JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Rekordowe eliminacje do Mistrzostw Mechaników

Rekordowe eliminacje do Mistrzostw Mechaników

Data publikacji: 2015-03-18

Tegoroczne Mistrzostwa Mechaników zgromadziły rekordowe ponad 500 zespołów z całej Polski. W decydującej rundzie zobaczymy 30 ekip, które zdobyły najwięcej punktów w teście Mobil 1. Finał na targach w Poznaniu.

Finał już 10 kwietnia podczas targów Motor Show w Poznaniu. Poniżej publikujemy wybrane pytania z testu.

Podczas eliminacji młodzi mechanicy zmierzyli się z 30 pytaniami przygotowanymi przez specjalistów Mobil 1, producenta olejów silnikowych i Partnera Merytorycznego Mistrzostw. Awans gwarantowały co najmniej 24 punkty, ale liczył się również czas udzielenia odpowiedzi. Przed nami ostatni etap IV edycji Mistrzostw podczas targów Motor Show.

W Poznaniu zobaczymy młodych mechaników z Bielska-Białej, Bydgoszczy, Grudziądza, Jarocina, Konina, Koszalina, Limanowej, Lublina, Lublińca, Ostrołęki, Pleszewa, Radomia, Radzynia Podlaskiego, Sulęcina, Wadowic i Zakliczyna. Pełna lista najlepszych zespołów na stronie: www.mistrzostwamechanikow.pl/finalisci-kategorii-mlody-mechanik-2015

Teoria zaliczona, czas na konkurencje praktyczne, które zapowiadają się bardzo wymagająco ? podkreślają organizatorzy. Zadania przygotuje Akademia Praktycznych Umiejętności, drugi obok producenta olejów Mobil Partner Merytoryczny Mistrzostw. Organizatorami Mistrzostw są V8 Team i Międzynarodowe Targi Poznańskie. Partnerem honorowym projektu został Włodzimierz Zientarski.

Wybrane pytania i odpowiedzi testu Mobil 1:
1. Dlaczego podczas badania amortyzatorów wskaźnik Eusama nie dochodzi do 100%?
2. Wiek minimum 25 lat, produkcja zakończona 15 lat temu. To tylko niektóre wymogi rejestracji auta zabytkowego. Taki samochód musi posiadać także większość oryginalnych części. Ile procent?
3. Wymień 3 funkcje osuszacza w układzie klimatyzacji.
4. CO 1 g/km, HC 0,1 g/km, NOx 0,06 g/km, PM 0,005 g/km są to?
5. Która z poniższych klas jakościowych olejów silnikowych jest bardziej rygorystyczna: API czy ACEA?
6. W korektory siły hamowania wyposażane są wyłącznie auta bez układu ABS. Prawda czy fałsz?
7. Jego pierwsze egzemplarze nosiły nazwę FSO Polski 1300/1500. O jaki samochód chodzi?

Poprawne odpowiedzi*:
1. Wartość 100 proc. oznaczałaby zamontowanie w pojeździe elementu sztywnego, brak amortyzacji. Dlatego uzyskanie takiego wyniku podczas badania amortyzatorów jest praktycznie niemożliwe.
2. 75%
3. Osusza, magazynuje czynnik, filtruje.
4. Dopuszczalne wartości emisji spalin norm EURO dla pojazdów z silnikiem benzynowym.
5. ACEA
6. Fałsz
7. Polonez
*W przypadku pytań otwartych prezentujemy przykłady poprawnych odpowiedzi.

Autor: Jazda Miejska

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
SZUKAJ W SERWISIE!
rynek Brak artykułów
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA