JazdaMiejska.pl | moto magazyn
SEAT Exeo 2012 chce mieć w końcu własny styl i jeszcze bardziej ekologiczne silniki TDi.

Nowa twarz Exeo

Data publikacji: 2011-08-31

Więcej stylu i jeszcze bardziej wyrazista sylwetka - tak ma wyglądać nowy SEAT Exeo, flagowa limuzyna w hiszpańskiej stajni. Już jesienią będziemy mogli się o tym przekonać na własnej skórze.

Debiut SEATa Exeo nie był z pewnością tak porywający, jak... Audi A4, z którego "hiszpan" czerpie niemal wszystkie wzorce. Jedni zarzucali mu brak oryginalnego, a przede wszystkim - hiszpańskiego - stylu, drudzy zaś mówili - "nareszcie coś miłego i przyjemnego". Teraz nowe EXEO chce nabrać własnego charakteru i stać się prawdziwym "hiszpanem". Czy to się uda?

Cięte rysy

Jednym z wielu atutów nowego SEAT-a EXEO jest wyrazisty styl nadwozia. Przeprojektowany przód zarówno w wersji sedan, jak i kombi podkreśla ten styl jeszcze bardziej. Motywem przewodnim nowych opcjonalnych reflektorów ksenonowych jest "strzała", czyli charakterystyczny detal we wzornictwie SEAT a. Zintegrowane światła do jazdy dziennej z energooszczędnymi diodami świecącymi mają ostro zarysowany, łukowaty kształt, podkreślający kontury i dynamikę Exeo.

Nowe reflektory przykładem dbałości o detale

Niepowtarzalny wygląd reflektorów to niezaprzeczalny dowód na dbałość o szczegóły, z którą zaprojektowano Exeo. Wraz z nowymi osłonami wlotów powietrza z motywem plastra miodu, diodowymi tylnymi światłami i nowymi wzorami 17- i 18-calowych aluminiowych obręczy kół Exeo zyskało jeszcze bardziej sportowy i dynamiczny wygląd ? zarówno w dzień, jak i w nocy. We wnętrzu zastosowano nową tapicerkę. Zmodyfikowane koło kierownicy pokryte skórą prezentuje się jeszcze bardziej sportowo i prestiżowo. To kolejny dowód na staranność i zaangażowanie projektantów SEAT-a.

Niższe zużycie paliwa we wszystkich silnikach TDI

Z technicznego punktu widzenia nacisk położono na dalszą poprawę efektywności. Systematyczne udoskonalenia jednostek napędowych pozwoliły obniżyć emisję CO2 we wszystkich odmianach silnika TDI o około 7 gramów na kilometr. Sedany o mocy 120 i 143 KM z przekładniami manualnymi emitują teraz niespełna 130 gramów CO2 na kilometr.

Przyjemność z jazdy i niskie koszty eksploatacji

Najnowsza generacja Exeo jest teraz jeszcze atrakcyjniejszą propozycją dla biznesmenów, którzy przywiązują taką samą wagę do przyjemności z jazdy i prestiżu, jak do efektywności, funkcjonalności i niskich kosztów. Exeo to wyrazisty i elegancki samochód, wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, wyróżniający się znakomitą jakością i doskonałą relacją ceny do wartości.

Wyjątkowa precyzja i prestiż

Oprócz sportowej dynamiki atutami SEAT-a Exeo są precyzja i prestiż. Wyjątkowo sztywna konstrukcja nadwozia to czynnik decydujący o wrażeniu wysokiej jakości wynikającym z doskonałych właściwości jezdnych i precyzji prowadzenia. Idealne dopasowanie elementów i jakość wykończenia to efekt dbałości o szczegóły i precyzję wykonania Exeo produkowanego w zakładach w Martorell koło Barcelony. Kolejne atuty to wysoka klasa i przyjemna faktura materiałów zastosowanych w przedziale pasażerskim.

Jeszcze bardziej funkcjonalne Exeo ST

Przy długości 4,66 m Exeo to prestiżowy zawodnik klasy średniej. Samochód oferuje miejsca dla pięciu osób i pojemny bagażnik. Exeo ST, czyli wersja kombi, charakteryzuje się jeszcze większą funkcjonalnością. Bagażnik o pojemności od 442 do 1354 litrów, szeroko otwierająca się tylna klapa i możliwość aranżacji wnętrza w zależności od potrzeb sprawiają, że Exeo ST idealnie sprawdza się zarówno jako samochód osoby aktywnie uprawiającej sport, jak i środek lokomocji dla biznesmena.

Najnowsza technologia w służbie dynamiki i bezpieczeństwa

Sportowy charakter typowy dla pojazdów marki SEAT to zasługa między innymi najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Samochód jest dostępny z silnikami o mocy od 120 KM do 210 KM. Najnowsze jednostki TDI są zasilane w systemie bezpośredniego wtryski common rail, który gwarantuje dużą moc, wysoką kulturę pracy jednostki oraz znakomitą efektywność. Kierowcy szczególnie ceniący komfort mogą zamówić automatyczną przekładnię multitronic sterowaną także manetkami przy kierownicy jako alternatywę dla manualnej skrzyni biegów. Wydajny automat jest oferowany z silnikami 2.0 TSI o mocy maksymalnej 200 KM i 2.0 TDI o mocy maksymalnej 143 KM.

SEAT Exeo jest też bardzo bezpiecznym samochodem w swojej klasie. Oprócz nadwozia, którego konstrukcję zoptymalizowano pod kątem odporności na skutki kolizji, pojazd wyposażono standardowo w aż siedem poduszek powietrznych (z których jedna chroni kolana kierowcy), ESP z ABS i elektronicznym systemem rozdziału siły hamowania oraz system monitorowania ciśnienia w ogumieniu. Długa lista zaawansowanego wyposażenia dodatkowego obejmuje między innymi system nawigacji z odtwarzaczem DVD, biksenonowe reflektory z dynamiczną funkcją doświetlania zakrętów oraz nagłośnienie Bose.

Autor: Jazda Miejska

Galeria fot. Jazda Miejska SEAT Exeo 2012 chce mieć w końcu własny styl i jeszcze bardziej ekologiczne silniki TDi. - 1 SEAT Exeo 2012 chce mieć w końcu własny styl i jeszcze bardziej ekologiczne silniki TDi. - 2 SEAT Exeo 2012 chce mieć w końcu własny styl i jeszcze bardziej ekologiczne silniki TDi. - 3 SEAT Exeo 2012 chce mieć w końcu własny styl i jeszcze bardziej ekologiczne silniki TDi. - 4

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA