JazdaMiejska.pl | moto magazyn

Nowe Megane Coupe-Cabriolet - zapowiedź wiosny

Data publikacji: 2010-02-19

Francuski koncern Renault, po sukcesie poprzednika Megane Coupe, uatrakcyjnia swoją ofertę w klasie samochodów, w których powiew wiatru jest ważniejszy niż dźwięk caraudio. Nowe Cabrio-Coupe łączy elegancję z emocjami.

Wykorzystując atuty, które złożyły się na sukces jego poprzednika - duży, składany, szklany dach i szeroką gamę użytecznych elementów wyposażenia - Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet oferuje klientom znacznie więcej:

- jeszcze silniejsze wrażenie otwartości i przestrzeni dzięki bardziej wysuniętej ku przodowi przedniej szybie oraz umieszczonej za tylnymi zagłówkami szybie przeciwwiatrowej,
- wyjątkowo pewne zachowanie na drodze dzięki sztywniejszemu zawieszeniu i nowemu, elektrycznie wspomaganemu układowi kierowniczemu,
- szeroki wybór jednostek napędowych (w zależności od kraju), w tym silnik najnowszej generacji z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem EDC (Efficient Dual Clutch),
- wysoką jakość wykończenia widoczną np. w zewnętrznych elementach nadwozia w kolorze błyszczącej czerni i matowego chromu.

Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet jest produkowane w zakładzie Renault w Douai (Francja), równolegle z modelami Scenic i Grand Scenic. Pozwoliło to na wykorzystanie całej wiedzy technicznej zgromadzonej od momentu uruchomienia programu Megane oraz doświadczenia w zakresie montażu poprzedniej generacji Megane Coupe-Cabriolet.

Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet stanowi zaproszenie do całkiem odmiennego sposobu korzystania z samochodu, z elegancją ilustrując nowe hasło marki Renault: Drive the Change.

Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet zostanie wprowadzone do sprzedaży wiosną 2010 roku. Na polskim rynku model ten jest spodziewany na początku czerwca br.


renault megane ccDystyngowany pod każdym względem
Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet stanowi ukoronowanie odnowionej gamy Megane. Model ten o eleganckim wyglądzie wyróżnia się wielkim przeszklonym dachem, który, że nawet po rozłożeniu sprawia samochód przypomina kabriolet. Szklany dach w połączeniu z ozdobną listwą w kolorze matowego chromu, poprowadzoną dookoła przedniej szyby i wokół boków nadwozia, to znamiona luksusu, przywołujące na myśl świat legendarnych kabrioletów. Dzięki zastosowaniu charakterystycznych światłowodów i świateł stop - tylne światła w kolorze ciemnej czerwieni stanowią znak rozpoznawczy Nowego Renault Megane Coupe-Cabriolet.

Design wnętrza jest elegancki i wyrafinowany dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów, a także dzięki odpowiednio dobranej kolorystyce skórzanej tapicerki siedzeń (ciemnografitowej, jasnobeżowej lub dwukolorowej grafitowo-czerwonej). Siedzenia zapewniają pewne trzymanie boczne, a charakterystyczne dla Coupe-Cabrioletu panele drzwi dodają całości wnętrza elegancji.

Elegancki i praktyczny
Sztywny, szklany, składany dach jest montowany seryjnie. Powierzchnia przeszklona wynosi 0,47 m2 (najlepszy wynik w segmencie). Zapewnia on znakomite doświetlenie kabiny, pozwalając pasażerom cieszyć się przestrzenią. Rozwiązanie to zapewnia równocześnie doskonały komfort akustyczny i termiczny, a także stanowi znakomite zabezpieczenie. Dwuczęściowy dach jest składany przez całkowicie automatyczny elektrohydrauliczny mechanizm. Kierowca może złożyć dach naciśnięciem jednego przycisku - dach składa się w 21 sekund. Dostęp do wnętrza jest ułatwiony dzięki przesunięciu o 10 cm słupka przedniej szyby w stosunku do modelu Megane II Coupe-Cabriolet.

Aby wszyscy pasażerowie mogli w pełni cieszyć się jazdą kabrioletem, nie odczuwając żadnych niedogodności, Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet jest seryjnie wyposażone w stałą osłonę - szybę przeciwwiatrową zamontowaną za zagłówkami na tylnej kanapie (co stanowi unikalne rozwiązanie w tym segmencie). Pozwala to na wygodne podróżowanie czterem osobom z prędkością do 90 km/h. Specjalna siatka montowana za przednimi fotelami chroni przed turbulencjami kierowcę i pasażera, niezależnie od prędkości.

renault megane cabrioNowe Renault Megane Coupe-Cabriolet zapewnia kierowcy i trzem pasażerom komfort podróżowania godny samochodu o klasycznej wersji nadwozia.

Miejsce kierowcy charakteryzuje się starannie dopracowaną ergonomią rozwiązań znanych z modeli Megane i Megane Coupe:
- elementy sterowania są zebrane wokoło kierownicy i na centralnej konsoli,
- fotel kierowcy regulowany w dwóch płaszczyznach (wysokość - w zakresie 70 mm i wzdłużnie - w zakresie 240 mm),
- pamięć ustawień przednich foteli po złożeniu,
- regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach (głębokość - w zakresie 45 mm i wysokość w zakresie 5 st.).

Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet to nie tylko stylowe auto, ale praktyczny samochód o następujących rozwiązaniach w zakresie przestrzeni bagażowej:
- automatyczny zamek zapewniający łatwe i bezpieczne blokowanie dostępu do bagażnika,
- dobre proporcje pojemności przestrzeni bagażowej: 417 dm3 w konfiguracji coupe i 211 dm3 w konfiguracji kabrioletu,
- ułatwiony dostęp - najlepszy wynik w segmencie: wysokość progu załadunku (590 mm od podłoża) i otworu bagażnika (258 mm) w pozycji konfiguracji kabrioletu, co pozwala na załadowanie 3 sztuk walizek kabinowych.

Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet, podobnie jak cała gama Megane, dysponuje niezwykle bogatą ofertą nowoczesnych rozwiązań technologicznych, w większości przejętych z modeli należących do wyższego segmentu:
- karta Renault Hands Free z funkcją blokady drzwi przy oddalaniu się od auta,
- automatyczny hamulec postojowy,
- automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja z 3 trybami pracy Soft - Auto - Fast,
- dwufunkcyjne, kierunkowe reflektory ksenonowe,
- nowy, wielobarwny wskaźnik regulatora-ogranicznika prędkości,
- system audio 3D Sound by Arkamys z modułem złączy multimedialnych Plug&Music (USB, mini-Jack),
- wbudowany system nawigacji satelitarnej Carminat TomTom wyjątkowo prosty w obsłudze,
- menu ustawień osobistych, umożliwiające aktywację/dezaktywację oraz regulację niektórych funkcji pojazdu (światła dzienne, głośność sygnału układu wspomagania parkowania).


Auto, które przyjemnie się prowadzi
Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet prowadzi się równie precyzyjnie co Megane hatchback i Megane Coupe. Model ten charakteryzuje się doskonałymi właściwościami jezdnymi:
- Przednie zawieszenie typu McPherson jest połączone z widlastą ramą podsilnikową, ograniczającą boczne przemieszczenia ramy silnika względem podwozia. Sztywność układu w kierunku poprzecznym jest trzykrotnie większa w porównaniu do modelu poprzedniej generacji.
- Zastosowana w tylnym zawieszeniu oś sprężysta o przekroju zamkniętym jest bardziej odporna na działanie sił skrętnych, a równocześnie zmniejsza masę pojazdu.
- Nowe, zmienne, elektryczne wspomaganie kierownicy zapewnia większą dynamikę
i reaktywność pojazdu przy równoczesnym podniesieniu poziomu komfortu prowadzenia dzięki lepszemu wyczuciu drogi.

W zakresie silników, oferta Nowego Renault Megane Coupe-Cabriolet obejmuje siedem jednostek napędowych benzynowych i wysokoprężnych (w zależności od kraju).

Oferta silników benzynowych obejmuje (w zależności od kraju):
- Silnik 1.6 16V 110 współpracujący z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
- Silnik 1.4 16V TCe 130 - Turbo Control Efficiency, również montowany z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
- Silnik 2.0 16V 140 oferowany z nową, bezstopniową skrzynią biegów CVT, zwiększającą poziom komfortu prowadzenia dzięki wyeliminowaniu szarpnięć występujących przy zmianie biegów podczas przyspieszania.

Oferta silników wysokoprężnych obejmuje jednostki napędowe Euro 5 (w zależności od kraju):
- Silnik 1.5 dCi 110 FAP oferowany z nową, automatyczną, sześcioprzełożeniową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem EDC - Efficient Dual Clutch (patrz: informacja w ramce) lub z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
- Silnik 1.9 dCi 130 FAP współpracujący z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
- Silnik 2.0 dCi 160 FAP również dostępny z 6-biegową skrzynią mechaniczną.

Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet jest wyposażone we wszystkie systemy wspomagania prowadzenia:
- ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania EBD,
- układ wspomagania nagłego hamowania AFU,
- elektroniczny korektor toru jazdy ESC z funkcją kontroli podsterowności.

W zakresie bezpieczeństwa biernego Nowe Renault Megane Coupe-Cabriolet dysponuje:
- nadwoziem ze strefami kontrolowanego zgniotu, które dzięki swojej konstrukcji
i wzmocnieniom usytuowanym w słupkach przedniej szyby, bokach nadwozia, progach oraz podłodze chroni wnętrze kabiny w przypadku wywrotki,
- pirotechnicznymi pałąkami przeciwkapotażowymi, wysuwającymi się automatycznie z chwilą wykrycia przez specjalne czujniki ryzyka wywrócenia się pojazdu,
- pasami bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia,
- czołowymi poduszkami powietrznymi dostosowującymi się do siły zderzenia,
- bocznymi, dwukomorowymi poduszkami powietrznymi chroniącymi głowę, klatkę piersiową i miednicę,
- zamontowanymi w siedziskach przednich foteli poduszkami zapobiegającymi zjawisku nurkowania,
- czujnikami zderzenia bocznego,
- zagłówkami chroniącymi okolice szyi przed skutkami zderzenia tylnego,
- systemem mocowania fotelików dziecięcych Isofix na tylnych siedzeniach.

Autor: Jazda Miejska

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
SZUKAJ W SERWISIE!
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA