JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Xsara Kit Car powrót legendy

Xsara Kit Car, narodziny legendy

Data publikacji: 2014-11-15

Toruński salon Citroena stał się niedawno właścicielem wyścigowej Xsary VTS, która w 2008 roku, pod wodzą Dariusza Łuczyńskiego, wywalczyła tytuł v-ce Mistrza Polski w wyścigach górskich. Teraz czeka ją mała metamorfoza.

W ręce grupy dilerskiej Polmozbyt Holding trafiła właśnie wyścigowa Xsara VTS, znana fanom sportów motorowych z tras Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski. Za jej kierownicą Dariusz Łuczyński, od którego toruński diler odkupił auto, zdobył w 2009 roku tytuł zespołowego Mistrza Polski, a rok wcześniej triumfował jako v-ce Mistrz Polski w klasie A-2000. Auto-legenda czeka jednak mała matemorfoza. Nowy właściciel zakłada przebudowę samochodu na wzór słynnej francuskiej rajdówki Kit Car, powstającej właśnie na bazie cywilnej Xsary VTS.

Auto napędzane jest benzynowym motorem o pojemności 2.0l 16V i mocy blisko 190 KM, bez turbodoładowania. Sportowe zawieszenie Bilstein, odelżone nadwozie, klatka bezpieczeństwa oraz sportowe fotele to tylko część modyfikacji, jakie Xsara przeszła od chwili opuszczenia drzwi salonu. Dzisiaj to maszyna do szybkiej, sportowej jazdy, gotowa do wygrywania nie tylko na górskich serpentynach.

Od wyścigówki do rajdówki

Chociaż prezentowany model to samochód stworzony do ścigania, toruński diler planuje nieco zmienić jego przeznaczenie i wizerunek. Korzystając z własnego serwisowego zaplecza i ludzi z fantazją, stworzy replikę przednionapędowej rajdówki Kit Car. Takie auta powstawały właśnie na bazie seryjnego modelu VTS. Warto też dodać, że Xsara Kit Car to ostatnia przednionapędowa rajdówka, która pokonała królewskie "wurce" w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata. Tym samochodem swój pierwszy mistrzowski tytuł wywalczył też Sebastian Loeb, startując w rodzinnym czempionacie. W Toruniu powstanie więc auto-legenda, ale w rajdowej odmianie.

Projekt budowy repliki zakłada zmiany stylistyczne nadwozia oraz w pewnym stopniu wnętrza. Na klapie bagażnika pojawi się rasowy spojler, a całość zostanie postawiona na białych, "szprychowych" kołach. Zmianie ulegnie również kolor rajdówki, który wzorowany będzie na rysunkach z 1998 roku, czyli biały dach z przechodzącą w dół barwą żółtą i czerwoną. Znikną obecne naklejki, a zastąpią je barwy nowego właściciela, oczywiście tylko w białych koloroach.

A co z silnikiem? Oryginalny Kit Car generował moc 280 KM! Czy replika dilera Citroena też będzie mogła pochwalić się takim temperamentem? Poczekamy, zobaczymy.

Autor: Michał Jasiński

Galeria fot. Michał Jasiński Xsara Kit Car powrót legendy - 1 Xsara Kit Car powrót legendy - 2 Xsara Kit Car powrót legendy - 3 Xsara Kit Car powrót legendy - 4 Xsara Kit Car powrót legendy - 5 Xsara Kit Car powrót legendy - 6 Xsara Kit Car powrót legendy - 7 Xsara Kit Car powrót legendy - 8 Xsara Kit Car powrót legendy - 9 Xsara Kit Car powrót legendy - 10 Xsara Kit Car powrót legendy - 11 Xsara Kit Car powrót legendy - 12 Xsara Kit Car powrót legendy - 13 Xsara Kit Car powrót legendy - 14 Xsara Kit Car powrót legendy - 15

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
SZUKAJ W SERWISIE!
rynek Brak artykułów
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA