Mistrz długich dystansów
Znasz sposób na pokonanie trasy z Poznania do Mediolanu bez tankowania i postojów? Wystarczy kupić sobie Porsche Panamera Gran Turismo z sześciocylindrowym silnikiem Diesla 3.0 V6. Jeszcze większy ma zbiornik paliwa - aż 80 litrów.
W sierpniu dostępna będzie kolejna odsłona Porsche Panamery GT. Modyfikacje jakim została poddana ta luksusowa limuzyna, czynią z niej pojazd przeznaczony do pokonywania wielkich odległości w imponującym tempie. Zbiornik paliwa o pojemności 80 l zapewnia jej zasięg przekraczający 1200 km, co sprawia, że Panamera klasy GT okazuje się także autem ekonomicznym. Dzięki zużyciu paliwa wynoszącemu tylko 6,3 l/100 km, pierwsze Porsche Gran Turismo w wersji z sześciocylindrowym silnikiem Diesla i na oponach o niskim oporze toczenia jest w stanie dojechać bez tankowania najkrótszą trasą z Poznania do Mediolanu, a jego emisja CO2 wynosi tylko 167 g/km. Na standardowych oponach zużycie paliwa nie przekracza 6,5 l/100 km, a poziom emisji CO2 172 g/km, co również jest świetnym wynikiem.
Panamera Diesel bez wysiłku radzi sobie ze sprawnym przyspieszaniem do wysokich prędkości i zapewnia rezerwę mocy przydatną podczas przepraw przez Alpy. Jej trzylitrowy silnik V6 charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i osiąga moc 250 KM (184 kW) w zakresie od 3800 do 4400 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 550 Nm, dostępny w całym zakresie pomiędzy 1750 a 2750 obr./min., gwarantuje dużą siłę ciągu już przy lekkim naciśnięciu gazu. Połączenie sześciocylindrowego, doładowanego turbosprężarką silnika nowego modelu Gran Turismo z ośmiobiegową skrzynią Tiptronic S umożliwia uzyskanie 100 km/h w czasie 6,8 s. Model Panamera Diesel produkowany jest wyłącznie w wersji z napędem na tylne koła.
Trzylitrowy silnik V6 Porsche Panamery Diesel jest wykonany przy użyciu najnowocześniejszej techniki konstruowania silników wysokoprężnych. Zasila go układ bezpośredniego wtrysku common rail z zaworami piezoelektrycznymi, które wtryskują paliwo pod ciśnieniem 2000 bar. Doładowanie zapewnia mu turbosprężarka o zmiennej, elektrycznie regulowanej geometrii (VGT), a za obniżanie poziomu emisji zanieczyszczeń odpowiada system kontrolowanej recyrkulacji spalin, katalizator oksydacyjny i filtr cząstek stałych. W ten sposób możliwe staje się połączenie wysokich osiągów, kultury pracy silnika oraz dużego momentu obrotowego z niezawodnością i niskim poziomem emisji spalin. Innym nowoczesnym rozwiązaniem jest należący do wyposażenia standardowego układ start/stop.
Pod względem dynamiki i komfortu jazdy Panamera Diesel stanowi kwintesencję cech Porsche i stylu Gran Turismo. W razie potrzeby zamiast stalowego zawieszenia ze sprężynami śrubowymi można zamówić adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, które daje bardzo szeroki zakres ustawień, umożliwiając z jednej strony zwiększenie komfortu jazdy, a z drugiej osiągnięcie ambitnej dynamiki sportowej.
Porsche Panamera, od początku projektowane jako pojazd czteroosobowy, odznacza się oryginalnością rozwiązań także w zakresie stylistyki i ergonomii wnętrza. Jego charakterystyczna, długa i niska sylwetka (mierząca 497 cm długości i tylko 142 cm wysokości) zapewnia dużą ilość miejsca na wszystkich czterech siedzeniach. Nowy model rozpoznać można po napisie "diesel" na przednich drzwiach.
Panamera Diesel pojawi się na naszym rynku w sierpniu 2011 r.
Wypożycz sobie Porsche
Porsche Boxster GTS i Cayman GTS z mocniejszymi silnikami
Porsche z silnymi partnerami w Genewie
Światowa premiera nowego Porsche Cayman
Więcej niż S, więcej niż Turbo
Toyota GT86 - jeszcze większa radość z jazdy
Lew GT wjeżdża do salonów
Nowe Polo GTI już w sprzedaży
Elektryzujący weekend
Subaru Legacy GT.Uśpione pożądanie
Mitsubishi ASX 1.8 DID Invite 4WD.Wilk syty i owca cała
Mazda5 Sport.Zapomniany domownik
Mazda6.Zapraszam, Panie Prezesie
Diesel pokonał Porsche
Cztery Porsche w Le Mans
Kierowcy powracają na Tor "Poznań"
Porsche walczyło u boku małego fiata
Paweł mistrzem polskiego sprintu!
Przygoński mistrzem Polski
Powrót tylnego napędu do rajdów
Lexus RC F GT3 debiutuje i zwycięża
Puchar Youngtimer Party 2014
Tor był za duży