Klient złapany w sieci
W poszukiwaniu informacji często korzystamy z Internetu. Ta światowa biblioteka, czynna 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę, wie prawie wszystko i prawie na każdym temat.
Zanim podejmiemy decyzję o zakupie telewizora, aparatu fotograficznego czy książki, często sprawdzamy w sieci co inni o tym sądzą, jakie nasz produkt ma parametry lub po prostu oglądamy jego prezentację. Ci, którzy mają swoją stronę www, jako pierwsi próbują zachęcić nas do zakupu i pozostawienia pieniędzy w swoim sklepie. Czy to się udaje?
Strona internetowa Mitsubishi Toruń powstała stosunkowo niedawno. Atrakcyjna szata graficzna i ciekawa treść przyciągnęły już pierwszych internautów i potencjalnych klientów.
- Większość Klientów, przychodząc do salonu, mają już bogatą wiedzę na temat interesującego ich auta - mówi Maciej Dombrowski, sprzedawca w toruńskim salonie Mitsubishi. - Tą wiedzę czerpią głównie z pism motoryzacyjnych i Internetu.
Strona Arpolu z pewnością przyciąga uwagę sportową grafiką, akcentującą walory modeli Mitsubishi. Zdobyła uznanie nawet u importerta Mitsubishi na Polskę, firmy MMC Car Poland.
- Faktycznie, nasz doradca strefowy z MMC przyznał, że mamy ciekawą i atrakcyjną stronę, i jako nieliczni interesujemy się jej promocją i aktualizacją - dodaje Maciej Dombrowski z Arpolu. - Cieszy również to, że Klienci w rozmowach z nami często powołują się na informacje zamieszczane na naszej stronie, czyli ją czytają. Bardzo podoba im sie też grafika i zdjęcia, które nawiązują do tradycji naszej marki.
Bardzo ważnym elementem każdej firmowej strony www jest jej bieżąca aktualizacja. Z pewnością internauta nie wróci już na stronę, która informuje o... zimowych promocjach modeli z rocznika 2008. Pójdzie do konkurencji, która lepiej dba o swój wizerunek. W tej kategorii strona Arpolu też ma się czym pochwalić: reportaż z występów gwiazd muzyki w Golubiu-Dobrzyniu połączonej z prezentacją Mitsubishi Lancera, czy fotogaleria z wydania pierwszych samochodów L-200 dla firmy Skanska, to tylko niektóre aktualności na stronie dilera.
- Naszym głównym zadaniem jest na bieżąco informowanie Klienta o promocjach, akcjach serwisowych, czy zmianach w cennikach - mówi Karolina Wierzchowska z salonu Hondy w Toruniu. - Planujemy zmienić szatę graficzną, bo ta już się nam nieco opatrzyła.
Strona Honda Toruń istnieje w sieci tak długo, jak długo w Toruniu SMH sprzedaje japońskie samochody. Zbudowali ją pracownicy i sami nią zarządzają. Dzięki temu jest zawsze aktualna. Klient może znaleźć na niej informacje o firmie, aktualnych modelach, sukcesach i nagrodach, a także sprawdzić ofertę samochodów używanych.
- Naszą stronę odwiedza dziennie około 200 internautów - podaje Michał Wieliński, szef działu sprzedaży Hondy. - Z pewnością to dobre i skuteczne narzędzie pozyskiwania Klientów i zainteresowania ich naszą ofertą. Warto dodać, że prawie 40% naszej sprzedaży to Klienci mieszkający poza województwem kujawsko-pomorskim, którzy o naszej ofercie dowiedzieli się właśnie dzięki internetowi.
Internauci zainteresowani Renault mogą odwiedzić aż dwie strony toruńskiego dilera tej marki. Jedna, zbudowana pod stroną koncernu Renault, druga - zbudowana od podstaw przez zewnętrzną firmę - http://www.uni-dwa.pl, która już w swoim adresie promuje nazwę dilera.
- Chcemy, aby Klient za każdym razem, kiedy wejdzie na naszą stronę, znalazł nowe ciekawe informacje - zdradza plany na przyszłość Jarosław Mokwiński, dyrektor zarządzający Uni Car Dwa. - Przy okazji dni otwartych czy innych wydarzeń związanych z naszą marką odnotowujemy aż 200 odwiedzin dziennie. Warto więc, aby nasz klient często powracał na nasze "łamy".
Po stronie kosztów
Budowa firmowej strony www to wydatek od 4.000 zł do nawet 10.000 zł. Wszystko zależy od tego, co chcemy zamieszczać i jak szerokie ma być nasze menu. Często firmy, które zajmują się budową takich stron, oferują system zarządzania treścią (CMS), który ułatwia użytkownikowi bieżące redagowanie strony bez konieczności poznania tajników programowania PHP czy HTML. Do faktury końcowej dojdą nam jeszcze koszty domeny (czyli adresu www), oraz hostingu, czyli miejsca na którym będzie przechowywana nasza strona (w sumie około 200zł rocznie).
Jak reklamować swoją stronę?
- Aby nie być anonimowym, wszystkie skrzynki e-mail naszych pracowników są zakładane wg szablonu imie.nazwisko@honda.torun.pl - podkreśla Karolina Wierzchowska z Hondy. - W ten sposób promoujemy własny adres w sieci, jak również personalizujemy nasz przekaz do Klienta.
Adres naszej strony www warto zamieścić na wszystkich materiałach promocyjnych i reklamowych, od wizytówki zaczynając, a na reklamach prasowych czy billboardach kończąc. Podobne zabiegi marketingowe stosuje toruński koncesjoner Renault, firma Uni Car Dwa. Adres strony www drukowany jest na firmowych dokumentach, ulotkach, czy na reklamach prasowych. Obowiązkowo każdy pracownik posiada własną skrzynkę e-mail, której adres możemy znaleźć na wizytówkach.
Niektórzy dilerzy wykorzystują również kampanie AdWords (linki sponsorowane) oraz pozycjonowanie w wynikach wyszukiwarki, np.: w największej w Polsce wyszukiwarce - Google.
- Aby strona mogła zaistnieć w sieci, internauta musi ją znaleźć - podaje Paweł Bednarski, który odpowiada m.in.: za marketing salonu Toyoty i Mazdy. - Nasze strony www.toyota.torun.pl oraz www.mazda.torun.pl są bardzo wysoko pozycjonowane, nawet przy głównych słowach kluczowych, np.: toyota.
To jednak długi i pracochłonny proces. Jeśli chcemy zaistnieć w sieci, musimy mieć dobrą stronę www. Dla wyszukiwarek ważna jest unikalna treść oraz budowa i dobór słów kluczowych w treści.
- My nie korzystam z usług firm, które zajmują się pozycjonowaniem - zdradza Paweł Bednarski z Toyoty. - Jesteśmy wysoko, dzięki atrakcyjnej treści, częstym aktualizacjom oraz dużej liczby odsłon wśród naszych klientów. Dzięki temu szybko i skutecznie możemy do nich dotrzeć z nową ofertą, promocją czy ciekawą informacją.
Internet to z pewnością ważne narzędzie dilerskiego marketingu. Koszty dotarcia do potencjalnego klienta są dużo niższe niż w przypadku form tradycyjnych (prasa, radio). Daje również większe możliwości prezentacji oferty i szybszy kontakt z potencjalnym nabywcą. Niestety przez większość firm jeszcze nie doceniony (np.: brak odpowiedzi na zapytania e-mailowe), ale czas pokaże, że warto zaistnieć w sieci i tam łapać nowych klientów.
Przykładowe strony toruńskich dilerów
- SMH Honda Toruń
- Bednarscy ASD Mazda
- Bednarscy Toyota Toruń
- Renault Uni Car Dwa Toruń
- Arpol Mitsubishi Toruń
Weekend premier i emocji
Renault Kadjar, wyjątkowa premiera
Renault Collection 2014, ruszyła wyprzedaż
Renault tylko na prąd
Kubica na półmetku, czyli chyba miałem rację
Kubica chyba trochę się pogubił
Mazda MPS na 10-lecie Zoom-Zoom
Światowa premiera Mazdy6 Sport Kombi
Nowa Mazda6
Północ kontra Południe - wyprawa ruszyła
Kabriolet na wiosnę
Po 23-tej będzie meta
AYGO X prologue - nowa wizja samochodu segmentu A
Nowa Toyota Mirai debiutuje w Polsce
Yaris liderem w Europie
Nowy Hilux w rękach mistrza
Nowa generacja na 50-lecie Corolli
Tysiąc zamówień na nowego Avensis
V urodziny Honda Team Grudziądz
Lider zmienia szaty
Mistrz jeździł na oparach
Najlepsi z Hondy
Od rowerów po Rollsa
Auto Moto Show Toruń 2023 już za miesiąc
Wielkie święto motoryzacji w Grodzie Kopernika
Będą auta, będzie show
Auto Moto Show Toruń po raz drugi
Za rok zrobią jeszcze większe show
Mazda3 FL.Ona i on, czyli będzie wojna
Mazda3 MPS.Do zakochania jeden krok
Mazda5 Sport.Zapomniany domownik
Mazda2.Zwinna, rezolutna zielona pszczółka
Mazda3.Trójka na szóstkę
Proace Verso.Rodzinny biznes XXL
Toyota GT86.Emocje pod kontrolą
Toyota Auris.Złoto w kolorze blue
Toyota Yaris.Pewniej niż w banku
Toyota Prius III.Ale wkoło jest... zielono
Toyota RAV4.Kręci panie, kusi panów
Honda CRV i-CTDi.Pożegnanie z tradycją
Chevrolet Spark.Bohater szklanego ekranu
Mercedes-Benz CLS.CLS, Czyli Luksusowo i Sportowo
Honda CR-Z.Romantyczna marzycielka
Fiat Bravo.Włoska uwodzicielka
.Miejski Kingsize
Laury dla UżywaneJakNowe
Wiatr we włosach dla każdego
Rodzinny przyjemniaczek
Wiatr we włosach nie tylko dla najbogatszych
Komfortowy wszędołaz
Avensis dla wymagających
Karoseria koloru korodującego
Mały Frankfurt w Toruniu
Avensis, król odsłania szaty
Zabawy poza drogą
Od Syrenki po domy na kółkach
Auta z duszą i piekielną mocą
Farmer w firmie budowlanej
Zakończenie z przytupem
Był Puchar Metropolii, teraz jest Puchar MotoParku
Przekraczać granice, bezpiecznie
Toruń tylnymi kołami pędzony...
Ostatnia prosta do zimy
Piknikowo, lecz pod znakiem BMW
Gwiazdy znów zleciały do Grodu Kopernika
Startuj w GP RACING MOTO-TOR 2011
Pakiet atrakcji na Powitanie Lata
Rajdowy klasyk na krzyżackich szutrach
Kopernik ruszył rajdami
Pech Artura, szampan dla Kamila
Wielki Zamek dla małych rajdówek
Przed nami ogromne wyzwanie
Formuła 1 po kujawsku
Tommi Mäkinen szefem Toyota GAZOO Racing
TS040 HYBRID - nowy bolid zespołu TOYOTA Racing
Mistrz sprzedaje rajdówkę
Marcin Gagacki w barwach Oponeo.pl
Zwycięstwo na ostatnią chwilę
Finał z rewersem na Torze Toruń
Ogniem po Torze Toruń
Znakomite zakończenie sezonu AF Racing
Słodko-gorzkie zakończenia w Misano
Start po dalszą naukę
Znowu powalczą o rekordy toru