JazdaMiejska.pl | moto magazyn

Wyjątkowy SUV - CX-7 po liftingu

Data publikacji: 2009-10-05

Mazda CX-7 to jeden z pierwszych masowo produkowanych SUV-ów, który łączy sportową stylizację i doznania z jazdy z praktycznością i przestrzenią charakterystyczną dla tej klasy samochodów.

Od prezentacji w 2006 roku popularność tego unikalnego SUV-a stale wzrastała, sprzedaż osiągnęła wartość 190 000 egzemplarzy, a samochód zdobył 15 prestiżowych nagród branżowych. W Europie, przez niecałe dwa lata znalazł ponad 30 000 nabywców. Europejczycy doceniają sportowy design, przyjemną jazdę i połączenie codziennej praktyczności, przestrzeni i jakości.

Model po faceliftingu akcentuje jeszcze mocniej te atrybuty. Został zaprojektowany tak, aby był jeszcze bardziej wyrafinowany, aby jego eksploatacja była jeszcze bardziej odpowiedzialna wobec środowiska, a charakter jeszcze mocniej przemawiał do emocji. Mimo zachowania sportowej natury poprzedniego modelu, nowa wersja jest bardziej komfortowa i stabilna, a równocześnie zapewnia jeszcze przyjemniejszą jazdę dzięki niższemu poziomowi hałasu w kabinie. Dzięki nowemu, czystemu silnikowi wysokoprężnemu, który zapewnia wysoką moc, duży moment obrotowy, niewielkie zużycie paliwa i zgodność z normą Euro V, nowa Mazda CX-7 jest również bardziej przyjazna dla środowiska. W stylizacji nowej CX-7 wprowadzono wiele zmian, które czynią ja jeszcze bardziej atrakcyjną - dzięki nowym, dynamicznym i charakterystycznym dla Mazdy liniom przodu samochodu, wyjątkowym detalom karoserii i wyższej jakości wykonania. A poprawione zawieszenie sprawia, że jazda jest jeszcze przyjemniejsza.

Nowa Mazda CX-7 w skrócie:
Mazda CX-7Z zewnątrz
- Nowa, większa, pięciokątna i charakterystyczna dla Mazdy osłona chłodnicy nadaje bardziej dynamiczny i sportowy wygląd
- Dolny wlot powietrza w stylowym srebrnym obramowaniu (w zależności od wersji wyposażenia)
- Nowe obramowanie przednich świateł przeciwmgłowych
- Nowe chromowane listwy ozdobne u dołu drzwi podkreślające sportową sylwetkę samochodu (zależnie od wyposażenia)
- Nowy, powiększony tylny zderzak oraz powiększony tylny spojler (w zależności od wersji wyposażenia)
- Nowe 18- i 19-calowe koła z lekkich stopów o sportowych, trójwymiarowych wzorach (w zależności od wersji wyposażenia)

Nowa kierownica
- Nowe wskaźniki niewidoczne po wyłączeniu zapłonu, z podświetlonym niebieskim pierścieniem, białymi wskazówkami i trójwymiarowymi opisami
- Udoskonalona dwupoziomowa deska rozdzielcza ze zintegrowanym wyświetlaczem wielofunkcyjnym (MID) i nawigacją satelitarną
- Nowe krawędzie panelu środkowego pokryte lakierem fortepianowym lub metalizowanym
- Dysze układu wentylacji i klimatyzacji otoczone chromowanymi, nieoślepiającymi pierścieniami
- Nowe, miękkie podłokietniki w przednich i tylnych drzwiach

Komfort, funkcjonalność, wyposażenieNowa Mazda CX-7
- Cichsze i bardziej wygodne wnętrze z obniżonym poziomem szumów silnika, drogi i opływającego powietrza
- Wyświetlacz wielofunkcyjny (MID) nad konsolą środkową dostarcza informacji dla kierowcy, widok z tylnej kamery cofania i systemu nawigacji
- System audio kompatybilny z Bluetooth pozwala odtwarzać muzykę bezprzewodowo z przenośnych odtwarzaczy muzycznych (dostępny w zależności od wersji wyposażenia) i kontrolować odtwarzanie za pomocą przycisków na panelu sterowania audio oraz na kole kierownicy
- Elektrycznie ustawiany fotel kierowcy ma teraz pamięć ustawień dla trzech osób
- Fotel pasażera z przodu można teraz ustawiać elektrycznie

Zespoły napędoweMazda CX-7 diesel
- Nowość w CX-7: 2,2-litrowy silnik MZR-CD turbodiesel z układem common-rail i systemem selektywnej redukcji katalitycznej
- Rozwija maksymalną moc 127 kW/173 KM przy 3500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 400 Nm już przy 2000 obr/min
- Zużywa tylko 7,5 litra oleju napędowego na 100 km (w cyklu mieszanym) i emituje jedynie 199 g CO2 /km jest przy tym zgodny z normą Euro V
- Nowa turbosprężarka o zmiennej geometrii kierownic w połączeniu z wysokowydajnym intercoolerem zapewniają liniowe rozwijanie momentu obrotowego
- Filtr cząstek stałych (DPF) nowego rodzaju, zapewniający znacznie szybszą regenerację
- Wysokowytrzymały blok aluminiowy z przednim wałkiem wyrównoważającym napędzanym z łańcucha rozrządu, wyraźnie obniżający poziom hałasu silnika
- Bezobsługowy układ rozrządu z dwoma wałkami w głowicy (DOHC) napędzany łańcuchem
- Elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy (tylko z silnikiem Diesla) przyczynia się do precyzji kierowania i obniżenia zużycia paliwa.

Wysokowydajny 2,3-litrowy silnik benzynowy MZR DISI* Turbo:
- Rozwija moc maksymalną 191 kW/260 KM przy 5500 obr/min i 380 Nm momentu obrotowego przy 3000 obr/min osiągi jak w samochodzie sportowym

KaroseriaMazda CX-7
- Nowe wzmocnione nadwozie ma o 5% większą sztywność na skręcanie, przyczyniając się do dalszej poprawy prowadzenia i komfortu jazdy
- W całej karoserii zastosowano nową, mocniejszą technikę spawania, która tworzy mocniejsze połączenia bez zwiększania masy
- Nowe amortyzatory mają łagodniejszą charakterystykę kompresji, co polepsza stabilność i komfort jazdy
- System aktywnego rozdziału momentu obrotowego na wszystkie koła (Active Torque-Split All-Wheel Drive (AWD) pozostaje wyposażeniem standardowym wszystkich wersji

Bezpieczeństwo
- układ monitorowania tyłu pojazdu Rear Vehicle Monitoring (RVM), który rozpoznaje nadjeżdżające z tyłu samochody i w sytuacji, gdy znajdują się zbyt blisko lub w martwym polu ostrzega kierowcę jeszcze zanim ten rozpocznie manewr zmiany pasa (w zależności od wersji wyposażenia standardowo lub opcjonalnie)
- sygnał hamowania awaryjnego (Emergency Stop Signal, ESS) który uruchamia światła awaryjne w przypadku, gdy kierowca nagle gwałtownie zahamuje celem ostrzeżenia innych uczestników ruchu
- kamera cofania, wspomagająca system czujników i ułatwiająca cofanie oraz parkowanie (w zależności od rynku i wersji wyposażenia standardowo lub opcjonalnie)
- system monitorowania ciśnienia w oponach
- Duże, wentylowane tarcze hamulcowe z przodu (320 mm) i z tyłu (modele z silnikami benzynowymi: 302 mm, modele z silnikami wysokoprężnymi: 325 mm), serwo układu hamulcowego o średnicy 10,5
cala i pompa hamulcowa o długim skoku zapewniają bezpieczeństwo podczas hamowania (przeniesione z poprzedniego modelu)
- ABS, EBD, EBA, DSC (kontrola stabilności) i TCS (kontrola trakcji) są wyposażeniem standardowym
- Automatycznie włączane światła i czujnik deszczu wycieraczek (w zależności od poziomu wyposażenia)

Autor: Mazda

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
SZUKAJ W SERWISIE!
rynek Brak artykułów
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA