportowione zawieszenie sprawia, że karoserię Audi S3 Limousine osadzono o 25 mm niżej niż w konwencjonalnym modelu. Za 18-calowymi kołami, w które pojazd wyposaża się seryjnie, pracują olbrzymie hamulce. Przednie tarcze mają średnicę 340 mm. Progresywne wspomaganie kierownicy z napędem elektrycznym różnicuje przełożenie na pośrednie przy środkowym położeniu kierownicy i bardziej bezpośrednie przy dużym skręcie kół. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego,
a elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride dostępny jest opcjonalnie.

Topowa wersja S3 Limousine charakteryzuje się także zmodyfikowanym wyglądem zderzaków, osłony chłodnicy Singleframe, wlotów powietrza, obudowy lusterek bocznych, progów i tylnego spojlera. W strefie dyfuzora znajdują się cztery owalne końcówki rur układu wydechowego, zaopatrzone w chromowane osłony. We wnętrzu Audi S3 Limousine znajdziemy sportowe siedzenia (opcjonalnie fotele sportowe S), wskaźniki instrumentów z szarymi tarczami, a także czarne, trójwymiarowe listwy dekoracyjne.

Nowy model w wersji z manualną skrzynią biegów kosztuje 169 570 PLN, a w wersji z automatyczną przekładnią S tronic, 178 370 PLN. 

Autor: Jazda Miejska

Dodaj komentarz do artykułu

Treść *
Autor *
Kontakt ( tylko do wiadomości Redakcji )
* - pole wymagane

Uwaga! Redakcja nie odpowiada za treści i tematy publikowane w dziale "Komentarze".
Redakcja ma prawo usunąć komentarz jeśli uzna go za niezgodny z prawem, obraźliwy lub szkodliwy.
Komentarz przez Ciebie dodany zostanie opublikowany niezwłocznie po zaakceptowaniu przez Redaktora.

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
SZUKAJ W SERWISIE!
rynek Brak artykułów
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA