Elektryczny mini-van
Toyota wprowadza do Europy model Prius+, czyli pierwszy na świecie siedmioosobowy mini-van z napędem hybrydowym. Auto ma spalać średnio 4,3 litra benzyny na 100 km i emitować zaledwie 99g/km CO2.
Prius+ to całkowicie nowy projekt Toyoty. Zachowuje jednak wiele cech wspólnych ze znanym od 2009 roku Priusem trzeciej generacji. Opływowe linie nadwozia przypominają charakterystyczną klinowatą bryłę Priusa, zapewniając modelowi Prius+ znakomity współczynnik oporu powietrza Cd 0,28. Pod kątem aerodynamiki opracowano zarówno trapezoidalny przód z ostro zarysowanymi reflektorami i minimalizującymi zawirowania narożnikami, jak i tył ze spojlerem dachowym, umieszczonym nad otwieranymi ku górze, szerokimi drzwiami bagażnika.
Jak sama nazwa wskazuje, Prius+ wyróżnia się przestronnością wnętrza. Jest o 155 mm dłuższy, o 30 mm szerszy i o 85 mm wyższy od Priusa trzeciej generacji. Przy rozstawie osi zwiększonym o 80 mm, wewnątrz kabiny umieszczono trzy rzędy pełnowymiarowych foteli.
Zaprojektowane od podstaw wnętrze łączy wygodę z estetyką. Wrażenie przestronności podkreśla logicznie zaprojektowana tablica przyrządów i uporządkowana centralna konsola, oraz panoramiczne okno dachowe. Jest ono wykonane ze specjalnego tworzywa, dzięki czemu przy masie mniejszej o 40% wyróżnia się lepszymi niż dotąd własnościami cieplnymi. Okno dachowe wyposażone jest w roletę, która zamyka się samoczynnie po zamknięciu samochodu, chroniąc wnętrze przed przegrzaniem podczas postoju w upalne dni.
Drugi rząd siedzeń tworzą trzy oddzielne fotele ze składanymi oparciami. Oparcie kanapy trzeciego rzędu składa się w stosunku 50:50. Dzięki umieszczeniu kolejnych rzędów foteli o 45 mm wyżej w stosunku do poprzednich, pasażerowie mają doskonałą widoczność do przodu, a jednocześnie odpowiednią ilość miejsca dla nóg i nad głowami.
Nawet przy komplecie pasażerów, na bagaże wciąż pozostaje przestrzeń o pojemności 200 litrów. Po złożeniu tylnego rzędu foteli przestrzeń bagażowa rośnie do 505 litrów. Drzwi bagażnika mają 1105 mm szerokości - aż o 95 mm więcej, niż w standardowym Priusie ? co ogromnie ułatwia załadunek i wyładunek bagaży.
Możliwość zainstalowania trzeciego rzędu foteli uzyskano dzięki zastosowaniu akumulatorów litowo-jonowych, umieszczonych wewnątrz centralnej konsoli między przednimi fotelami.
Prius+ wykorzystuje jednostkę napędową Toyota Hybrid Synergy Drive najnowszej generacji, z pracującym w cyklu Atkinsona silnikiem benzynowym o pojemności 1,8 litra i mocy 73 kW oraz silnikami elektrycznymi o mocy 60 kW. Całkowita moc układu to 136 KM, dzięki czemu Prius+ przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,8 s i osiąga prędkość maksymalną 170 km/h. Przy znakomitej aerodynamice i niewielkiej masie pojazdu, w pełni hybrydowy napęd daje zużycie paliwa na poziomie zaledwie 4,3 l na 100 km i emisję CO2 jedynie 99 g/m.
Tak jak standardowy Prius, Prius+ pozwala przełączyć napęd ręcznie w jeden z trzech trybów: całkowicie elektryczny EV z zasięgiem do 2 km, ekonomiczny ECO i dynamiczny POWER.
Standardowym wyposażeniem jest wyświetlacz projekcyjny HUD, zaś do wyposażenia opcjonalnego należą reflektory LED, aktywny tempomat Adaptive Cruise Control i aktywny system bezpieczeństwa Pre-Crash Safety System.
Podobnie jak inne wersje nowej generacji Priusa, Prius+ oferowany jest z zaawansowanymi systemami multimedialnymi i nawigacyjnymi, wyposażonymi w ekrany dotykowe - standardowym Toyota Touch, zaawansowanym Toyota Touch & Go Plus oraz najbardziej rozbudowanym Toyota Touch Pro.
Model Prius+ zadebiutuje na polskim rynku w 2013 roku.