JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Nowy SEAT Toledo do polskich salonów trafi w przyszłym roku.

SEAT Toledo powrócił

Data publikacji: 2012-09-13

SEAT wprowadza do oferty nową generację nieco zapomnianego już modelu klasy niższej średniej - Toledo. Auto otrzymało atrakcyjną linię sedana, wzorowaną na większym i flagowym modelu hiszpańskiego producenta - Exeo. Do Polski trafi w przyszłym roku.

Nowy SEAT Toledo lepiej niż kiedykolwiek łączy design z walorami użytkowymi, dynamikę z ekonomicznością oraz wysoką jakość. Dzięki dużej ilości miejsca, wysokiej uniwersalności oraz doskonałej relacji ceny do osiągów nowy Toledo przemawia do Klientów. Osób szukających praktycznego i niedrogiego sedana wysokiej jakości dla całej rodziny, która nie chce rezygnować z nieprzeciętnej stylistyki i przyjemności z dynamicznej jazdy.

SEAT wyprodukował ponad 860 000 sztuk tylko dwóch pierwszych serii modelu Toledo. Za tym osiągnięciem zawsze stało połączenie atrakcyjnej sylwetki z praktycznymi cechami auta. Zupełnie nowa generacja Toledo idzie podobną drogą, przez co będzie kontynuować ten sukces. Pierwsze egzemplarze Toledo w Hiszpanii i Portugalii trafią do Klientów w połowie listopada, a do pozostałych krajów Europy w 2013 roku.

- Nowy Toledo to prawdziwy SEAT, auto o wyrazistym charakterze i wysokiej jakości, oferujące wyjątkową relacje jakości do ceny - stwierdził James Muir, prezes SEAT S.A. - Toledo zapisze nowy rozdział w historii swojego sukcesu, ponieważ w niezwykły sposób łączy on wspaniałą stylistykę z wysokimi walorami użytkowymi, a przyjemność z jazdy ze znakomitą ekonomicznością. Tak wyobrażamy sobie idealnego sedana. Nasi Klienci powiedzą: to atrakcyjny samochód w atrakcyjnej cenie!


Doskonałe walory użytkowe, najnowsza technologia

Nowy Toledo to dojrzałe auto: przy długości 4,48 metra posiada duże i szerokie piąte drzwi. Po ich otwarciu oczom ukazuje się przedział bagażowy o pojemności 550 litrów, który można powiększyć do zdumiewających 1490 litrów po złożeniu składanej tylnej kanapy. Tak więc pod względem możliwości przewozowych Toledo może się równać z wieloma autami w wersji kombi. Stosunkowo duży rozstaw osi 2 602 milimetrów (o 80 mm więcej niż w przypadku Toledo II) sprzyja uzyskaniu przestronnego wnętrza i wystarczającej ilości miejsca na nogi wszystkich pasażerów, a szerokie drzwi gwarantują łatwe wsiadanie i wysiadanie.

Jak przystało na całkowicie nowy model, Toledo wyposażono w najnowsze silniki i skrzynie biegów wykorzystywane w Grupie Marek Volkswagena. Topowe wersje posiadają bardzo ekonomiczne jednostki benzynowe TSI i wysokoprężne TDI z układem Common Rail, zaś najmocniejszy silnik benzynowy łączony jest z 7-biegową, zautomatyzowaną i 2-sprzęgłową skrzynią DSG. Jednostki benzynowe oferują moc maksymalną w zakresie od 55 kW (75 KM) do 90 kW (122 KM).

Wersja Ecomotive wyróżnia się emisją CO2 na poziomie 116 gramów na kilometr. Natomiast w połączeniu z silnikiem wysokoprężnym TDI, który dostarcza 77 kW (105 KM) z 1,6 litra pojemności, wersja E-Ecomotive może pochwalić się zużyciem paliwa o wartości 3,9 litra na 100 kilometrów i emisją 104 gramów CO2 na kilometr. W 2013 roku SEAT poszerzy ofertę silników TDI w Toledo o wersję 90-konną.

Nowy Toledo - nowy design

Nowy Toledo harmonijnie wpasowuje się w ciągle rozwijaną tożsamość stylistyczną marki SEAT wyrażoną w powszechnie chwalonych prototypach IBE, IBX i IBL oraz konsekwentnie zastosowaną w nowym Leonie. Toledo prezentuje silną i solidną sylwetkę o wyraźnie i precyzyjnie poprowadzonych powierzchniach, liniach i krawędziach. Szerokie, kanciaste reflektory stanowią ważny element nowego stylistycznego DNA marki. W połączeniu z niską osłoną chłodnicy w kształcie trapezu, trapezoidalnymi wlotami powietrza oraz poziomymi tylnymi lampami, skutecznie podkreślają one szerokość samochodu.

Nowoczesne wnętrze o czystej formie

Wnętrze nowego Toledo jest jasne, przestronne i odzwierciedla filozofię nowoczesnego i precyzyjnego wzornictwa nadwozia. Kabina jest uporządkowana i zaprojektowana ergonomicznie. Zwłaszcza w przypadku opcjonalnego, beżowego wykończenia wnętrza, ciemne, górne powierzchnie kokpitu wydają się unosić ponad prostokątnymi kratkami nawiewu i ozdobnym wykończeniem. Okrągłe instrumenty są czytelne, a elementy sterowania systemem audio i klimatyzacji na konsoli centralnej obsługuje się w sposób intuicyjny.

Wysoka jakość wykonania oraz starannie dobrane materiały i kolory doskonale uzupełniają projekt wnętrza. Precyzję montażu można dostrzec w wielu detalach: np. w trójramiennej, atrakcyjnie ukształtowanej kierownicy, w nowym układzie sterowania klimatyzacją lub w eleganckim, chromowanym wykończeniu. Przyjemne w dotyku i precyzyjnie działające pokrętła oraz przełączniki są kolejnym dowodem najwyższego przywiązania do szczegółów.

Nowe Toledo - technologia

Jak przystało na całkowicie nowy model, SEAT Toledo oferuje najnowocześniejsze technologie dostępne w jego klasie. Wszystko zaczyna się od nadwozia o wysokiej sztywności, które zapewnia poczucie solidności, a dzięki inteligentnej koncepcji dotyczącej obniżenia masy, nowy Toledo waży zaledwie 1140 kilogramów.

Ekonomiczność nowego Toledo jest niezwykła. Pod względem zużycia paliwa i emisji CO2 wszystkie wersje silnikowe i wyposażeniowe modelu Toledo zaliczają się do najlepszych w swojej klasie. Te przykładowe wartości dowodzą realności połączenia niskiej masy pojazdu, doskonałej aerodynamiki i ultranowoczesnych układów napędowych.

Oferta ultranowoczesnych silników

Oferta silników nowego SEAT-a Toledo opiera się na trzech ultranowoczesnych, czterocylindrowych silnikach TSI o mocach od 63 kW (85 KM) do 90 kW (122 KM), a także turbodieselu, początkowo o pojemności 1,6 litra i mocy 77 kW (105 KM). Model podstawowy wyposażono w trzycylindrowy silnik benzynowy 1,2 MPi z wielopunktowym wtryskiem paliwa o mocy maksymalnej 55 kW (75 KM).

Przy pojemności skokowej 1197 centymetrów sześciennych silnik TSI pokazuje na czym polega filozofia downsizingu, wg której mniejsze silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem korzystają z przewagi, jaką zapewnia wysoka sprawność. Inne zalety silników TSI to niska masa wynosząca 89,5 kilograma, niski współczynnik tarcia wewnętrznego i zoptymalizowana gospodarka cieplna, która skraca czas nagrzewania się silnika i katalizatora.

Szczególnie ekonomiczny jest model Toledo 1,2 TSI Ecomotive, wyposażony w systemy Start-Stop, odzyskiwanie energii hamowania i wskaźnik zmiany biegów na tablicy przyrządów. Ten turbodoładowany silnik o mocy 77 kW (105 KM) zapewnia znormalizowane zużycie zaledwie 5,0 litrów benzyny na 100 kilometrów i emisję CO2 o wartości 116 gramów na kilometr. Zaś jego 55-litrowy zbiornik paliwa pozwala mu przejechać bez tankowania 1000 kilometrów lub więcej w zależności od stylu jazdy.

TDI - kolejny mistrz oszczędzania

Wersja 1,6 TDI Ecomotive jest następnym specjalistą od oszczędzania w ofercie nowego Toledo. Model ten wyróżnia się zużyciem zaledwie 3,9 litra paliwa na 100 kilometrów i emisją CO2 na poziomie 104 gramów na kilometr. Te wspaniałe dane częściowo zawdzięcza on również standardowemu systemowi Start-Stop oraz układowi odzyskiwania energii hamowania. Kolejną imponującą cechą silnika 1,6 TDI z układem wtryskowym Common-Rail jest jego maksymalny moment obrotowy wynoszący 250 Nm w przedziale od 1500 do 2500 obr./min., zapewniający potrzebną moc w każdej sytuacji. W roku 2013 SEAT wprowadzi model z kolejnym silnikiem wysokoprężnym Common-Rail o mocy 66 kW (90 KM).

Skrzynie biegów nowego Toledo są nie mniej zaawansowane technicznie niż silniki. Jednostki TDI oraz 1,2 MPI 55 kW (75 KM) i 1,2 TSI 63 kW (85 KM) łączone są z idealnie dopasowaną 5-biegową, manualną przekładnią. Model z silnikiem benzynowym o mocy 77 kW (105 KM) wyposażono zaś w 6-biegową skrzynię manualną. Natomiast
7-biegowa, 2-sprzęgłowa skrzynia DSG została zarezerwowana dla Toledo 1,4 TSI rozwijającego prędkość maksymalną 206 km/h. Przekładnia DSG łączy sportowy charakter i ekonomiczność z wygodą konwencjonalnego automatu. Szczególnie imponująca i przyjemna jest niedostrzegalna przerwa w przekazywaniu napędu podczas zmiany biegu trwająca zaledwie kilka setnych sekundy.

Zawieszenie nowego SEAT-a Toledo charakteryzuje się zaawansowaną konstrukcją i starannym dostrojeniem, zapewniając sedanowi sportowe i bezpieczne prowadzenie.

Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, dolne wahacze i stabilizatory, z tyłu zaś belkę skrętną. ESP i układ stabilizacji toru jazdy, jest elementem wyposażenia standardowego. Wspomagany elektrohydraulicznie układ kierowniczy jest sportowy i bezpośredni, a jego siła maleje wraz ze wzrostem prędkości auta zapewniając precyzję prowadzenia, krótki czas reakcji i doskonałe utrzymywanie kierunku jazdy na wprost.

Nowy Toledo - poziomy wyposażenia

SEAT oferuje nowego Toledo w trzech wersjach wyposażenia, aby każdy Klient mógł go idealnie dopasować do własnych potrzeb. Do standardowego wyposażenia wszystkich trzech wersji należą przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, kurtyny powietrzne, sygnalizacja niezapiętych pasów, systemy ABS i ESP z ASR, centralny zamek, składana tylna kanapa i elektrycznie sterowane szyby z przodu. Na 15-calowe obręcze kół założono opony o rozmiarze 185/60 R15.

Toledo Reference posiada dodatkowo pionową regulację fotela kierowcy, zdalnie sterowany centralny zamek, dzieloną tylną kanapę, komputer pokładowy i podświetlany schowek na rękawiczki. W połączeniu z silnikami 77 kW / 105 KM i 90 kW / 122 KM wersję Reference wyposaża się w opony o rozmiarze 195/55 R15. Lusterka zewnętrzne i klamki pomalowano w kolorze nadwozia. Na liście wyposażenia dodatkowego znajdują się między innymi elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne.

Toledo Style spełnia najwyższe wymagania

Wersja Style jest kierowana do klientów nastawionych na komfort i podkreśla swój status topowego modelu 16-calowymi felgami z lekkich stopów o rozmiarze 215/45 R16. Pakiet obejmuje opcjonalne przednie światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów działającą do prędkości 40 km/h. Włączają się one automatycznie po uruchomieniu kierunkowskazu lub przy znacznym ruchu kierownicą, co zapewnia oczywiście korzyści podczas skrętu na skrzyżowaniu lub wyjazdu z drogi podporządkowanej. Po wybraniu wstecznego biegu oba światła zapalają się równocześnie.

Kompletne wyposażenie wersji Toledo Style obejmuje także elektrycznie sterowane tylne szyby, radio z odtwarzaczem CD obsługiwane przełącznikami na kierownicy, regulacje wysokości fotela pasażera z przodu, obszyte skórą kierownicę i dźwignię zmiany biegów oraz podłokietniki z przodu i tyłu. Tempomat dostępny jest za dopłatą.

Autor: Jazda Miejska

Galeria fot. SEAT Nowy SEAT Toledo do polskich salonów trafi w przyszłym roku. - 1 Nowy SEAT Toledo do polskich salonów trafi w przyszłym roku. - 2 Nowy SEAT Toledo do polskich salonów trafi w przyszłym roku. - 3 Nowy SEAT Toledo do polskich salonów trafi w przyszłym roku. - 4 Nowy SEAT Toledo do polskich salonów trafi w przyszłym roku. - 5 Nowy SEAT Toledo do polskich salonów trafi w przyszłym roku. - 6 Nowy SEAT Toledo do polskich salonów trafi w przyszłym roku. - 7 Nowy SEAT Toledo do polskich salonów trafi w przyszłym roku. - 8 Nowy SEAT Toledo do polskich salonów trafi w przyszłym roku. - 9 Nowy SEAT Toledo do polskich salonów trafi w przyszłym roku. - 10

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
SZUKAJ W SERWISIE!
rynek Brak artykułów
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA