Nadchodzi nowy Forester
13. listopada w Japonii zaprezentowany zostanie nowy Subaru Forester. Będzie to już czwarta generacja popularnego "Leśnika". W Polsce pojawi się dopiero w marcu 2013 roku. Polski importer rozpoczął już jednak promocyjną wyprzedaż "starego" modelu.
Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), producent samochodów Subaru ogłosił w dniu dzisiejszym, że światowa
premiera nowego Forestera odbędzie się 13 listopada w Japonii. Uruchomiona została dedykowana strona
internetowa dla tego modelu. Dostępna jest pod adresem: www.subaru.jp/countdown/
Od jego debiutu w 1997 roku, nowy Forester stanowi czwartą generację popularnego SUV-a wyposażonego
w legendarny, opracowany przez Subaru, stały napęd wszystkich kół Symmetrical AWD.
Samochód zaprojektowany został tak, aby zrealizować wszystkie wymagania stawiane prawdziwemu SUV-owi. Nowy Forester oferuje więc teraz jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa i ochrony środowiska, a także zapewnia
doskonałe właściwości jezdne w każdych warunkach drogowych i atmosferycznych.
Subaru Forester Jest najnowszym dzieckiem koncernu realizującym bezustanne doskonalenie techniczne samochodów Subaru mające na celu zwiększenie radości z jazdy i poczucia bezpieczeństwa użytkowników.
Po premierze w Japonii, 13 listopada, Forester zostanie przedstawiony na innych rynkach całego świata. W Polsce nowy Forester pojawi sie w marcu 2013 r. W związku z przedstawieniem nowego modelu Subaru Import Polska rozpoczęło wyprzedaż aktualnej wersji na szczególnie korzystnych warunkach.
Podstawowe specyfikacje (wersja przeznaczona na rynek japoński):
Długość całkowita x szerokość x wysokość (mm): 4595 x 1795 x 1695 (z relingami dachowymi: 1735)
Rozstaw osi (mm): 2640
typ i układ silnika | w układzie bokser, 4 cylindry, 16V, DOHC, silnik benzynowy (chłodzony cieczą) |
w układzie bokser, 4 cylindry, 16V, DOHC, silnik benzynowy (chłodzony cieczą) z bezpośrednim wtryskiem i turbosprężarką |
|
Rodzaj skrzyni biegów |
Lineartronic (CVT) | 6-stopniowa manualna | Lineartronic (CVT) |
Moc maksymalna kW (PS) / obr/min |
109 (148) / 6200 | 206 (280) / 5700 | |
Moment maksymalny N*m(kg*m) / obr/min |
196 (20.0) / 4200 | 350(35.7) / 2000-5600 | |
Ogumienie | 225/60R17 / 225/55R18 | 225/55R18 |
Uwaga! Redakcja nie odpowiada za treści i tematy publikowane w dziale "Komentarze".
Redakcja ma prawo usunąć komentarz jeśli uzna go za niezgodny z prawem, obraźliwy lub szkodliwy.
Komentarz przez Ciebie dodany zostanie opublikowany niezwłocznie po zaakceptowaniu przez Redaktora.
Czesław napisał(a) dnia: 2013-03-16
Jest proste i miłe dla oka i dla jazdy.
Zenek napisał(a) dnia: 2012-12-15
Ale to tylko subaru, mialem dwa forestery, tribeca a potem land cruisera, oczywiscie ciezko porownać LC120 do np tribeci aczkolwiek toyota byla wykonana o wiele bardziej solidnie, nie miala badziewnych plastikow jak w forku no i naped torsen 4x4 był nie gorszy ( jak nie lepszy). Subaru to nie pępek swiata...
MAKI napisał(a) dnia: 2012-11-28
To od samego początku produkcji jeden z najlepszych SUV-ów jaki można kupić za tą cenę. Napęd to nie oszukiwane elektronicznie ale stałe 4x4 i niespotykana w innych samochodach pewność poruszania się zarówno po asfalcie jak w terenie. Solidny, bezpieczny, wielozadoniowy, mały wóz pancerny. Każde swoje auto sprzedawałem po dwóch, trzech latach w obawie przed kosztami napraw, a z tym żal się rozstać. Gdyby była możliwość mieć dzieci z samochodem, to bym się z nim ożenił.
Nowy Subaru Outback zaskoczy technologią
Zlot z jubileuszem
Jagna Marczułajtis-Walczak twarzą Rajdu Polski Kobiet
Forester po raz czwarty
IX Zlot Plejad, czyli rywalizacja pod znakiem Subaru
Rajdy na asfalcie, i na bezdrożach
Oponiarska ruletka, czyli taniec na lodzie
Zabawa, która kradnie radość
Lewy 6 z oporem
Subaru z medalem i z przygodami