JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Nowa Klasa V Mercedes-Benz

Mercedes wśród vanów

Data publikacji: 2014-02-04

Wraz z premierą Klasy V Mercedes-Benz na nowo definiuje pojęcie vana. Największy członek rodziny ze Stuttgartu mieści do ośmiu osób i łączy wzorową funkcjonalność z jakością, komfortem, wydajnością oraz poziomem bezpieczeństwa.

Czy to zakupowe szaleństwo, podróż z całą rodziną, wyprawa na rowerowe wakacje w górach, czy dostarczenie znamienitych gości na czerwony dywan - nowa Klasa V zapewnia optymalną elastyczność kabiny, a jednocześnie prezentuje się nadzwyczaj szykownie. Dwie linie wyposażenia (Klasa V oraz Klasa V Avantgarde), dedykowane im pakiety Exterior Sports i Interior Design, dwa rozstawy osi (3200 lub 3430 milimetrów), trzy długości karoserii (od 4895 do 5370 milimetrów), trzy wersje silnikowe oraz liczne elementy opcjonalne sprawiają, że nowego vana można dopasować do wszelkich gustów i wymagań. To samochód spełniający zróżnicowane potrzeby - równie atrakcyjny dla rodzin oraz osób, które potrzebują przestronnego wnętrza w celach rekreacyjnych. Znakomicie sprawdza się wreszcie jako luksusowy pojazd do przewozu VIP-ów lub hotelowych gości.

- Wraz z nową Klasą V poszerzamy gamę osobowych aut premium marki Mercedes-Benz o salonkę, którą może podróżować nawet osiem osób - mówi dr Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimler AG i szef oddziału Mercedes-Benz Cars. - Funkcjonalność to w vanie pozycja obowiązkowa, komfort i styl są uzupełnieniem. Klasa V łączy te cechy w sposób nieosiągalny dla konkurencji.

Emocjonujący, dynamiczny wygląd - wielkość w nowej formie

Już od pierwszej chwili Klasa V nie pozostawia wątpliwości co do swojego pochodzenia. Wyróżnia ją pionowa osłona chłodnicy z trójwymiarową gwiazdą i wyraziste spojrzenie reflektorów, które po raz pierwszy w segmencie są na życzenie dostępne jako w pełni LED-owe. Przetłoczenie maski w kształcie litery "V" łączy się z elegancką, chromowaną oprawą wlotu powietrza, a szerokie otwory w zderzakach wraz z zachodzącymi na błotniki lampami podkreślają optyczną szerokość i pewność siebie nowej Klasy V. W jej profilu dominują dwie podłużne, napięte linie, wznoszące się subtelnie ku tyłowi. Ta zmysłowa rzeźba wydłuża sylwetkę i podkreśla jej dynamizm.

- Nowa Klasa V dowodzi, że van może wygląda elegancko i dynamicznie - mówi Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans. - To wszechstronny pojazd o wielu talentach, łączący najwyższą jakość, wydajność i poziom bezpieczeństwa, odwołujący się do zupełnie nowej grupy nabywców. Są wśród nich ci, którzy potrzebują przestronnego auta, ale nigdy wcześniej nie chcieli jeździć vanem ze względu na design, przyjemność z jazdy i komfort. To cechy, których do tej pory brakowało przedstawicielom tego segmentu.

Nowoczesny, wysokiej klasy wystrój kabiny

Wnętrze Klasy V na nowo definiuje pojęcie przestronności. Wysokiej próby, przyjemne w dotyku materiały, harmonijna kolorystyka oraz nowoczesny, zmysłowy design zapewniają atmosferę, jaka towarzyszy wyłącznie modelom Mercedes-Benz. Na życzenie fotele, kierownica i dźwignia zmiany biegów mogą być obszyte wysokogatunkową skórą nappa. O przytulny nastrój dba także subtelne oświetlenie, dostępne w trzech kolorach.

Charakterystycznym elementem kokpitu jest stylowa, dwupoziomowa konsola środkowa oraz trójwymiarowy, ozdobny pas, potęgujący optyczną szerokość kabiny. Wyprofilowanie dolnej części konsoli zwiększa poczucie przestrzeni, a jednocześnie nadaje wrażenie lekkości. Po raz pierwszy górna część deski rozdzielczej może zostać opcjonalnie pokryta sztuczną skórą z efektownymi przeszyciami.

Uwagę zwraca również wolnostojący, centralny wyświetlacz, wielofunkcyjna kierownica z 12 przyciskami, dźwignia zmiany biegów DIRECT SELECT (oraz manetki przy kierownicy w wersjach z automatyczną przekładnią), a także innowacyjny gładzik (touchpad), który pozwala sterować funkcjami telematyki za pomocą gestów i odręcznie wprowadzać litery lub cyfry, zupełnie jak w smartfonie. Gładzik dostępny jest w połączeniu z systemem Audio 20 CD lub COMAND Online.

Najnowsza generacja COMAND Online łączy wszystkie funkcje nagłośnienia, telefonu i nawigacji, a dodatkowo oferuje dostęp do internetu, sterowanie głosowe LINGUATRONIC oraz dostarczane w czasie rzeczywistym informacje na temat ruchu drogowego. Opcjonalny system dźwięku przestrzennego firmy Burmester? z 15 głośnikami (w tym głośnik bass reflex) zamienia wnętrze Klasy V w salę koncertową na kołach.

Nowy wymiar komfortu

Klasa V ustanawia również niespotykane wcześniej standardy w dziedzinie wygody. Jako jedyna w klasie dostępna jest z opcjonalną regulacją podparcia lędźwiowego w 4 kierunkach oraz aktywną wentylacją przednich foteli z odwróconym ciągiem, która zapewnia odpowiednią wilgotność w obszarze kontaktu ze skórzaną tapicerką.

Unikalna w segmencie jest również rozbudowana klimatyzacja automatyczna THERMOTRONIC, dostępna na życzenie jako alternatywa dla standardowego systemu TEMPMATIC. Zróżnicowane tryby wentylacji - FOCUS, MEDIUM i DIFFUSE - mają odmienne ustawienia intensywności nadmuchu i kierunków dystrybucji powietrza. Dodatkowo, układ THERMOTRONIC wyposażony jest w funkcję wstępnej wentylacji wnętrza za naciśnięciem przycisku na kluczyku, zintegrowany czujnik zaparowania oraz nadmuch schłodzonego powietrza, którego siła jest automatycznie dostosowana do kierunku nasłonecznienia.

Liczne konfiguracje foteli i elastyczna organizacja przestrzeni bagażowej

Liczne konfiguracje ustawienia tylnych siedzeń pomagają spełnić zróżnicowane wymagania. Standardowo, Klasa V wyposażona jest w cztery osobne, luksusowe fotele z podłokietnikami w dwóch rzędach. Udoskonalone mechanizmy sprawiają, że ich oparcia można błyskawicznie złożyć i z łatwością dostać się do tylnej części kabiny. Za dopłatą pomiędzy indywidualnymi siedzeniami w środkowym rzędzie może być zamontowany rozkładany stół z dwoma odpornymi na zarysowania blatami.

Osobne fotele w obu rzędach można zastąpić dwuosobową kanapą z dwuczęściowym, składanym oddzielnie oparciem lub trzyosobową kanapą z dwuczęściowym siedziskiem i trzyczęściowym oparciem. Jej zewnętrzne, prawe miejsce może być pochylone do przodu lub zdemontowane; złożyć można również całą kanapę w celu wygospodarowania przestrzeni na większe bagaże, takie jak sprzęt sportowy czy meble. W celach noclegowych Klasę V można wyposażyć w trzyosobową kanapę sypialną w ostatnim rzędzie. Pod łóżkiem, które przy okazji funkcjonuje jako drugi poziom załadunku, znajdują się dodatkowe szuflady. Miejsce do przechowywania bagażu wygospodarowano także pod pozostałymi rodzajami siedzeń.

Kanapy można zamocować naprzeciwko siebie. Zmodyfikowane szyny z systemem szybkiego odblokowywania sprawiają, że do ich przesuwania potrzeba jedynie niewielkiej siły. Wszystkie kanapy i fotele można również zdemontować w celu powiększenia przestrzeni bagażowej. Wszystkie są też wyposażone w trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.

Osobno otwierana tylna szyba i drugi poziom załadunku

Aby ułatwić załadunek i rozładunek, Klasa V - jako pierwsza w segmencie - jest wyposażona w niezależnie otwierane tylne okno, przymocowane do górnej ramy tylnej klapy. Rozwiązanie to przydaje się na przykład podczas pakowania zakupów, zwłaszcza na ciasnych parkingach, gdzie otwieranie pokrywy bagażnika może być utrudnione. Przy okazji osobno otwierana tylna szyba zapewnia dostęp do drugiego poziomu załadunku, utworzonego przez ważący 18 kg organizer o dopuszczalnym obciążeniu 50 kg. Zintegrowano z nim dwa składane kosze na zakupy. Organizer jest łatwy w montażu i pokryty wytrzymałą wykładziną.

Kolejną nowinką w Klasie V jest opcjonalna tylna klapa EASY-PACK, otwierana i zamykana elektrycznie. Nawet niżsi użytkownicy nie będą mieli problemów z jej opuszczeniem - wystarczy wcisnąć przycisk na kluczyku.

Mercedes-Benz Intelligent Drive - wzorowe bezpieczeństwo

Najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu prowadzenia w nowej Klasie V zapewnia łącznie 11 innowacyjnych systemów wspomagania kierowcy. Bazują one na układzie złożonym z radaru, kamery i czujników ultradźwiękowych, wprowadzonym w nowych Klasach E i S pod nazwą "Mercedes-Benz Intelligent Drive". Standardowe wyposażenie modelu obejmuje układ Crosswind Assist, przeciwdziałający skutkom bocznego wiatru, oraz ATTENTION ASSIST, ostrzegający przed zmęczeniem i nieuwagą.

Dostępny opcjonalnie Active Park Assist czyni parkowanie vana równie łatwym, co auta kompaktowego. Na życzenie oferowana jest też 360-stopniowa kamera, system kontroli odległości DISTRONIC PLUS w PREVENTION ASSIST, system rozpoznawania znaków drogowych Traffic Sign Assist z funkcją ostrzegania przed jazdą pod prąd, a także Lane Keeping Assist, Blind Spot Assist, oświetlenie LED-owe z systemem ILS, oraz adaptacyjne światła drogowe Adaptive Highbeam Assist. Większość z tych rozwiązań debiutuje w segmencie vanów.
Poziom bezpieczeństwa na pokładzie nowej Klasy V dodatkowo zwiększa znany z osobowych modeli system PRE-SAFE (opcja). W obliczu zagrożenia zderzeniem inicjuje on środki, które mają zapewnić optymalne działanie pasów bezpieczeństwa oraz poduszek powietrznych.
Najlepsza wydajność: osiągi jednostki V6 i apetyt rzędowej "czwórki".

W chwili debiutu Klasa V będzie dostępna z nowoczesnym, 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,1 litra, uzbrojonym w dwustopniowe turbodoładowanie. Konstrukcja ta zdążyła już udowodnić swoje walory pod maskami wielu modeli, począwszy od Klasy A do S, a specjalnie na potrzeby nowego vana została dodatkowo zmodyfikowana. Występuje w trzech wersjach mocy - w bazowej odmianie V 200 CDI osiąga moc 100 kW (136 KM) i 350 Nm maksymalnego momentu, zużywając średnio 6,0 l/100 km.

Wariant V 220 CDI generuje moc 120 kW (163 KM) i maksymalny moment obrotowy o wartości 380 Nm. To o 20 Nm więcej niż w poprzedniku, i to przy średnim zużyciu oleju napędowego mniejszym o około 2 l/100 km. Wynik 5,7 l/100 km jest absolutnym rekordem oszczędności w segmencie vanów.

Topową wersję V 250 BlueTEC napędza jednostka o mocy 140 kW (190 KM) i 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego - takimi samymi parametrami legitymował się stosowany wcześniej motor V6. Jednocześnie nowy model wyróżnia się wyjątkowo gładką pracą i znacznie niższym poziomem hałasu w kabinie, między innymi dzięki kompleksowej izolacji akustycznej. Także zużycie paliwa jest wyraźnie niższe - 6 l/100 km to wynik o 28 proc. lepszy od widlastej "szóstki". Za sprawą technologii BlueTEC flagowa odmiana jako pierwsza w segmencie spełnia już normę emisji spalin Euro 6. Standardowo wyposażono ją w automatyczną przekładnię 7G-TRONIC PLUS. Dla wersji V 200 CDI oraz V 220 CDI skrzynia automatyczna oferowana jest na życzenie.

Nowy poziom zwinności i przyjemności z jazdy

Aby zwiększyć przyjemność z prowadzenia, nowa Klasa V z automatyczną skrzynią biegów jako jedyny model w segmencie oferowana jest z funkcją AGILITY SELECT. Za naciśnięciem przycisku kierowca może wybrać jeden z czterech trybów jazdy: ekonomiczny, komfortowy, sportowy lub manualny. Charakterystyka pracy jednostki napędowej, przepustnicy i przekładni w każdym z nich zostaje odpowiednio zmodyfikowana. Jeśli kierowca aktywuje tryb "Sport", "Comfort" lub "Manual", w trakcie przyspieszania będzie miał do dyspozycji dodatkową moc 10 kW i 40 Nm momentu obrotowego (tzw. funkcja overboost). Dla przykładu, wariant V 250 BlueTEC generuje wówczas 150 kW (204 KM) oraz 480 Nm maksymalnego momentu.

Bezkonkurencyjne wśród vanów jest również zawieszenie AGILITY CONTROL z aktywną kontrolą tłumienia, dostosowaną do stanu nawierzchni, oraz najnowsza generacja systemu ADAPTIVE ESP?, obejmująca liczne funkcje wspomagające aktywne bezpieczeństwo. Precyzyjny układ kierowniczy z elektromechanicznym wspomaganiem w dalszym stopniu przyczynia się do komfortu prowadzenia Klasy V i pomaga jednocześnie obniżyć jej apetyt na paliwo.

Bogate wyposażenie standardowe

Nowy van Mercedes-Benz zajmuje czołową pozycję w segmencie za sprawą dynamicznego charakteru i niezrównanego komfortu. Już bazowa Klasa V dysponuje bogatym wyposażeniem standardowym, obejmującym m.in.: system Audio 20 USB z wolnostojącym, 7-calowym wyświetlaczem, wykończenie przypominające lakier fortepianowy, trójramienną kierownicę wielofunkcyjną z 12 przyciskami i dźwignią zmiany biegów DIRECT SELECT oraz manetkami przy kierownicy (w przypadku aut ze skrzynią automatyczną), kolumnę kierownicy regulowaną w dwóch płaszczyznach, luksusowe przednie fotele z bocznymi poduszkami powietrznymi, elektryczny hamulec postojowy oraz aktywną blokadę przesuwnych tylnych drzwi.

Klasa V Avantgarde w standardzie oferuje dodatkowo m.in. obszyte skórą fotele i kierownicę, nastrojowe oświetlenie, drewnopodobne okładziny (także z tyłu), LED-owe przednie lampy z inteligentnym systemem oświetlenia ILS, osobno otwieraną tylną szybę z dodatkowym poziom załadunku, drugie drzwi przesuwne po lewej stronie karoserii, laminowane okna (w dalszym stopniu obniżające poziom hałasu w kabinie) oraz zawieszenie AGILITY CONTROL z aktywną kontrolą tłumienia, zapewniające jeszcze wyższy komfort jazdy i zwinność prowadzenia.

W chwili debiutu, pod koniec maja br., nowa Klasa V będzie oferowana w wersji o długości 5140 mm, z rozstawem osi 3200 mm i wydłużonym tylnym zwisem. Odmiany kompaktowe oraz ekstradługie dołączą do oferty w stosownym czasie.

Ekskluzywny model na powitanie: Klasa V Editon 1

Jak wszystkie nowe osobowe Mercedesy, także debiut Klasy V zostanie uczczony wprowadzeniem specjalnej wersji Edition 1, zasilanej jednostką o mocy 140 kW (190 KM). Do jej znaków szczególnych należy zawieszenie sportowe lub zawieszenie AGILITY CONTROL z aktywną kontrolą tłumienia, 19-calowe, lekkie obręcze z pięcioma podwójnymi ramionami, przyciemniane szyby w tylnej części kabiny, fotele obszyte skórą nappa w kolorze kasztanowym, deska rozdzielcza pokryta sztuczną skórą z kontrastującymi przeszyciami oraz antracytowe, drewnopodobne wykończenie.

Najwyższy komfort zapewniają przednie fotele z aktywną wentylacją, automatyczna klimatyzacja THERMOTRONIC z osobnym, półautomatycznym układem wentylacji TEMPMATIC dla pasażerów z tyłu, system COMAND Online, nagłośnienie przestrzenne Burmester, elektrycznie sterowane boczne drzwi po obu stronach nadwozia, elektrycznie sterowana klapa bagażnika EASY PACK z osobno otwierana tylną szybą, a także pakiet Parking z 360-stopniową kamerą. O bezpieczeństwo podróżnych dbają układy COLLISION PREVENTION ASSIST, Lane Keeping Assist i Blind Spot Assist oraz system PRE-SAFE.

Autor: Jazda Miejska

Galeria fot. Mercedes-Benz Nowa Klasa V Mercedes-Benz - 1 Nowa Klasa V Mercedes-Benz - 2 Nowa Klasa V Mercedes-Benz - 3 Nowa Klasa V Mercedes-Benz - 4 Nowa Klasa V Mercedes-Benz - 5

Dodaj komentarz do artykułu

Treść *
Autor *
Kontakt ( tylko do wiadomości Redakcji )
* - pole wymagane

Uwaga! Redakcja nie odpowiada za treści i tematy publikowane w dziale "Komentarze".
Redakcja ma prawo usunąć komentarz jeśli uzna go za niezgodny z prawem, obraźliwy lub szkodliwy.
Komentarz przez Ciebie dodany zostanie opublikowany niezwłocznie po zaakceptowaniu przez Redaktora.

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
SZUKAJ W SERWISIE!
rynek Brak artykułów
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA