JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Własna strona www to skuteczne narzędzie sprzedażowe dilera

Klient złapany w sieci

Data publikacji: 2011-02-25

W poszukiwaniu informacji często korzystamy z Internetu. Ta światowa biblioteka, czynna 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę, wie prawie wszystko i prawie na każdym temat.

Zanim podejmiemy decyzję o zakupie telewizora, aparatu fotograficznego czy książki, często sprawdzamy w sieci co inni o tym sądzą, jakie nasz produkt ma parametry lub po prostu oglądamy jego prezentację. Ci, którzy mają swoją stronę www, jako pierwsi próbują zachęcić nas do zakupu i pozostawienia pieniędzy w swoim sklepie. Czy to się udaje?

Strona internetowa Mitsubishi Toruń powstała stosunkowo niedawno. Atrakcyjna szata graficzna i ciekawa treść przyciągnęły już pierwszych internautów i potencjalnych klientów.

- Większość Klientów, przychodząc do salonu, mają już bogatą wiedzę na temat interesującego ich auta - mówi Maciej Dombrowski, sprzedawca w toruńskim salonie Mitsubishi. - Tą wiedzę czerpią głównie z pism motoryzacyjnych i Internetu.

Strona Arpolu z pewnością przyciąga uwagę sportową grafiką, akcentującą walory modeli Mitsubishi. Zdobyła uznanie nawet u importerta Mitsubishi na Polskę, firmy MMC Car Poland.

- Faktycznie, nasz doradca strefowy z MMC przyznał, że mamy ciekawą i atrakcyjną stronę, i jako nieliczni interesujemy się jej promocją i aktualizacją - dodaje Maciej Dombrowski z Arpolu. - Cieszy również to, że Klienci w rozmowach z nami często powołują się na informacje zamieszczane na naszej stronie, czyli ją czytają. Bardzo podoba im sie też grafika i zdjęcia, które nawiązują do tradycji naszej marki.

Bardzo ważnym elementem każdej firmowej strony www jest jej bieżąca aktualizacja. Z pewnością internauta nie wróci już na stronę, która informuje o... zimowych promocjach modeli z rocznika 2008. Pójdzie do konkurencji, która lepiej dba o swój wizerunek. W tej kategorii strona Arpolu też ma się czym pochwalić: reportaż z występów gwiazd muzyki w Golubiu-Dobrzyniu połączonej z prezentacją Mitsubishi Lancera, czy fotogaleria z wydania pierwszych samochodów L-200 dla firmy Skanska, to tylko niektóre aktualności na stronie dilera.

- Naszym głównym zadaniem jest na bieżąco informowanie Klienta o promocjach, akcjach serwisowych, czy zmianach w cennikach - mówi Karolina Wierzchowska z salonu Hondy w Toruniu. - Planujemy zmienić szatę graficzną, bo ta już się nam nieco opatrzyła.

Strona Honda Toruń istnieje w sieci tak długo, jak długo w Toruniu SMH sprzedaje japońskie samochody. Zbudowali ją pracownicy i sami nią zarządzają. Dzięki temu jest zawsze aktualna. Klient może znaleźć na niej informacje o firmie, aktualnych modelach, sukcesach i nagrodach, a także sprawdzić ofertę samochodów używanych.

- Naszą stronę odwiedza dziennie około 200 internautów - podaje Michał Wieliński, szef działu sprzedaży Hondy. - Z pewnością to dobre i skuteczne narzędzie pozyskiwania Klientów i zainteresowania ich naszą ofertą. Warto dodać, że prawie 40% naszej sprzedaży to Klienci mieszkający poza województwem kujawsko-pomorskim, którzy o naszej ofercie dowiedzieli się właśnie dzięki internetowi.

Internauci zainteresowani Renault mogą odwiedzić aż dwie strony toruńskiego dilera tej marki. Jedna, zbudowana pod stroną koncernu Renault, druga - zbudowana od podstaw przez zewnętrzną firmę - http://www.uni-dwa.pl, która już w swoim adresie promuje nazwę dilera.

- Chcemy, aby Klient za każdym razem, kiedy wejdzie na naszą stronę, znalazł nowe ciekawe informacje - zdradza plany na przyszłość Jarosław Mokwiński, dyrektor zarządzający Uni Car Dwa. - Przy okazji dni otwartych czy innych wydarzeń związanych z naszą marką odnotowujemy aż 200 odwiedzin dziennie. Warto więc, aby nasz klient często powracał na nasze "łamy".

Po stronie kosztów
Budowa firmowej strony www to wydatek od 4.000 zł do nawet 10.000 zł. Wszystko zależy od tego, co chcemy zamieszczać i jak szerokie ma być nasze menu. Często firmy, które zajmują się budową takich stron, oferują system zarządzania treścią (CMS), który ułatwia użytkownikowi bieżące redagowanie strony bez konieczności poznania tajników programowania PHP czy HTML. Do faktury końcowej dojdą nam jeszcze koszty domeny (czyli adresu www), oraz hostingu, czyli miejsca na którym będzie przechowywana nasza strona (w sumie około 200zł rocznie).

Jak reklamować swoją stronę?
- Aby nie być anonimowym, wszystkie skrzynki e-mail naszych pracowników są zakładane wg szablonu imie.nazwisko@honda.torun.pl - podkreśla Karolina Wierzchowska z Hondy. - W ten sposób promoujemy własny adres w sieci, jak również personalizujemy nasz przekaz do Klienta.

Adres naszej strony www warto zamieścić na wszystkich materiałach promocyjnych i reklamowych, od wizytówki zaczynając, a na reklamach prasowych czy billboardach kończąc. Podobne zabiegi marketingowe stosuje toruński koncesjoner Renault, firma Uni Car Dwa. Adres strony www drukowany jest na firmowych dokumentach, ulotkach, czy na reklamach prasowych. Obowiązkowo każdy pracownik posiada własną skrzynkę e-mail, której adres możemy znaleźć na wizytówkach.

Niektórzy dilerzy wykorzystują również kampanie AdWords (linki sponsorowane) oraz pozycjonowanie w wynikach wyszukiwarki, np.: w największej w Polsce wyszukiwarce - Google.

- Aby strona mogła zaistnieć w sieci, internauta musi ją znaleźć - podaje Paweł Bednarski, który odpowiada m.in.: za marketing salonu Toyoty i Mazdy. - Nasze strony www.toyota.torun.pl oraz www.mazda.torun.pl są bardzo wysoko pozycjonowane, nawet przy głównych słowach kluczowych, np.: toyota.

To jednak długi i pracochłonny proces. Jeśli chcemy zaistnieć w sieci, musimy mieć dobrą stronę www. Dla wyszukiwarek ważna jest unikalna treść oraz budowa i dobór słów kluczowych w treści.

- My nie korzystam z usług firm, które zajmują się pozycjonowaniem - zdradza Paweł Bednarski z Toyoty. - Jesteśmy wysoko, dzięki atrakcyjnej treści, częstym aktualizacjom oraz dużej liczby odsłon wśród naszych klientów. Dzięki temu szybko i skutecznie możemy do nich dotrzeć z nową ofertą, promocją czy ciekawą informacją.

Internet to z pewnością ważne narzędzie dilerskiego marketingu. Koszty dotarcia do potencjalnego klienta są dużo niższe niż w przypadku form tradycyjnych (prasa, radio). Daje również większe możliwości prezentacji oferty i szybszy kontakt z potencjalnym nabywcą. Niestety przez większość firm jeszcze nie doceniony (np.: brak odpowiedzi na zapytania e-mailowe), ale czas pokaże, że warto zaistnieć w sieci i tam łapać nowych klientów.

Przykładowe strony toruńskich dilerów
- SMH Honda Toruń
- Bednarscy ASD Mazda
- Bednarscy Toyota Toruń
- Renault Uni Car Dwa Toruń
- Arpol Mitsubishi Toruń

Autor: Michał Jasiński

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
SZUKAJ W SERWISIE!
rynek AKTUALNOŚCI TESTY UŻYWANE FOTOREPORTAŻ MODELE MOTOSPORT
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA