Wkracza Lexus GS 350 AWD
W maju do salonów trafi nowa generacja Lexusa GS - w wersji benzynowej oraz hybrydowej. Kilka miesięcy później odbierać będzie można wersję z napędem na cztery koła - GS350.
Sześciocylindrowy, widlasty silnik o pojemności 3,5 litra napędzający nowego Lexusa GS 350AWD został zmodernizowany pod kątem obniżenia zużycia paliwa i poziomu emisji zanieczyszczeń. Zaawansowana jednostka V6 została wyposażona w układ wtrysku D-4S zapewniający wtrysk pośredni i bezpośredni oraz układ zmiennych faz rozrządu Dual VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent) zaworów dolotowych i wylotowych. Powyższe rozwiązania w znaczący sposób poprawiły osiągi silnika, który rozwija teraz moc 233 kW/317 KM przy 6400 obr/min i moment obrotowy 378 Nm przy 4800 obr/min. GS 350AWD rozpędza się od 0-100 km/h w 6,3 sekundy. Maksymalna prędkość jazdy wynosi 190 km/h. Zużycie paliwa zostało zmniejszone do 10,2 l/100 km, a poziom emisji CO2 wynosi 237 g/km.
Automatyczna skrzynia biegów "6 Super ECT" ma 6 ciasno zestopniowanych przełożeń oraz umożliwia sekwencyjną zmianę zakresów pracy. Szereg zastosowanych rozwiązań technicznych umożliwił szybszą zmianę przełożeń, wcześniejsze włączanie sprzęgła blokującego przekładni hydrokinetycznej i wzrost prędkości obrotowej silnika podczas zmiany biegu na niższy. Te cechy są wykorzystywane w różnych trybach jazdy dostępnych za pośrednictwem układu Drive Mode Select.
W wersji GS 350AWD zastosowano elektronicznie sterowany układ napędzający cztery koła, który poprawia przyczepność w różnych warunkach drogowych. W celu zapewnienia wyjątkowej stateczności pojazdu, w zależności od warunków, układ może zmieniać proporcje, w jakich moc jest przekazywana na koła przednie i tylne - od 50:50 do 20:80.
Źródło: Lexus