Stworzony do wyścigów
Inżynierowie PEUGEOT SPORT skupili swoją uwagę na modelu PEUGEOT 308. Dzięki ich wiedzy powstał 308 GTi by PEUGEOT SPORT - najbardziej ekstremalny model w gamie.
Konstruktorzy marki poszli jeszcze dalej i stworzyli wersję wyczynową. Od wersji seryjnej do wyścigowej był tylko jeden krok... Oto PEUGEOT 308 Racing Cup!
Imponujące i aerodynamiczne kształty PEUGEOT 308 Racing Cup pozwalają domyślać się skrytych pod maską wyczynowych technologii, opracowanych dla klientów spragnionych wysokich osiągów i mocnych doznań z jazdy. Wersja 308 Racing Cup wyposażona w silnik 1.6 THP, taki sam jak w 308 GTi by PEUGEOT SPORT, rozwija 308 koni, czyli o 38 koni więcej niż wersja drogowa!
Rasowe kształty
Światła, linie nadwozia oraz doskonała aerodynamika pozwalają się domyślać, że mamy do czynienia z rasowym wyczynowym samochodem. Nowa wersja, opracowana na bazie PEUGEOT 308 - przejawiającego i tak już sportowy temperament - otrzymała specjalne nadwozie o muskularnych liniach.
By umożliwić montaż dużych kół poszerzono nadkola samochodu, co zapewniło PEUGEOT 308 Racing Cup atletyczne wymiary. Samochód ma 1910 mm szerokości, czyli o 106 mm więcej niż 308 GTi by PEUGEOT SPORT. Spojler poprawiający docisk tylnej osi został zainspirowany konstrukcją samochodów wy-ścigowych klasy WTCC. Wersja ta posiada również specjalnie zaprojektowane zderzaki oraz przedni spoiler, które oprócz doskonałych parametrów aerodynamicznych zapewniają jej imponujący wygląd.
Uzupełnieniem sportowej stylistyki są specjalne obręcze 18", dostępne z oponami nisko-profilowymi typu "slick" oraz deszczowymi (27/65).
Technologie
Silnik 1,6 L THP pochodzi w prostej linii z modelu 308 GTi by PEUGEOT SPORT. W odpo-wiedzi na silną konkurencję w wyścigach specjaliści z Vélizy zwiększyli jego osiągi. Dzięki turbosprężarce z 208T16, PEUGEOT 308 Racing Cup już teraz rozwija moc powyżej 308 koni. W efekcie dalszych prac rozwojowych może osiągnąć jeszcze bardziej ekstremalne wartości.
PEUGEOT 308 Racing Cup posiada również elementy zawieszenia przejęte z wersji seryj-nej, jak np. sworznie czy tylną belkę. W celu dostosowania go do warunków wyczynowych konstruktorzy wyposażyli go w sportowe części, m.in. hamulce z 6-tłoczkowymi zaciskami. Sześciobiegowa skrzynia biegów jest wyposażona w sterowanie sekwencyjne z łopatkami przy kierownicy.
Dużą uwagę poświęcono również obniżeniu masy samochodu: PEUGEOT 308 Racing Cup będzie ważył od 1000 do 1050 kg.
Z przeznaczeniem do międzynarodowych wyścigów
PEUGEOT 308 Racing Cup będzie dostępny dla klientów na całym świecie pod koniec 2016 roku. Model ten ma zastąpić RCZ Racing Cup w ramach pucharów, a także w wyścigach samochodów turystycznych: VLN (Niemcy), CER (Hiszpania), CITE (Włochy), BGDC (Belgia), a także w mistrzostwach wytrzymałościowych, takich jak serie 24H.
Dobry początek we Frankfurcie
PEUGEOT 308 Racing Cup zostanie przedstawiony na salonie samochodowym we Frank-furcie w dniach od 17 do 27 września. Swoje możliwości będzie prezentował nie tylko w świetle reflektorów na targowym stoisku, ale i na torze im. Paula Ricarda we Francji w dn. 24-25 października podczas pokazu z okazji finałów GT Tour.
Zobacz PEUGEOT 308 RACING CUP w akcji na Youtube na kanale peugeotsportofficial
Dane techniczne
Silnik: Typ 1.6 THP przejęty z 208 GTi by PEUGEOT SPORT / turbosprężarka przejęta z modelu 208 T16
Moc 308 KM
Pojemność skokowa - 1600 cm3
Układ bezpośredniego wtrysku benzyny
Skrzynia biegów Sześciobiegowa sekwencyjna skrzynia biegów z łopatkami zmiany biegów przy kierownicy
Nadwozie Wzmocniona konstrukcja ze spawaną klatką bezpieczeństwa (zgodnie z normami FIA)
Specjalne zderzaki przednie i tylne oraz nadkola
Szyby boczne i tylna z poliwęglanu
Masa minimalna 1000 kg, maksymalna - 1050 kg
Rozkład masy (przód/tył): 63% / 37%
Ustawienia: kąt pochylenia kół / zbieżność kół / wysokość nadwozia / kąt pochylenia spoj-lera / kompresja i odbicie amortyzatorów
Podnośnik: 3 siłowniki pneumatyczne
Wymiary Długość: 4288 mm (bez spojlera, zgodnie z regulaminem WTCC) Szerokość: 1910 mm
Rozstaw osi: 2620 mm
Zderzaki przednie i tylne + specjalne błotniki
Elementy aerodynamiczne
Przedni spoiler
Tylny spojler zgodny z regulaminem WTCC
Specjalne obręcze kół 10"x18"
Opony slick i deszczowe 27/65