Nowa Toyota Auris
Podczas jesiennego Salonu Samochodowego w Paryżu Toyota zaprezentuje najnowszą generację kompaktowego Aurisa. Nowy model ma stać się kluczowym produktem japońskiej marki w walce na europejskim rynku.
Nowa Toyota Auris, która zadebiutuje pod koniec września na paryskim Salonie Samochodowym, wyróżniać się będzie śmiałą stylistyką, wysokiej jakości materiałami oraz bardziej przestronnym i wygodnym wnętrzem. W ofercie dość znaczny udział będzie miał napęd hybrydowy. Wszystkie silniki zadbają o niskie zużycie paliwa, a tym bardziej o mniejszą emijsę szkodliwych substancji. Japoński producent zakłada, że nowy Auris stanie się kluczowym produktem dla wzrostu sprzedaży Toyoty w Europie. W polskich salonach pojawi się w styczniu 2013 roku.
Zaprojektowana od podstaw karoseria czyni z nowego Aurisa najniższy samochód w popularnym segmencie C. Obniżony przód i niższa o 55 mm bryła zapewniają Aurisowi znakomity współczynnik oporu aerodynamicznego Cd, wynoszący zaledwie 0.28, dzięki czemu samochód odznacza się lepszą stabilnością prowadzenia i niższym zużyciem paliwa.
Przód pojazdu z wyrazistym wlotem powietrza oraz reflektorami ze światłami LED do jazdy dziennej, nadaje Aurisowi dynamiczny wygląd i sprawia, że samochód zdecydowanie wyróżnia się na drodze. Radykalne zmiany stylistyki widoczne są również z boku. Wydłużone przeszklenie podzielone na trzy powierzchnie ze słupkiem środkowym w kolorze fortepianowej czerni, oraz dynamiczny słupek tylny, nadają Aurisowi bardziej smukłą niż dotychczas linię.
Zmodernizowane wnętrze Aurisa oferuje więcej przestrzeni, większy komfort, a także - poprzez staranny dobór oświetlenia, kolorystyki i szczegółów wykończenia - poczucie wyższej jakości kokpitu. Jego charakter wzbogaca "Skyview" - jeden z największych w popularnym segmencie C panoramicznych szyberdachów.
Powierzchnie w kabinie są przyjemniejsze w dotyku. Kierownica została obszyta najwyższej jakości skórą nappa, połączoną pojedynczym ściegiem. Górna powierzchnia tablicy przyrządów oraz górne części paneli drzwi wykonano z miękkich materiałów. Uchwyty na drzwiach i nad drzwiami mają delikatną fakturę, podłokietniki na drzwiach są wykonane z materiału przyjemnego w dotyku, a słupki od wewnątrz pokryte tkaniną.
Projektując wygodną i praktyczną kabinę poprawiono również pozycję kierowcy. Nie zapomniano o kolanach pasażerów tylnej kanapy, dla których ilość miejsca zwiększono o 20 mm. Wydłużono też o 90 mm przestrzeń ładunkową. We wszystkich wersjach hatchback pojemność bagażnika zwiększono do 360 litrów, zaś dzięki przeniesieniu akumulatorów pod tylne siedzenie, Auris Hybrid udostępnia tyle samo miejsca na bagaże, co inne modele w tej klasie.
Dzięki mniejszej wysokości pojazdu, niższej pozycji fotela kierowcy, obniżeniu środka ciężkości, oraz usprawnieniom układu kierowniczego i zawieszenia - w tym zastosowaniu tylnego zawieszenia z podwójnymi wahaczami - nowy Auris wyróżnia się zwiększoną precyzją i przyjemnością z prowadzenia oraz większym komfortem dla pasażerów.
Auris stawia na hybrydę
Wprowadzając nowy model Aurisa, Toyota jako pierwsza firma zaoferowała nabywcom samochodów segmentu C możliwość wyboru jednego z trzech rodzajów napędu. Zastosowana w nim hybrydowa jednostka napędowa to kolejna już wersja wielokrotnie nagradzanego systemu Toyota Hybrid Synergy Drive, wyróżniająca się podwyższoną sprawnością i dynamiką.
Oprócz hybrydowej jednostki napędowej, nabywcy będą mieli do wyboru dwa silniki wysokoprężne - 1,4 l i 2,0 l - oraz dwa silniki benzynowe - 1,33 l i 1,6 l. Ocenia się, że każdy z wariantów napędu - silnik benzynowy, wysokoprężny i napęd hybrydowy - powinien stanowić około 1/3 całkowitej sprzedaży Aurisa.
Zaprojektowany z myślą o Europie nowy Auris będzie produkowany w zakładach Toyota Motor Manufacturing UK obok modelu Avensis, ugruntowując inwestycyjne zaangażowanie firmy na kontynencie.