JazdaMiejska.pl | moto magazyn

Lancer z nowymi silnikami

Data publikacji: 2010-10-08

W polskich salonach Mitsubishi zadebiutował właśnie Lancer z dwoma nowymi silnikami: niskoprężnym 1.8 o mocy 150 KM oraz benzynowym 1.6 i mocy 117KM. Wszystkie oceniane są jako niezwykle oszczędne i nowoczesne.

Silnik Diesla pochodzi od niedawno zaprezentowanego nowego crossovera ASX. Z pojemności 1.8 litra osiąga moc 150 KM. Posiada również zmienne fazy rozrządu. Nowe niezwykle oszczędne i innowacyjne silniki, znakomicie oceniane przez klientów i media, pozwolą na kontynuację sukcesu obecnego Lancera. Warto podkreślić, że Polska była w ubiegłym roku drugim rynkiem w Europie pod względem sprzedaży tego modelu.

Najważniejsze cechy tego auta, produkowanego w japońskiej fabryce Mizushima, to drapieżna sylwetka ze słynnym motywem Jet Fighter, doskonałe własności jezdne, uzyskane dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, takich, jak płyta podłogowa "Project Global", długoletnie rajdowe tradycje oraz bogata lista wyposażenia w połączeniu z atrakcyjną ceną.

Lancer 2011 będzie dostępny w dwóch wersjach nadwozia: czterodrzwiowej (sedan) i pięciodrzwiowej (sportback) z trzema jednostkami napędowymi - dwoma benzynowymi: 1.6 l. 117 KM, 1.8 l. 140 KM oraz niskoprężnym silnikiem Diesla 1.8 l. i mocy 150 KM i trzema skrzyniami biegów: 5-biegową manualną (silniki 1.6 MIVEC i 1.8 MIVEC) i bezstopniową automatyczną przekładnią CVT (1.8 MIVEC) oraz 6-biegową manualną (1.8 DID MIVEC).

Mitsubishi Lancer 2011 otrzyma szerokie boczne listwy progowe, poprawiające własności aerodynamiczne i optycznie obniżające nadwozie auta, nowe aluminiowe obręcze kół, nowe zegary i będzie w standardzie wyposażony między innymi w system aktywnej stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji (ASTC), ABS z EBD, przednie, boczne i kurtynowe poduszki bezpieczeństwa oraz poduszkę kolanową kierowcy, klimatyzację, radio CD/MP3, elektryczne wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane szyby, gniazdo AUX, komputer pokładowy, mocowania fotelików dziecięcych ISO-FIX i sygnalizator optymalnego momentu zmiany biegu.

Oszczędny Diesel

Lancer, podobnie, jak nowy crossover ASX, wyposażony jest w zupełnie nową, w całości aluminiową, czterocylindrową, 16-zaworową ekologiczną jednostkę Diesla o mocy 150 KM, spełniającą rygorystyczne wymogi normy Euro 5. Silnik ten, wyposażony w dwa wałki rozrządu w głowicy oraz bezpośredni układ wtryskowy typu Common Rail, powstał przy współpracy Mitsubishi Motors Corporation z firmą Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (MHI). Silnik ten współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.

Nowy silnik Diesla 1.8 DID jest pionierską konstrukcją - to pierwszy na świecie Diesel w pojeździe osobowym, w którym zastosowano system zmiennych faz rozrządu.

Ze wszystkich rozwiązań najbardziej wyróżnia się opracowany przez firmę Mitsubishi system zmiennych faz rozrządu i zmiennego skoku zaworów MIVEC, który po raz pierwszy na świecie zastosowany został w samochodzie osobowym z silnikiem Diesla, a który umożliwia rekordowo niski stopień sprężania oraz wynikające z tego faktu korzyści dla użytkownika.

Dzieli ona podstawowe rozwiązania technologiczne (lekki, odlany z aluminium blok cylindrów, pokrywa głowicy cylindrów wykonana z tworzywa sztucznego - o połowę lżejsza od swego aluminiowego odpowiednika itd.) z najnowszymi konstrukcjami benzynowymi firmy MMC. Motor 4N13 wykorzystuje również inne zaawansowane technologie takie, jak układ bezpośredniego wtrysku paliwa typu Common Rail z maksymalnym ciśnieniem 2000 bar (poprawa osiągów i niższa emisja CO2) czy przestawiony o 15 mm względem płaszczyzny osi cylindrów wał korbowy (niższa emisja CO2).

Ogólne osiągi poprawiono również poprzez zastosowanie turbosprężarki firmy MHI (TF035) o zmiennej geometrii kierownicy dopływu spalin do turbiny. Technologia zmiennej geometrii kierownicy dopływu spalin do turbiny (VG) pomaga osiągnąć optymalny stopień ustawienia przy niskich i wysokich prędkościach, co gwarantuje wysoką wydajność, szczególnie w zakresie emisji spalin i czasu reakcji (brak opóźnienia itd.).


Nowy silnik benzynowy

Nowa jednostka 1,6-litra DOHC 16V MIVEC to kolejna konstrukcja opracowana przez Mitsubishi. Zbudowano ją na bazie silnika o pojemności 1,5-litra znanego z modelu Colt (skok tłoka zwiększony z 84,8 mm do 90,0 mm).

Cechy dzielone z jednostką 1,5-litra i typowe dla tej rodziny silników:
- Niska waga (około 88 kg):
- Kompaktowe wymiary (szerokość: 465 mm x długość: 450 mm x wysokość: 615 mm):
- Wysoka moc (117 KM)
- Niskie zużycie paliwa

Jednostka benzynowa montowana w Lancerze Sedan i Sportback oferowana jest z pięciostopniową przekładnią manualną.

Autor: Mitsubishi

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
SZUKAJ W SERWISIE!
rynek Brak artykułów
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA