Ogłoszenia sprzedaż samochodu
JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Toyota rozszerza sieć recyklingu akumulatorów wykorzystywanych w samochodach hybrydowych

Recykling akumulatorów z hybryd

Data publikacji: 2015-02-06

Toyota rozszerza sieć recyklingu akumulatorów wykorzystywanych w samochodach hybrydowych. W Europie chce dojść do poziomu 100-procentowego odzyskiwania akumulatorów z samochodów hybrydowych.

Toyota Motor Europe (TME), odzyskując 91% akumulatorów ze swoich pojazdów hybrydowych we własnej sieci sprzedaży, rozszerza obecnie program o niezależne stacje ELV (end-of-live vehicle). TME zakłada 100-procentowy poziom recyklingu akumulatorów, wykorzystywanych w samochodach hybrydowych, zarówno we własnej sieci dilerskiej, jak i w autoryzowanych stacjach ELV w Europie. W ramach realizacji tego ambitnego celu, TME przedłuża do 31 marca 2018 roku umowy dotyczące recyklingu akumulatorów, zawarte z francuskim Société Nouvelle d'Affinage des Métaux (SNAM) i belgijskim Umicore N.V, odpowiedzialnymi w Europie za odzyskiwanie i recykling akumulatorów niklowo-metalowo-wodorkowych i litowo-jonowych.

Akumulatory wykorzystywane w napędzie hybrydowym są zaprojektowane na cały cykl życia pojazdu, a nawet dłużej. Oznacza to, że niemal zawsze ich recykling jest związany z zakończeniem eksploatacji samochodu, np. w wyniku szkody całkowitej. Toyota Motor Europe już w przeszłości opracowała wewnętrzne procedury odzyskiwania akumulatorów i ich recyklingu w ramach europejskiej sieci dilerskiej Toyoty i Lexusa.

Obecnie firma uruchamia program, mający na celu recykling 100% akumulatorów, które trafiły na rynek. Proces będzie odbywał się zarówno w sieci dilerskiej Toyoty i Lexusa, jak i w niezależnych stacjach ELV.

Dlatego też TME ogłosiła przedłużenie do 31 marca 2018 roku umów z firmami, zajmującymi się recyklingiem akumulatorów w Europie:

  • Société Nouvelle d'Affinage des Métaux (SNAM) - firma odpowiedzialna od 1 lipca 2011 roku za recykling akumulatorów niklowo-metalowo-wodorkowych (stosowanych w modelach Prius, Auris Hybrid, Yaris Hybrid i modelach Lexusa);
  • Umicore N.V - firma odpowiedzialna od 20 sierpnia 2012 roku za recykling akumulatorów litowo-jonowych (stosowanych w modelach Prius+ i Prius Plug-in).

Jak powiedział Steve Hope, General Manager odpowiedzialny w TME za sprawy środowiskowe, "kiedy nasi klienci wybierają samochód hybrydowy, są już świadomi jego przewag w dziedzinie zużycia paliwa, komfortu jazdy czy ogólnie bezstresowej eksploatacji. Obecnie pojawia się kolejny powód do zakupu pojazdu hybrydowego - gwarancja, że wyznacza on nowy standard pod względem parametrów środowiskowych, w całym cyklu życia produktu".

Autor: Toyota

Google
Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
Wynajem modeli zdalnie sterowanych, symulatorów F1
Modele RC sklep
SZUKAJ W SERWISIE!
rynek Brak artykułów
Chcesz wiedzieć więcej, co słychać w motoryzacji?
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm | Partnerzy Nasze strony: Modelmania.pl | JazdaMiejska