JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Mazda CX-3 debiut w Los Angeles

Nowa Mazda CX-3 debiutuje w Los Angeles

Data publikacji: 2014-11-19

Nowy kompaktowy SUV - Mazda CX-3 - debiutuje podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles. CX-3 jest już piątym modelem wyposażonych w technologię SKYACTIV i zaprojektowanym w myśl filozofii projektowej KODO - "Dusza Ruchu".

Mazda CX-3 jest piątym modelem z nowej generacji samochodów Mazdy wyposażonych w technologię SKYACTIV i zaprojektowanych w myśl filozofii projektowej KODO – "Dusza Ruchu". CX-3 oferuje wszystkie najistotniejsze elementy, jakich kierowca może oczekiwać od samochodu: wyjątkowy design, przyjazne dla użytkownika wnętrze oraz pewność prowadzenia, jaką Mazda stara się zapewnić w każdym swoim modelu.

W trosce o utrzymanie estetyki formy, esencję filozofii KODO rozwinięto tak, by uzyskać ostrzejszą sylwetkę samochodu, mającą potęgować wrażenie szybkości i ruchu. Starannie dobrane materiały pozwoliły na stworzenie wyrafinowanego, stylowego nadwozia. CX-3 może pochwalić się pełnym asortymentem technologii SKYACTIV i zapewnia tym samym przyjemną jazdę, a także idealnie spełnia wszelkie wymogi ekologii i bezpieczeństwa.

Wśród układów napędowych znajdziemy SKYACTIV-D – 1,5-litrowy, czysty silnik Diesla – oraz SKYACTIV-G – 2-litrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem. W połączeniu z napędem na cztery koła nowej generacji, każdy z tych silników zapewnia stabilną jazdę, a zarazem zdumiewająco niski poziom emisji. Przyjemność jazdy zwiększa dodatkowo szeroki wachlarz najnowszych technologii Mazdy, w jakie wyposażono ten model, w tym system łączności z urządzeniami przenośnymi MZD Connect i zaawansowane funkcje bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE.

Mazda CX-3, wyposażona w najnowsze technologie i opracowana zgodnie z najnowszymi założeniami projektowymi Mazdy, jest samochodem spełniającym wymogi klienta prowadzącego aktywny stylu życia we wszelkich warunkach, od jazdy po mieście zaczynając, a na wypoczynku na łonie natury kończąc. CX-3 wejdzie na światowe rynki wiosną 2015 roku, począwszy od Japonii. 

1. Stylizacja. Finezyjna estetyka najnowszej wersji KODO

Projekt CX-3 opiera się na finezyjnym pięknie, jednocześnie wyrażając założenia motywu projektowego KODO. Zespół projektowy dołożył starań, by stylizacja samochodu miała rewolucyjny charakter. Uzyskanie takiego efektu wymagało bezkompromisowego udoskonalenia proporcji decydujących o estetyce projektu, a jednocześnie skrupulatnego usunięcia wszelkich zbędnych elementów. Także w ramach prac nad wnętrzem starannie dopilnowano, by uzyskać odpowiedni charakter otoczenia. Dobór materiałów o idealnej fakturze pozwolił projektantom na stworzenie eleganckiej, kabiny.

Elementy zewnętrzne

  • Przód CX-3 ma prezentować się odważnie i odpowiadać proporcjom modelu. Przednie listwy ozdobne są grube i wyprofilowane w głąb, jakby je wycięto z solidnego metalu. Służą za punkt, z którego wrażenie szybkości rozpływa się na całą karoserię.
  • Kierunkowskazy oddzielone są od głównych reflektorów, tworząc wąski, wyrazisty układ, przywodzący na myśl spoglądające na drogę oczy dzikiego kota. Końcówki listew ozdobnych ze zintegrowanym podświetleniem LED rozciągają się do reflektorów, gdzie przechodzą gładko w pierścienie reflektorów świateł mijania, akcentując charakterystyczną dla modelu, napiętą formę.
  • Wygięcie przednich błotników do tyłu, pod słupki A, sprawia że widziany z boku CX-3 wydaje się większy niż można by wnioskować z jego rzeczywistych wymiarów. Szczególną uwagę zwrócono na uzyskanie bogatej ekspresji i wprowadzenie drobnych zmian w każdej z trzech następujących części: długim, gładkim przodzie, części kabinowej, wygładzonej optycznie poprzez przyciemnienie słupków D, oraz masywnym tyle, wywołującym uczucie siły i mocy.
  • Tablica rejestracyjna umieszczona jest nad tylnym zderzakiem, nadając tyłowi lekki nawis, dzięki czemu zyskuje on solidny wygląd.
  • CX-3 występuje w nowym kolorze Ceramic Metallic. W zależności od kąta padania światła lakier może wyglądać jak dokładnie wyszlifowana, metaliczna powierzchnia, albo uderzać twardością swojej faktury.
  • CX-3 wyposażony jest w koła o dużej średnicy. W najwyższej wersji wyposażenia znajdziemy 18-calowe felgi aluminiowe.

Wnętrze

  • Wnętrze, w zestawieniu z zewnętrzną stylizacją samochodu, przywodzi na myśl elegancję i najwyższą jakość. Zwrócono uwagę na każdy szczegół, w tym również spójność projektu przestrzennego i wykorzystanych materiałów.
  • Wszystkie tarcze, wyświetlacze i kontrolki rozmieszczone są odpowiednio do potrzeb kierowcy, zgodnie z wizją kokpitu, w którym nie trzeba odwracać wzroku od drogi.
  • Miękki materiał, pokrywający daszek deski rozdzielczej, wykończony jest eleganckimi szwami.
  • Poszczególne części wnętrza udoskonalono tak, by wyglądało na idealnie dopracowane. Przykładem jest ciemnoczerwona barwa, którą zaakcentowano oparcia w drzwiach i ochraniacze na kolana, a także ostry kształt zaślepek klamek, które wyglądają, jakby zostały wyrzeźbione z solidnego kawałka metalu.
  • Drobne lamówki, starannie wszyte w miejsca styku komplementarnych materiałów siedzeń, takich jak biała skóra i czarny materiał Lux Suede®, dodają wnętrzu klasy.

2. Przestrzeń w środku. Z myślą o ergonomii.

Poza wykorzystaniem najnowszej wersji motywu projektowego KODO do uzyskania stylowych proporcji, twórcy CX-3 zapewnili także odpowiednią ilość przestrzeni. Kierowca ma zapewnione odpowiednie pole widzenia, wsiadanie i wysiadanie z samochodu nie sprawia problemu, a siedzenia rozmieszczone są tak, by nisko położony środek ciężkości dawał poczucie pewności w trakcie jazdy. Samochód korzysta również z systemu łączności MZD Connect.

Wymiary, komfort i łatwość wsiadania

  • Przy wymiarach 4275 mm (ogólna długość), 1765 mm (szerokość) i 1550 mm (wysokość, bez uwzględnienia anteny), CX-3 można prowadzić z łatwością, nawet w trakcie jazdy miejskimi uliczkami i przy parkowaniu. Długi przód rozciąga się na 910 mm, solidny tył na 795 mm, a rozstaw osi wynosi 2570 mm.
  • Tylne siedzenia są bardziej przybliżone do środka kabiny niż przednie, a ponadto punkt H umiejscowiony jest na nich wyżej. Dzięki takiemu układowi pasażerom jadącym na tylnych siedzeniach łatwiej wyglądać naprzód i prowadzić rozmowę z osobami siedzącymi po przekątnej z przodu.
  • Punkt H CX-3 przednich i tylnych siedzeń umiejscowiony jest optymalnie. W zestawieniu z drobiazgowo opracowaną strukturą bocznych stopni oraz kształtem dolnej części drzwi tylnych, pozwala to na sprawne wsiadanie i wysiadanie.

Pozycja kierowcy

  • Wzrok kierowcy znajduje się na wysokości 1250 mm. Optymalna pozycja zapewnia kierowcy dobrą widoczność i poczucie pewności podczas jazdy.
  • CX-3 zapewnia szerokie pole widzenia z przodu, a zamontowanie lusterek bocznych na panelu drzwi umożliwia dodatkowe poszerzenie pola widzenia między przednim oknem a lusterkami. Dla maksymalizacji widoczności z tyłu, wysokość tylnej części linii przewężenia i położenie słupków C zostały starannie rozplanowane, z uwzględnieniem zastosowania ćwierćokien.
  • Przeniesienie przednich kół naprzód wraz z optymalizacją kształtu pedałów i odstępów między nimi pozwala kierowcy na uzyskanie idealnej pozycji, w której może usiąść wygodnie i naciskać pedały w bardziej naturalny sposób.
  • Dużą uwagę przywiązano do umieszczenia dźwigni zmiany biegów wysoko na konsoli środkowej, dzięki czemu kierowca może gładko przenosić rękę między nią a kierownicą, posługując się nią z łatwością i bez nadmiernego użycia siły. Kontrolki wyświetlacza ułożone są w sposób dający oparcie i zapewniający stabilność.
  • Zoptymalizowana struktura, kształt oraz twardość oparć i siedzeń, w połączeniu z zawartą w nich absorbującą wibracje pianką uretanową, umożliwia wygodną jazdę z idealnym dopasowaniem foteli. Dzięki wydłużonym oparciom tylne siedzenia z kolei wydają się przestronniejsze.

Interfejs sterowania (HMI) i system łączności

Priorytetem dla nowej generacji HMI Mazdy jest bezpieczeństwo. Projekt stanowiska kierowcy oparty jest na koncepcie kokpitu przeziernego (Heads-Up Cockpit), którego zadaniem jest ułatwienie kierowcy przetwarzanie wielu informacji przy jednoczesnym zachowaniu prawidłowej pozycji i koncentracji na bezpieczeństwie jazdy.

Potrzebne kierowcy informacje i kontrolki wyświetlacza są rozmieszczone optymalnie pod kątem bezpieczeństwa. MZD Connect jest samochodowym systemem łączności, który zwiększa bezpieczeństwo i wygodę korzystania z funkcji takich jak połączenia i komunikacja przez internet. System ten jest niezwykle wygodny, gdyż pozwala za pośrednictwem Bluetooth® na korzystanie z zestawów głośnomówiących, odbieranie krótkich SMS-ów oraz słuchanie radia internetowego, w tym m.in. Aha™ by HARMAN. 

3. Dynamika jazdy. Nieograniczona radość z dynamicznej jazdy

Mazda niezmiennie dąży do zapewnienia kierowcy przyjemności z jazdy i pewnego prowadzenia.

Dzięki pełnemu wdrożeniu technologii SKYACTIV i dostosowaniu wszystkich elementów do ludzkich zmysłów, Mazda zapewnia płynne, przewidywalne reagowanie samochodu na działania kierowcy, wraz ze stabilnym sterowaniem, jakiego wymaga doświadczenie Jinba Ittai. Asortyment układów napędowych obejmuje najnowsze silniki SKYACTIV-D 1.5 i SKYACTIV-G 2.0. Wprowadzono również system napędu na dwie osie nowej generacji. Dynamiczne osiągi, linearne reakcje, niskie zużycie paliwa i niski poziom emisji spalin składają się na niczym nieograniczoną radość z jazdy.

Podwozie i nadwozie

  • CX-3 oparty jest na podwoziu SKYACTIV-Chassis. Zapewnia ono niezawodną sterowność, która przekłada się na pewność jazdy oraz wysoki poziom komfortu za sprawą odświeżonego zawieszenia i układu kierowniczego. Za sprawą precyzyjnej regulacji każdego z komponentów składowych samochód reaguje naturalnie, a kierowca pewnie i z łatwością go kontroluje, nawet podczas jazdy autostradą.
  • Układ kierowniczy pozwala na lekkie i zręczne manewrowanie po mieście, ale daje też poczucie stabilności na drogach gruntowych oraz na autostradach.
  • Układ hamulcowy zapewnia doskonałą kontrolę nad pojazdem przy niskich i średnich prędkościach, a w warunkach dużego rozpędu pozwala na sprawne hamowanie.
  • CX-3 oparty jest na nadwoziu SKYACTIV-Body Mazdy, które osiąga wysoką efektywność w trzech pozornie wykluczających się zakresach: bezpieczeństwa w razie kolizji, redukcji masy i wytrzymałość. Upraszczając jeszcze bardziej strukturę SKYACTIV-Body, kadłub CX-3 łączy w sobie efektywne rozłożenie odpornej na rozciąganie stali i optymalizację kształtów składowych szkieletu, tworząc lekką i mocną konstrukcję o silnych właściwościach rozpraszających energię.
  • Kadłub i inne części pojazdu składają się w 63% ze stali o wysokiej wytrzymałości, w 29% ze stali ultrawytrzymałej (780 MPa i wyżej) i w 4% ze stali o wytrzymałości sięgającej 1180 MPa.

Hałas, drgania (NVH) i aerodynamika

  • Doskonałe wyciszenie uzyskuje się kontrolowaniem rezonansu zawieszenia poprzez dostosowywanie kształtu i twardości mocowań silnika oraz dopasowanie ich rozmieszczenia, optymalnie uzupełniając układ o materiały wytłumiające dźwięk.
  • W wersji AWD wprowadzono dodatkowe zmiany w celu redukcji hałasu i wibracji oraz ograniczenia ich rozpraszania przez cały kadłub.
  • Symulacje wykorzystujące zaawansowane obliczenia dynamiki opływów pozwalają na maksymalnie efektywne rozmieszczenie elementów aerodynamicznych. Umożliwia to uzyskanie doskonałej aerodynamiki, wpływającej korzystnie na sprawność jazdy i ograniczenie zużycia paliwa.

Układy napędowe

  • Dostępne są dwa silniki: benzynowy SKYACTIV-G 2.0 dostępny w dwóch wersjach mocy i czysty Diesel SKYACTIV-D 1.5. Obydwa zapewniają płynną jazdę i racjonalny poziom zużycia paliwa.
  • Dostępna jest zarówno automatyczna, jak i ręczna skrzynia biegów. Automatyczna, sześciobiegowa skrzynia SKYACTIV-Drive zapewnia niskie zużycie paliwa, poczucie kontroli jak przy korzystaniu ze skrzyni ręcznej, a także płynne i mocne przyspieszenie. SKYACTIV-MT jest kompaktową, sześciobiegową skrzynią ręczną, z której korzysta się lekko i przyjemnie, zarazem usprawniając zużycie paliwa.
  • Układ napędu AWD nowej generacji, wykorzystujący użyty pierwotnie w CX-5 system kontroli momentu obrotowego Mazdy, pozwala na uzyskanie doskonałej dynamiki i stabilności pojazdu. Korzysta on z pierwszego na świecie* systemu wykrywania poślizgu kół przednich, który wykorzystuje sygnały z czujników do monitorowania zamiarów kierowcy i ciągle zmieniających się warunków jazdy. Ponadto CX-3 używa kompaktowego i lekkiego wału napędowego oraz nowoczesnego tylnego mechanizmu różnicowego.

4. Bezpieczeństwo. Przyjemność i bezpieczeństwo jazdy CX-3.

Zgodnie z koncepcją Mazda Proactive Safety, dołożono wszelkich starań, by zminimalizować ryzyko wypadku i możliwie poszerzyć zakres warunków, w których kierowca może prowadzić bezpiecznie oraz pewnie. Dzięki zaawansowanym technologiom bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE kierowca może cieszyć się każdą podróżą, czy to po miejskich ulicach, autostradzie, czy krętych drogach gruntowych. Zabezpieczenia pasywne opierają się na wytrzymałym SKYACTIV-Body Mazdy. Dużo wysiłku poświęcono zapewnieniu bezpieczeństwa zarówno kierowcy i pasażerom, jak i pieszym.

Zabezpieczenia aktywne

  • Wykorzystanie zaawansowanych technologii bezpieczeństwa Mazdy i-ACTIVSENSE, wykorzystujących czujniki w rodzaju radaru milimetrowego, sprawia, że kierowca może prowadzić bezpiecznie w każdych warunkach, czy to podczas jazdy przez miasto, po autostradzie, czy po krętych drogach gruntowych.

Zabezpieczenia pasywne

  • CX-3 opiera się na wytrzymałym SKYACTIV-Body Mazdy, które wydajnie absorbuje energię uderzenia z dowolnego kierunku, powstrzymując deformację kabiny.
  • W razie wypadku kierowcę i pasażerów chronią różne mechanizmy, w tym system poduszek powietrznych SRS, chroniąca głowę budowa przednich siedzeń, oraz absorbujące energię uderzenia podłokietniki.

5. Podstawowedane techniczne: nowa Mazda CX-3

Specyfikacja modeli na rynek europejski (wartości docelowe)

Siedzenia

5

Długość* x szerokość x wysokość** (mm)

4275 x 1765 x 1550

Rozstaw osi (mm)

2570

Silnik

SKYACTIV-G 2.0 (benzynowy) dostępny w dwóch mocach

SKYACTIV-D 1.5 (czysty diesel)

Skrzynia biegów

SKYACTIV-Drive sześciobiegowa automatyczna

SKYACTIV-MT sześciobiegowa ręczna

Układ napędowy***

Napęd przedni (FWD)

Napęd na cztery koła (AWD)

Zawieszenie tylne

Belka skrętna

Układ kierowniczy

Zębatkowy

Hamulce (przód/tył)

Tarcze wentylowane / Tarcze pełne

Opony

215/50R18

* Nie wliczając tablicy rejestracyjnej
** Z anteną, bez obciążenia
*** Modele AWD dostępne w Europie we wszystkich zestawieniach silnika i skrzyni biegów; modele FWD nie występują w wersji SKYACTIV-D 1.5 z automatyczną skrzynią SKYACTIV-Drive

Autor: Mazda

Galeria fot. Mazda Mazda CX-3 debiut w Los Angeles - 1 Mazda CX-3 debiut w Los Angeles - 2 Mazda CX-3 debiut w Los Angeles - 3 Mazda CX-3 debiut w Los Angeles - 4 Mazda CX-3 debiut w Los Angeles - 5 Mazda CX-3 debiut w Los Angeles - 6 Mazda CX-3 debiut w Los Angeles - 7 Mazda CX-3 debiut w Los Angeles - 8 Mazda CX-3 debiut w Los Angeles - 9 Mazda CX-3 debiut w Los Angeles - 10 Mazda CX-3 debiut w Los Angeles - 11 Mazda CX-3 debiut w Los Angeles - 12

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
SZUKAJ W SERWISIE!
rynek Brak artykułów
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA