JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Nowe coupe Lexusa w Genewie

Nowe coupe Lexusa w Genewie

Data publikacji: 2014-03-03

Nowy Lexus RC coupe debiutuje w Europie na salonie samochodowym w Genewie w 2014 r., a jednocześnie ma miejsce światowa premiera wersji F SPORT.

Wyróżniające się agresywną sylistyką coupe będzie dostępne z dwoma układami napędowymi: z 2,5-litrowym silnikiem pracującym w układzie w pełni hybrydowym w modelu RC 300h, który zostanie zaprezentowany na rynku europejskim w ciągu 2015 r. oraz z 3,5-litrowym silnikiem V6, z 8-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów ? tylko na rynek rosyjski pod koniec 2014 r.

Po raz pierwszy pokazany podczas salonu tokijskiego w 2013 r., model ten nie jest jedynie pochodną wersją dwudrzwiowego sedana. Bazuje on na płycie podłogowej GS, jednak jego wymiary różnią się całkowicie od wymiarów pojazdów serii GS i IS.

W nowym modelu RC zastosowano ostatnio opracowane przez firmę Lexus zaawansowane rozwiązania techniczne, takie jak nowy zdalny sterownik Remote Touch Interface (RTI), czy - po raz pierwszy w Lexusie - udoskonalony układ monitorujący martwe pola widoczności (BSM). Nowy RC, adresowany do szerszego kręgu odbiorców, ożywia profil firmy przyciągając młodszych klientów. Czystość formy stylistycznej oraz możliwość doświadczenia ekstremalnych doznań za kierownicą dodają element emocjonalny do DNA marki Lexus, dobrze znanej z jakości, wyrafinowania i niezawodności.

NOWE WERSJE F SPORT

Wersja F SPORT bazująca na imponującym modelu Lexusa RC, odznacza się ekskluzywną, jeszcze bardziej sportową, agresywną stylistyką nadwozia i wzornictwem wnętrza, jak również udoskonaloną dynamiką jazdy.

Biorąc za punkt odniesienia właściwości jezdne uzyskane w modelu RC oraz wcześniejszych modelach GS i IS, dokonano dalszych ulepszeń w zakresie dynamiki jazdy, obejmujących specjalne modyfikacje przedniego i tylnego zawieszenia, zastosowanie zawieszenia pneumatycznego o zmiennej charakterystyce AVS (Adaptive Variable Suspension) z trybem jazdy SPORTS+ i układu wspomagającego dynamikę manewrowania LDH (Lexus Dynamic Handling), tym samym zapewniając użytkownikowi jeszcze bardziej ekscytujące doznania za kierownicą.

NIESAMOWITA STYLISTYKA NADWOZIA DWUDRZWIOWEGO COUPE

Stylistyka nadwozia uwypukla kontrast między kompaktową kabiną a dynamicznie rozszerzającymi się błotnikami oraz sprawia, że sylwetka auta wydaje się być "wyrzeźbiona" zamaszystymi liniami.

Natychmiast rozpoznawalny, dzięki charakterystycznej dla wersji F "ażurowej" stylistyce, przód F SPORT odzwierciedla kolejną ewolucję osłony chłodnicy o zarysie klepsydry. Nawiązując do stylu auta o nadwoziu coupe, osłona chłodnicy jest szersza i niższa w porównaniu z pozostałymi modelami Lexusa. Doskonale łączy ona wzornictwo z funkcjonalnością, mieszcząc w sobie reflektory przeciwmgielne oraz wloty powietrza chłodzącego hamulce.

Kompaktowy, trójkątny wzór reflektorów w modelu RC przywołuje sportowy charakter koncepcyjnego modelu LF-LC. Każdy reflektor stanowi grupę trzech, jednocześnie świecących lamp, realizujących funkcję świateł drogowych i mijania. Światła mijania, w kształcie litery "L" będącej znakiem rozpoznawczym marki Lexus, współgrają stylistycznie z niezależnie umieszczonymi, diodowymi światłami do jazdy dziennej, nadając nowemu RC agresywny, sportowy i całkowicie unikalny wygląd.

Ostry, wąski wzór tylnych lamp zespolonych również stanowi nowe, stylistyczne rozwinięcie motywu litery "L". Poprzednio motyw ten wyrażony był poprzez element graficzny widoczny wewnątrz lampy. W modelu RC tylne światła mijania i światła stopu tworzą wyrazistą, przestrzenną formę w kształcie litery "L".

Oświetlenie tylne zostało poddane jeszcze jednej modyfikacji - w odróżnieniu od poprzednich modeli (w których lampy dawały światło jednorodne) zastosowano wewnętrzne soczewki o wielowarstwowo ząbkowanej powierzchni, uzyskując efekt mieniących się kamieni szlachetnych, dzięki czemu tylne światła zyskały niepowtarzalny, charakterystyczny wygląd.

Nowy Lexus RC może być wyposażony w 18-calowe, 5-ramienne lub 19-calowe, 10-ramienne tarcze kół ze stopu aluminium. Wersja F SPORT oprócz dedykowanego oznakowania wyróżnia się 19-calowymi tarczami kół o unikalnym wzorze F SPORT, gdzie 10 zewnętrznych ramion wykończonych jest za pomocą obróbki mechanicznej, natomiast 10 ramion wewnętrznych polakierowanych jest czarnym lakierem metalicznym.

RC będzie dostępny w 7 kolorach nadwozia, w tym nowym kolorze czerwonym, uzyskiwanym w innowacyjnym procesie lakierowania. Wielowarstwowa powłoka lakierowa składa się m.in. z warstwy srebrnego lakieru bazowego, która rozjaśnia barwę odbitego światła, oraz z ciemniejszej warstwy cieniującej, w celu wydobycia bogatszej głębi koloru. Trzy dodatkowe kolory ? biały White Nova, pomarańczowy i niebieski są zarezerwowane wyłącznie dla wersji F SPORT.

WYJĄTKOWE WZORNICTWO WNĘTRZA

We wnętrzu RC zaznacza się silny wpływ koncepcyjnych modeli sportowych. Zaakcentowano sportową elegancję coupe, maksymalnie wykorzystując kontrastowość kolorystyki, zastosowane materiały i oświetlenie.

Specjalnie w tym celu stworzony, debiutujący w rodzinie Lexusów system oświetlenia kreuje wyjątkowe doznania, spowijając kabinę smugami świetlnymi rozpościerającymi się ku górze, a nie ku dołowi. Kolory wnętrza o intensywnym kontraście podkreślają wielopoziomowy wzór konsoli środkowej i tapicerki drzwi, a wstawki z oryginalnego drewna shimamoku ? wytworzone w efekcie udoskonalonego przez Lexusa, wysoce skomplikowanego i żmudnego procesu obróbki drewna wielowarstwowego ? podkreślają otaczające je wykończenie tapicerskie.
Kontrastowe szwy tapicerki foteli i konsoli środkowej oraz głebokie wypełnienia piankowe na wysokości kolan nadają wnętrzu znamię luksusu, a fotele zapewniają jeszcze lepsze trzymanie.

Komfortowy, "zorientowany" na kierowcę kokpit podzielony jest na strefę operacyjną i strefę wyświetlania. W górnej strefie wyświetlania znajduje się zespół wskaźników i 7-calowy wyświetlacz nawigacyjny, a w dolnej strefie operacyjnej - wielopoziomowa konsola środkowa, mieszcząca zdalny sterownik Remote Touch Interface (RTI).

Ekskluzywne , świetnie wyprofilowane sportowe fotele wykonano w technologii integralnych wypełnień piankowych, umożliwiającej formowanie dużych, wklęsłych elementów w sposób eliminujący szczeliny między tapicerką a wypełnieniem, co zapewniło doskonały komfort podróżowania i znakomite trzymanie poprzeczne.

Modele F SPORT odziedziczyły zastosowany wcześniej w LFA innowacyjny wskaźnik zegarowy z ruchomym pierścieniem, a koło kierownicy i dźwignię zmiany biegów wykończono perforowaną skórą. Luksusowe wzornictwo wnętrza wersji F SPORT uzupełnia ornamentacja Wedge Metal, wykonana z finezyjnie obrobionych metalowych elementów z precyzyjnym, trójwymiarowym przetłoczeniem powierzchni, aluminiowe pedały i nakładki progów oraz sportowa, czarna podsufitka.

Wnętrze może być wykończone w pięciu jaskrawych, wysokokontrastowych wersjach kolorystycznych, m.in. nowo opracowanej wersji Clove, która podkreśla sportową elegancję kabiny, czy zaprojektowanej wyłącznie dla modelu F-SPORT wersji wykończenia ciemnej czerwieni.

DOSKONAŁA DYNAMIKA JAZDY

Celem firmy Lexus jest nieustanne doskonalenie własności jezdnych i komfortu prowadzenia produkowanych pojazdów, zapewniające klientom bardziej sportowe i emocjonujące wrażenia podczas jazdy. Konstrukcja nowego RC bazuje na już istniejących rozwiązaniach zastosowanych w modelach serii GS i IS.

Źródłem świetnej zwrotności i przyczepności RC jest duża sztywność nadwozia auta, w którym zastosowano progi o dużym przekroju poprzecznym, prawie dwa razy większym niż w nowym IS, jak również wysokiej sztywności przednią dolną belkę poprzeczną łączącą prawą i lewą stronę podwozia. Do dalszego zwiększenia sztywności nadwozia przyczyniło się wykorzystanie wielu specjalistycznych technologii Lexusa, takich jak klejenie, spawanie laserowe spoiną śrubową oraz dodatkowe zgrzewanie punktowe.

Zarówno przednie zawieszenie z wahaczami podwójnie rozwidlonymi, jak i tylne zawieszenie wielowahaczowe zostało poddane specjalnemu tuningowi wyłącznie w modelu F SPORT, co wpłynęło na poprawę dynamiki prowadzenia RC bez uszczerbku dla komfortu jazdy.
Zawieszenie pneumatyczne o zmiennej charakterystyce (AVS) dostepne jest w pakiecie F SPORT.

Zawieszenie AVS pozwala kierowcy na dostrojenie charakterystyki jazdy poprzez wybór dwóch dostępnych trybów tłumienia; tryb NORMAL przewidziany jest do codziennej, wygodnej jazdy, natomiast tryb SPORT umożliwia większą kontrolę nadwozia i precyzyjną reakcję na ruchy kierownicą przy pokonywaniu zakrętów. W zależności od sposobu jazdy, przemieszczeń nadwozia i warunków nawierzchni drogi, układ sterujący zawieszeniem AVS automatycznie dobiera jego parametry niezależnie dla wszystkich czterech kół, umożliwiając dostosowanie siły tłumienia amortyzatorów zgodnie z realizacją poszczególnych funkcji układu, jak np. zróżnicowanie siły tłumienia amortyzatorów wewnętrznych i zewnętrznych podczas pokonywania zakrętów, aby jeszcze bardziej ograniczyć przechył poprzeczny pojazdu.

Kompleksowe ulepszenia aerodynamiczne, szczególnie w dolnej części nadwozia, jak również zastosowanie kanałów i stateczników w zderzaku przednim przyczyniły się do dalszej poprawy stateczności modelu RC podczas jazdy z dużymi prędkościami.

UKŁAD NAPĘDOWy RC300h

W wersji z w pełni hybrydowym układem napędowym - RC 300h - 2,5-litrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 178 KM wg DIN / 131 kW przy prędkości obrotowej 6000 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym 221 Nm w zakresie 4200 ? 4800 obr/min, działający w układzie dwuwtryskiwaczowym współpracuje z silnikem elektrycznym o mocy 143 KM wg DIN / 105 kW, co zapewnia całkowitą moc układu wynoszącą 220 KM wg DIN / 162 kW.

Układ elektronicznego sterowania bezstopniowej przekładni napędowej ma funkcję 6-stopniowej ręcznej zmiany przełożeń w trybie sekwencyjnym. Taka konfiguracja zapewnia kierowcy zaangażowany styl jazdy, tak pożądany w przypadku sportowego coupe, a jednocześnie umożliwia osiągnięcie niezwykle niskiego poziomu zużycia paliwa, która to cecha jest znakiem rozpoznawczym układu Lexus Hybrid Drive.
Kierowca RC ma możliwość doświadczenia korzyści płynących z zastosowania kreatora dźwięku w układzie dolotowym, zapewniającego bardziej sportowe brzmienie silnika. Układ ten wykorzystuje tłumik uwydatniający głębię dźwięku podczas ruszania oraz rezonator wzmacniający drgania powietrza dolotowego przy przyspieszaniu, przesyłając przyjemnie zmodyfikowane brzmienie do kabiny i wzmacniając tym samym ekstremalne wrażenia za kierownicą.

ZAAWANSOWANE ROZWIĄZANIA TECHNICZNE

Nowy model RC wyposażono w najnowszej generacji interfejs HMI (Human Machine Interface) w postaci nowego, zdalnego sterownika dotykowego RTI (Remote Touch Interface); jest to również pierwszy model Lexusa, w którym zastosowano ulepszony układ monitorujący martwe pola widoczności BSM (Blind Spot Monitor).

Nowy, dotykowy, wielofunkcyjny zdalny sterownik Remote Touch Interface Lexusa zapewnia kierowcy proste, szybkie i intuicyjne sterowanie systemem multimedialnym auta. Wystarczy przesunąć palcem po powierzchni panelu dotykowego w celu ustawienia kursora i nacisnąć panel w celu wyboru żądanej opcji.

Urządzenie wyposażone jest w funkcję zwrotnego informowania kierowcy za pomocą wibracji o położeniu kursora w obrębie ikony, co umożliwia zatwierdzanie wyboru bez patrzenia na ekran. Panel dotykowy jest podświetlany w sposób stwarzający po zmroku wrażenie trójwymiarowości, ma dużą strefę operacyjną, a jego powierzchnia ma przyjemną fakturę, specjalnie opracowaną w celu zapewnienia płynnego ruchu palca.

Ulepszony układ monitorujący martwe pola widoczności wykrywa pojazdy zbliżające się z tyłu z większymi prędkościami oraz będące w większej odległości niż ma to miejsce w dotychczasowo stosowanym układzie BSM. Gdy układ wykryje inne pojazdy jadące za RC, w odpowiednim lusterku zapala się wskaźnik ostrzegawczy, informujący o obecności nadjeżdzającego pojazdu.

DANE TECHNICZNE

 

RC 300h

Długość (mm)

4695

Wysokość (mm)

1395

Szerokość (mm)

1840

Rozstaw osi (mm)

2730

liczba miejsc  (osoby)

4

Napęd kół

Napęd na tylne koła

Typ silnika spalinowego

2AR-FSE

Układ i liczba cylindrów

L4

Moc silnika

kW/obr/min (KM/obr/min)

131/6000(178/6000)

Moment obrotowy

Nm/obr/min

221/4200-4800

 

Moc całkowita układu

kW/(KM)

162(220)

Skrzynia biegów

E-CVT

Zawieszenie

Przednie: wahacze podwójnie rozwidlone

Tylne: wielowahaczowe

EUROPEJSKA PREMIERA NOWEGO LEXUSA RC F

NAJBARDZIEJ DYNAMICZNE AUTO WYCZYNOWE Z SILNIKIEM V8 WYPRODUKOWANE PRZEZ FIRMĘ LEXUS

  • Najbardziej dynamiczny Lexus z silnikiem V8, generujący moc powyżej 450 KM
  • Zastosowano połączenie cyklu Atkinsona z cyklem Otto, w celu zapewnienia oszczędnego zużycia paliwa, a jednocześnie imponujących osiągów podczas jazdy
  • Auto wyposażono w mechanizm różnicowy typu "Torque Vectoring", zapewniającydoskonalszą przyczepność i kierowalność
  • Agresywna stylistyka nadwozia, odznaczającego się zaawansowanymi rozwiązaniamiaerodynamicznymi wywodzącymi się z aut wyścigowych
  • Dedykowane wnętrze, wyposażone w specjalnie opracowane dla modelu RC F instrumenty pokładowe, fotele i elementy wykończenia
  • Zostanie zaprezentowany w Europie jesienią 2014 r.

Nowy Lexus RC F debiutuje na Salonie Samochodowym w Genewie w 2014 r. i wejdzie do sprzedaży w Europie na jesieni tego roku.
Niesamowicie agresywny RC F wyposażony jest w 5,0-litrową jednostkę napędową o mocy powyżej 450 KM i momencie obrotowym 520 Nm, co sprawia, że jest to najmocniejszy samochód z silnikiem V8 stworzony do tej pory przez Lexusa.

W modelu RC F moc idzie w parze z optymalnym zużyciem paliwa; obok nowo zestrojonej, 8-biegowej skrzyni biegów zastosowano tu (po raz pierwszy na świecie w sportowym coupe z napędem tylnych kół i silnikiem umieszczonym z przodu) mechanizm różnicowy TVD (Torque Vectoring Differential), poprawiający przyczepność i kierowalność auta i zapewniający niezwykle wysoką jakość prowadzenia i dynamiki jazdy.

- Sportowe samochody są postrzegane na ogół jako trudne do prowadzenia - powiedział główny inżynier Lexusa RC F Yukihiko Yaguchi. - Ściśle biorąc, są łatwe w prowadzeniu przez odpowiednio wyszkolonych kierowców, gdyż zostały zbudowane właśnie w tym celu. Podobnie jest z modelem RC F, który opracowałem z myślą o dostarczeniu rozrywki wszelkim entuzjastom motoryzacji, bez względu na ich poziom profesjonalizmu. Parametry określonych układów mogą być sterowane elektronicznie z pozycji kierowcy, w celu dostosowania poziomu dynamiki i bezpieczeństwa do umiejętności kierującego. Ale nawet z podstawowymi ustawieniami samochód ten jest niczym eksplozja.

CAŁKOWICIE NOWY, DYNAMICZNY, 5,0-LITROWY SILNIK V8

Najmocniejszy z dotychczasowych modeli F z silnikiem V8 wyprodukowany przez firmę Lexus wyposażony jest w 5,0-litrową, 32-zaworową jednostkę napędową, dysponującą mocą ponad 450 KM i momentem obrotowym ponad 520 Nm. Głowice cylindrów i wszystkie elementy ruchome zostały od nowa zaprojektowane, tak aby zapewnić większą niż do tej pory maksymalną moc przy wyższych prędkościach obrotowych silnika.

Po raz pierwszy silnik wyczynowy Lexusa w RC F pracuje w dwóch cyklach: przy prędkościach podróżnych - w cyklu Atkinsona, co przyczynia się do poprawy zużycia paliwa, natomiast przy wyższych prędkościach obrotowych - przełącza się w tryb pracy w cyklu Otto, aby zapewnione były doskonałe osiągi.

Każdy element układu napędowego, opracowanego wyłącznie dla modelu RC F został zaprojektowany w sposób zapewniający najwyższy poziom zaangażowania kierowcy, m.in. skrzynia biegów i układ wydechowy.

Specjalnie zestrojona, 8-stopniowa skrzynia biegów SPDS (Sports Direct Shift) zapewnia bardziej linearną reakcję układu na przemieszczenie pedału przyspieszenia, pozwalając kierowcy na precyzyjniejszą kontrolę nad dystrybucją mocy i momentu obrotowego.

Nowy system regulujący parametry dźwięku układu dolotowego i wydechowego jeszcze bardziej wzmacnia wrażenia za kierownicą, generując głębokie tony przy prędkości obrotowej silnika do 3000 obr/min oraz przyjemny, wyższy dźwięk w zakresie prędkości obrotowych powyżej 6000 obr/min , podczas dynamicznego przyspieszania.

WYJĄTKOWY MECHANIZM RÓŻNICOWY TYPU "TORQUE VECTORING"

W modelu RC F, zaprojektowanym tak, aby dostarczyć kierowcy jeszcze więcej radości z jazdy, poprzez zapewnienie doskonałych własności użytkowych auta wyrażonych znakomitą przyczepnością i kierowalnością, zastosowano mechanizm różnicowy typu "Torque Vectoring" (TVD).

Mechanizm ten ma 3 tryby pracy:

  • STANDARD, zapewniający równowagę między dynamiczną zwrotnością a statecznością przy dużych prędkościach
  • SLALOM, zorientowany na szybkość reakcji na ruchy kierownicą
  • TRACK, zapewniający przewidywalne, stateczne zachowanie się auta na zakrętach, z optymalną kontrolą kierowcy - na nowo zestrojony układ VDIM wykorzystuje dodatkowo czujnik przyspieszenia pionowego, co jeszcze bardziej zwiększa stateczność pojazdu.

ZNAKOMITA DYNAMIKA JAZDY

Źródłem świetnej przyczepności nowego RC F jest duża sztywność nadwozia auta, w którym zastosowano progi o dużym przekroju poprzecznym oraz wysokiej sztywności przednią dolną belkę poprzeczną. Do dalszego zwiększenia sztywności nadwozia przyczyniło się wykorzystanie wielu specjalistycznych technologii Lexusa, takich jak klejenie, spawanie laserowe spoiną śrubową oraz zgrzewanie wielopunktowe. Dodatkowy wzrost przyczepności uzyskano poprzez zastosowanie szerszych opon i kół.

RC F wyposażony jest w niezależne przednie i tylne zawieszenie ze sprężynami śrubowymi i jednorurowymi amortyzatorami gazowymi oraz drążkami stabilizatorów z łącznikami przegubowymi. Masa nieresorowana została zmniejszona dzięki zastosowaniu 19-calowych, kutych tarcz kół wykonanych ze stopu aluminium, co zapewniło minimalną masę koła a jednocześnie maksymalną jego sztywność.

Podobnie jak w super-samochodzie Lexus LFA, zastosowano aktywny tylny spojler skrzydłowy w pokrywie bagażnika, w celu zapewnienia odpowiedniej siły dociskającej przy prędkościach powyżej 80 km/h. Spojler ten jest podstawowym elementem kompleksowego pakietu aerodynamicznego RC F, mającego na celu poprawę przyczepności i stabilności auta, który obejmuje ponadto staranny tuning płaskiego podwozia, zastosowanie wywodzących się z pojazdów wyścigowych kanałów rozprowadzających strugi powietrza w tylnej cześci przedniego zderzaka i w przednich błotnikach, jak również odpowiednie rozmieszczenie stateczników stabilizujących przepływ powietrza.

AGRESYWNA STYLISTYKA WYCZYNOWEGO MODELU F

Lexus RC F jest natychmiast rozpoznawalny dzięki wizualnemu dynamizmowi, jaki wnosi do stylowej elegancji nowego RC, będącego autem bazowym. Z przodu pojazdu dominuje charakterystyczna klepsydrowa osłona chłodnicy, opracowana wyłącznie dla tej wersji, z subtelnym motywem "F" umiejscowionym w ażurowej siatce poniżej symbolu Lexusa.

Aby wzmocnić efekt wizualny, podwyższono przód pokrywy komory silnika w porównaniu z modelem RC, uzyskując imponujący, poszerzony profil auta odpowiedni dla modelu F. Niesamowita sylwetka auta jest podkreślona przez gamę trzech rodzajów 10-ramiennych, 19-calowych tarcz kół wykonanych z kutego aluminium, przy czym tarcze w jednej z opcji są ręcznie polerowane przez wykwalifikowanych pracowników Lexusa.

W RC F zapożyczono pewne rozwiązania konstrukcyjne z super-auta LFA, zwłaszcza w zakresie elementów odpowiedzialnych za aerodynamikę i umożliwiających chłodzenie opływającym powietrzem. Wyloty powietrza w masce, takie jak w LFA, w połączeniu z przednimi kanałami wlotowymi przyczyniają się do lepszego chłodzenia silnika i ogólnej większej stateczności pojazdu.

Po bokach auta, kanały wylotowe powietrza w tylnej części przednich błotników jeszcze bardziej zwiększają efektywność chłodzenia silnika i hamulców, łącząc się z poszerzeniami progów i formując w ten sposób ogromny kształt litery "L".

Z tyłu, trapezoidalnie ułożone, zamknięte w czworobokach końcówki rur wydechowych wizualnie podkreślają szeroką, agresywną sylwetkę RC F.

PAKIET LEKKICH ELEMENTÓW Z WŁÓKNA WĘGLOWEGO

Wykorzystując doświadczenia zebrane podczas opracowywania modelu LFA i limitowanej serii wyścigowego modelu IS F CCS-R, obniżono do minimum masę nowego RC F poprzez wdrożenie kompleksowego pakietu części wykonanych z włókna węglowego. Wśród nich należy wymienić płat dachu, maskę oraz aktywny tylny spojler skrzydłowy.

WNĘTRZE RC F  "ZORIENTOWANE" NA KIEROWCĘ

Wnętrze RC F zaprojektowane pod kątem potrzeb kierowcy wyposażono w szereg specjalnie opracowanych elementów, takich jak zespół wskaźników, koło kierownicy, fotele, pedały i tapicerka, co zapewniło kierowcy wysoki poziom komfortu, bezpieczeństwa i ergonomii ? nieodłącznych cech w przypadku wyczynowego Lexusa wersji F.

Całkowcie nowy zestaw wskaźników nowego RC F, opracowany wyłącznie dla wersji F, jest dalszym rozwinięciem koncepcji przełączalnego centralnego wskaźnika zegarowego, którego wygląd zmienia się w zależności od wyboru trybu jazdy, zastosowanego wcześniej w modelu LFA. Wzornictwo zostało zainspirowane kokpitem lotniczym i ma na celu dostarczenie kierowcy wszelkich potrzebnych informacji w czytelnej, zwięzłej formie, a tym samym łatwych do odczytania jednym spojrzeniem.

Spośród wskaźników należy wymienić duży, centralnie umieszczony obrotomierz, zmieniający się wraz ze zmianą trybu jazdy, cyfrowy i analogowy prędkościomierz, wskaźniki stanu operacyjnego mechanizmu różnicowego TVD i przyspieszenia poprzecznego, wskaźniki temperatury oleju i płynu chłodniczego, licznik przebiegu, a nawet stoper.

Idealny pod względem ergonomii interfejs kierowca/samochód ma fundamentalne znaczenie w wyczynowych modelach Lexusa wersji F. W RC F po raz pierwszy w Lexusie zastosowano koło kierownicy o eliptycznym przekroju i grubym chwycie, zapewniające skuteczniejszą kontrolę nad autem podczas wyczynowej jazdy. Położenie, kształt oraz sposób działania wychylnych przełączników zmiany biegów w kierownicy zoptymalizowano pod kątem szybkiej i precyzyjnej zmiany biegów w całym zakresie warunków sportowej jazdy.

Całkowicie nowe fotele z wysokimi oparciami, inspirowane dopasowaną do ciała odzieżą sportową wykonano w technologii integralnych wypełnień piankowych, która zapewnia niezwykle wygodne i pewne trzymanie i uniemożliwia powodujące dyskomfort przemieszczanie się pokrycia tapicerskiego względem wypełnienia fotela.

ŚWIATOWA PREMIERA AUTA KONCEPCYJNEGO RC F GT3

LEXUS WSPIERA WYŚCIGI GT3 W 2015 R.

  • Światowa premiera samochodu koncepcyjnego RC F GT3 na salonie samochodowym w Genewie w 2014 r. zapowiada plany Lexusa odnośnie wsparcia wyścigów samochodowych GT3 w 2015 r.
  • Auto szersze i niższe od standardowego RC F, o masie zaledwie 1250 kg
  • Zmodyfikowany silnik RC F V8 o mocy ok. 540 KM

Światowa premiera nowego auta koncepcyjnego RC F GT3 na salonie samochodowym w Genewie w 2014 r. zapowiada plany Lexusa dotyczące wsparcia wyścigów samochodowych GT3 w 2015 r.

Samochód koncepcyjny RC F GT3O, opracowany w ciągu 2 lat przez firmę Lexus International i jej oddział Techno Craft (który wyprodukował auto w Japonii), bazuje na nowym coupe RC F, najmocniejszym z dotychczas stworzonych w firmie Lexus samochodów wyczynowych z silnikiem V8.

Koncepcyjny RC F GT3 ma długość 4705 mm, szerokość 2000 mm, wysokość 1270 mm i rozstaw osi 2730 mm - jest szerszy i niższy od standardowego modelu RC F, a jednocześnie "odchudzony" zgodnie z wyścigową specyfikacją - ma masę zaledwie 1250 kg.

Zmodyfikowana wersja silnika V8 modelu RC F dysponuje mocą około 540 KM. Prezentacja koncepcyjnego modelu RC F GT3 wyznacza początek długoterminowego zaangażowania Lexusa w wyścigi GT3. Jazdy testowe rozpoczną się w tym roku zgodnie z zamiarami wsparcia ekip wyścigowych biorących udział w zawodach GT3 w 2015 r. w tej kategorii pojazdów.

Autor: Jazda Miejska

Galeria fot. Lexus Nowe coupe Lexusa w Genewie - 1 Nowe coupe Lexusa w Genewie - 2 Nowe coupe Lexusa w Genewie - 3 Nowe coupe Lexusa w Genewie - 4 Nowe coupe Lexusa w Genewie - 5 Nowe coupe Lexusa w Genewie - 6 Nowe coupe Lexusa w Genewie - 7 Nowe coupe Lexusa w Genewie - 8 Nowe coupe Lexusa w Genewie - 9 Nowe coupe Lexusa w Genewie - 10 Nowe coupe Lexusa w Genewie - 11 Nowe coupe Lexusa w Genewie - 12

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
SZUKAJ W SERWISIE!
rynek Brak artykułów
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA