Zajrzyj do wnętrza nowej Klasy B
Wysoka jakość materiałów, precyzyjny montaż, dopracowane detale i zupełnie nowy wymiar przestrzeni - wnętrze nowego Mercedesa Klasy B podnosi poprzeczkę w segmencie aut kompaktowych.
Nowa Klasa B to najbardziej przestronny model w swoim segmencie. Pod względem przestrzeni na kolana w drugim rzędzie siedzeń (87 mm) deklasuje nawet Klasy E i S, a jej zalety nie kończą się na tylnych fotelach. Za nimi kryje się pojemny bagażnik z możliwością złożenia oparć, dzielonych w proporcji 60:40. Dostępny na życzenie pakiet Easy-Vario-Plus umożliwia błyskawiczne przemeblowanie wnętrza i obejmuje wzdłużną regulację tylnej kanapy w zakresie 140 mm oraz składane oparcie prawego przedniego fotela.
Jakość na zupełnie nowym poziomie
Tuż po otwarciu drzwi nowej Klasy B kierowca dostrzega trzy okrągłe kratki wentylacyjne rodem z modelu SLS AMG oraz trójwymiarowy pas dekoracyjny, biegnący przez całą szerokość kokpitu. Dostępny w czterech wariantach, może nadać kabinie nowoczesną, sportową lub klasyczną formę. Materiały dobrano z najwyższą starannością - posiadają na przykład warstwę chroniącą przed odciskami palców. Topowy wariant Exclusive dostępny jest z elementami z naturalnego drewna. Każda z wersji reprezentuje ten sam wysoki poziom wykończenia, łączący przyjemne wrażenia wzrokowe i dotykowe z łatwością pielęgnacji oraz długim okresem użytkowania.
Naczelne miejsce na konsoli środkowej zajmuje kolorowy wyświetlacz, oferowany w dwóch rozmiarach (średnica 147 lub 178 mm). Pierwszorzędna ergonomia idzie tu w parze z dbałością o szczegóły - ekran otacza metalizowana ramka, kontrastująca z fortepianową czernią. Poszczególnymi funkcjami steruje się za pomocą pokrętła, umieszczonego między fotelami.
Sportowy sznyt miejsca kierowcy podkreśla z kolei trójramienna kierownica ze srebrnym wykończeniem, taka sama jak w modelu CLS. Za nią kryją się klasyczne w formie, cztery analogowe zegary ze wskazówkami w pozycji spoczynku ustawionymi na godzinie 6, zupełnie jak w legendarnym Gullwingu. Bursztynowe oświetlenie ozdobnych listew, przestrzeni na nogi i klamek - element pakietu Light and Sight sprawia, że nocą kabina nowej Klasy B nabiera wyjątkowego, nastrojowego wymiaru.
Opływowa koncepcja centralnego wyświetlacza i brak dźwigni hamulca ręcznego (każda Klasa B seryjnie posiada elektryczny hamulec postojowy) dają wyjątkowe poczucie przestrzeni. Wersje z nową, dwusprzęgłową przekładnią 7G-DCT dysponują dodatkowymi schowkami w tunelu środkowym - po raz pierwszy w aucie kompaktowym dźwignia zmiany biegów powędrowała w nich za koło kierownicy.
Liczne elementy wnętrza nowej Klasy B były dotychczas spotykane wyłącznie w modelach wyższych klas. Przykład? Deska rozdzielcza obszyta na życzenie skórą ARTICO. Trzy warianty wykończenia - Exclusive, Chrome i Sports - pozwalają na personalizację wystroju zależnie od upodobań.
Kabina stymuluje ośrodek nagrody w mózgu
Nienaganna jakość i harmonijna równowaga pomiędzy nowymi trendami oraz sprawdzoną ergonomią we wnętrzu Klasy B odzwierciedlają najnowsze odkrycia w dziedzinie psychologii percepcji - efekt prac centrum badań klienta Daimler AG (CRC). 20-osobowy zespół z siedzibą w Böblingen analizuje zachowania użytkowników i przewiduje ich potrzeby nawet na najbliższe 10 lat, również w ujęciu wielokulturowym. Dawniej samochody projektowano głównie pod kątem oczekiwań Niemców, Amerykanów i Brytyjczyków. Teraz coraz częściej uwzględnia się życzenia klientów z Dalekiego Wschodu.
Jak mówi dr Götz Renner, szef CRC, kierowcy oceniają kabiny aut za pomocą wykluczających się cech. Zbyt wiele konwencjonalnych instrumentów to dla nich znak, że kokpit jest nudny i staromodny, a natłok nowoczesnych dodatków sygnalizuje kłopoty z obsługa. Łącznie uczestnicy badań wskazali ponad 100 kryteriów, z których wyłoniły się trzy główne grupy cech - nowoczesne lub konserwatywne, dobrej lub słabej jakości, luksusowe lub użytkowe. Na udany projekt nie ma jednak uniwersalnej recepty. Sztuką, którą opanowali eksperci z centrum badań klienta, jest odnalezienie złotego środka. W przypadku różnic nie do pogodzenia - takich jak kolorystyka wnętrza - kluczem okazuje się personalizacja.
Gra zmysłów
Ale nie tylko oko decyduje o jakości wnętrza samochodu. Podczas projektowania nowej Klasy B uwzględniono również wrażenia dotykowe, akustyczne i zapachowe, które potrafią również silnie, co wzrokowe stymulować mózg. W ramach badania przeprowadzonego we współpracy z uniwersytetem w Ulm za pomocą rezonansu magnetycznego mierzono odruchy mózgu przy kontakcie z różnymi tworzywami.
- Samochody stymulują ośrodek nagrody w mózgu tak samo jak czekolada czy płeć - podsumowuje dr Renner.
Na tropie nowych trendów w świecie wnętrz
Swój wpływ na stylizację kabiny ma również studio projektowe Mercedes-Benz we włoskim Como, działające od 1998 roku. Inspirujące otoczenie od dawna gości najlepszych projektantów odzieży czy mebli i tak samo jak kreatywne myślenie ceni tradycyjne rzemiosło. Tak różne inspiracje mają odzwierciedlenie w projektach wnętrz aut - styliści mają wolną rękę w realizacji swoich pomysłów bez konieczności niezwłocznego dostosowywania ich do możliwości produkcyjnych, mimo że taki jest ostateczny cel pracy. Efekt? Opracowane rozwiązania są bardziej harmonijne i nie tracą swej wyrazistości.
To właśnie tu powstał opływowy kształt ekranu, górującego nad konsolą środkową wnętrza nowej Klasy B.
- Nie gonimy za żadną modą - mówi prof. h.c. Gorden Wagener, szef designu Mercedes-Benz. - Wolimy szukać długotrwałych trendów, które na dziesięciolecia zwiększą wartość naszej marki.
Jednym z pierwszych dzieł studia w Como była kabina prototypu Mercedes-Benz F 400 Carving (Tokyo 2001). Rok później opracowano tu wnętrze modelu Vision GST, zapowiadającego nową Klasę R. Styliści chętnie porzucają schematy - by stworzyć kokpit koncepcyjnego F 700 z 2007 roku, sięgnęli po korek i alcantarę. Ze swoimi kolegami z centrów projektowych w Kalifornii, Tokio, Pekinu i Sindelfingen tworzą zespół 440 osób, czuwających nad wyglądem modeli seryjnych, i ponad 60, odpowiedzialnych za design prototypów. Ich pracę koordynuje prof. h. c. Gorden Wagener, szef designu Mercedes-Benz.
Premiera nowej Klasy B już we wrześniu
Nowa Klasa B będzie gwiazdą stoiska Mercedes-Benz podczas nadchodzących targów motoryzacyjnych we Frankfurcie (13-25 września br.). Model trafi do europejskich salonów w listopadzie 2011 roku.
Fifi napisał(a) dnia: 2011-08-01
klasa A i B w MB to już nie jest prawdziwy MB :(
Gwiazdy ponownie zlecą do Grodu Kopernika
Toyota cenniejsza niż Mercedes
Dzień Klasyków w Stacji Mercedes
"Gwiazdy" znów zleciały do Torunia
Tylne napędy raz jeszcze
Nowa Klasa A - puls nowego pokolenia
Drzwi otwarte do nowej Gwiazdy
Bronco wśród najlepszych
Motorsport Trophy wrzuca trzeci bieg
Bronco Racer na rajdowe trasy
Startuje Xiaomi Kite Cup driven by Land Rover
Prezentacja bolidu C41 Alfa Romeo Racing ORLEN
Wspólnie walczymy z wirusem
Viano dla wymagających
Gwiazdy minionej epoki
AMG.AMG, czyli Auta Marzeń Górą
Mercedes-Benz CLS.CLS, Czyli Luksusowo i Sportowo
.Nowe szaty króla z Bawarii
Subaru Impreza.Jest impreza, jest zabawa
Subaru Legacy GT.Uśpione pożądanie
Fiat Bravo.Włoska uwodzicielka
.Tylko dla twardzieli
.Radiowóz w cywilu
Powrót do przeszłości
Fiaty najmniej tracą na wartości
Niemiecki pancernik
Wiatr we włosach nie tylko dla najbogatszych
Prawdziwa perła królewskiej floty
Limuzyna z prestiżem w standardzie
Nowe SUVy Mercedesa
Gwiazdy znów zleciały do Grodu Kopernika
Mercedesy opanowały Toruń i Kujawy
Stare gwiazdy w pełnym blasku
Toruń tylnymi kołami pędzony...
Avensis, król odsłania szaty
Szurając wahaczem
Na Zlot przez pół świata
Na przekór złej pogodzie
Od Syrenki po domy na kółkach
Gwiazda na sześciu kołach
Monster wagi piórkowej
Terenówka za pół darmo
Zimowy przy plus 15
Mustang na licencji Ken Blocka
Toyota Hilux Bruiser jak zabawka
Jeden wiatr - w polu wiał
Gwiazdy walczyły na torze
Gwiazdy na podium
Sprint i gymkhana zamiast samolotów
DTM szansą na powrót do Formuły1?
Torunianin wygrał i prowadzi w mistrzostwach
Klasa C AMG odjeżdża na emeryturę
Gagacki i spółka gotowa do walki
Toruńska Barbórka wyjechała na ulice
Piernikowa Barbórka po raz czwarty
Dziesięciolatek rewelacją dużej serii samochodowej
Daniel Blin z kolejnymi punktami i coraz lepszym tempem
Borys Piotrowski z wygraną po bitwie
Torowa Barbórka w zimowych szatach