JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Ceramizer to preparat wykorzystujący innowacyjną technologię ceramizacji powierzchni metalowych.

Chemiczna regeneracja silnika - Ceramizery

Data publikacji: 2012-08-31

Na rynku dostępnych jest wiele dodatków do oleju, które poprawiają parametry pracy silnika. Niestety, bardzo często są to preparaty zawierające jedynie zagęszczony olej bazowy, doraźnie kamuflując zużycie silnika. Czar szybko pryska.

W skład tych preparatów wchodzi przede wszystkim zagęszczony olej i dlatego jedynie doraźnie kamuflują one zużycie silnika (dymienie, branie oleju). Po kilkuset kilometrach czar pryska, zużycie oleju ponownie się zwiększa, a praca silnika znów staje się dla nas kłopotliwa.

Co ciekawe, nikt nie ma specjalnie pretensji do tego rodzaju środków o ich krótkie doraźne działanie, bo przecież dolanie do oleju preparatu raczej nie odnowi silnika. Dla wielu byłoby to zdarzenie z natury "science fiction".

Jednak czy aby na pewno nie ma preparatów, które na trwale odnowią silnik? Specjaliści z firmy Ceramizer, twierdzą, że taka "chemiczna regeneracja silnika" jest możliwa przy pomocy preparatu Ceramizer i posiadają mocne argumenty na poparcie tej tezy.

CeramizerCeramizer to całkowicie innej klasy preparat o pojemności jedynie 5 mililitrów, wykorzystujący innowacyjną technologię ceramizacji powierzchni metalowych (opisaną w ramce na dole). Co daje taka chemiczna kuracja silnika? Zmniejsza zużycie oleju, zmniejsza zużycie paliwa (średnio o około 5 %), wycisza pracę silnika, ułatwia rozruch zimą, zwiększa trwałość silnika i zabezpiecza powierzchnie tarcia przed zużyciem, na co najmniej 70 000 km.

Czy te preparaty są skuteczne?
Ponad 170 stron opinii użytkowników w zdecydowanej większości potwierdza skuteczność preparatu. Do tego pokaźna ilość testów,zwłaszcza ciśnień sprężania dowodzi, że preparat ma właściwości regeneracyjne. Dla przykładu w Hondzie Civic 1.5 z 1992 roku, kompresja w cylindrach po zastosowaniu Ceramierów wzrosła średnio z 8,6 do 13,2 barów.

Minusy Ceramizerów
Ciśnienie sprężania kompresja silnikaOprócz plusów są również minusy stosowania Ceramizerów. Przez pierwsze 200 km po zastosowaniu preparatu trzeba jeździć na możliwie niskich obrotach silnika. Należy również zdroworozsądkowo pamiętać, że preparat może pomóc jedynie w przypadku umiarkowanego zużycia mechanizmu. Nie pomoże w przypadku awarii (np. pęknięty pierścień tłokowy, ułamany ząb trybu) oraz ponadgranicznego zużycia mechanizmu (np. pobór oleju powyżej 1 l. na 1000 km). W tych przypadkach nieodzowna będzie interwencja mechanika i tradycyjna metoda naprawcza.

Czy warto stosować Ceramizery?
Koszt preparatu w porównaniu do tradycyjnej metody naprawczej jest niewielki, dlatego jeżeli silnik wykazuje już oznaki zużycia warto spróbować tej innowacyjnej metody. Użytkownicy, którzy zastosowali Ceramizer, często w swoich opiniach przekazują, że uchroniły ich przed kosztownym remontem jednostki napędowej. By jednak tak się stało, niezbędna jest diagnoza stanu technicznego mechanizmu i świadomość, w jaki sposób i kiedy preparaty zadziałają wewnątrz mechanizmu (nie jest to ?szara maść? na wszelkie dolegliwości pojazdu).

Z pewnością (a może przede wszystkim) warto również stosować Ceramizer profilaktycznie, gdy mechanizm jest jeszcze w dobrym stanie i chcemy przedłużyć jego żywotność.

Czy tylko do silnika?
Oprócz Ceramizera do silnika, polski producent oferuje Ceramizer do skrzyni biegów, wspomagania kierownicy, motocykli, samochodów ciężarowych i skuterów.

Przetestuj w swoim silniku
Jeżeli podchodzisz sceptycznie do preparatu Ceramizer, masz możliwość przetestowania go w swoim aucie. Aby ocenić skuteczność preparatu, producent umożliwia każdemu i za darmo przetestowanie preparatu i wykonanie ciśnień sprężania przed i po około 1500 km od momentu zastosowania. Warto z takiej możliwość skorzystać, bo przy okazji dowiemy się, w jakim stanie jest nasz silnik.

Dodatkowych informacji na temat Ceramizerów szukajcie na stronie www.ceramizer.pl.

W jaki sposób to działa?

Ceramizacja to proces, który zachodzi pod wpływem temperatury w miejscach tarcia. Aby proces miał miejsce niezbędne są: cząsteczki Ceramizera, cząsteczki metalu (które przemieszczają się w oleju mechanizmu),olej oraz wysoka lokalna temperatura (spowodowana tarciem).

Zużycie oleju CeramizacjaNa skutek lokalnie występującej wysokiej temperatury (ponad 900oC) powstającej w miejscach tarcia, następuje "topnienie" Ceramizera. Stopione cząsteczki Ceramizera charakteryzują się wysokim stopniem łączenia z cząsteczkami metalu. Cząsteczki Ceramizera przenoszą cząsteczki metalu zawarte w oleju w zużyte miejsca (selektywne przenoszenie), gdzie występuje podwyższona temperatura spowodowana tarciem i tam dyfundują. W tych miejscach połączone cząsteczki metalu i Ceramizera odbudowują powierzchnie, tworząc warstwę ceramiczno-metalową.

Można to porównać do "mikronadspawania" cienkiej warstwy materiału w miejscach zużycia przy pomocy mikrocząsteczek Ceramizera, mikrocząsteczek metalu oraz wysokiej temperatury. Proces powstawania warstwy nazywany jest ceramizacją. Warstwa ta wypełnia, pokrywa i wyrównuje mikrodefekty i deformacje powierzchni poddawanych tarciu.

Wraz z upływem kilometrów (po około 1500 km) warstwa ta w wielu przypadkach odbudowuje i wyrównuje powierzchnie do wartości bliskich nominalnym.

Autor: Jazda Miejska

Komentarz do artykułu

Krystian napisał(a) dnia: 2015-08-31

Na początek to powinno wystarczyć, ale jak już dojdzie do poważniejszego zużycia to pozostaje tradycyjna regeneracja, np w jurgal znaja, która daje gwarancję poprawy.

Piotrek napisał(a) dnia: 2015-08-06

witam , ja osobiscie powiem tak , posiadam golfa 3 1.8 z przebiegiem 204tys km , zaczą brac olej ok 1,1 l os wymiany do wymiany , wymienilem uszczelniacze zaworowe i dalej to samo . Postanowilem zastosowac ceramizer 2 sztuki do silnika , wszystko zrobione wedlug instrukcji . Po przejechaniu 200 km spokojnie troche mniej dymilo i ciszej pracowal silnik . Po 2000 km bylo elegancko silnik duzo zwawszy i cichszy . Nie minelo 6 miesiecy i co rano ogrom dymu z rury wydechowej . Uszczelniacze byly dobrej firmy a po ceramizerze poprostu stwardnialy . Wiec ceramizer ma jalies skutki uboczne . Pozdrawiam

tribologik napisał(a) dnia: 2015-07-07

Mam nadzwyczaj proste pytanie:
Jaki wpływ ma korozja nadwozia na stan techniczny silnika. Ostatnio TVN Turbo dowodzi swym doświadczalnym polonezem systematycznie "odnawianym" ceramizerami że MA! - reszta w "kinie" - niezłe kino...
https://www.youtube.com/watch?v=lvjptkQmR40

nyberg napisał(a) dnia: 2015-02-20

Do kolegi wyżej - tylko że wszystko zalezy jakiego dokładnie produktu używałeś. Ceramizerów jest od groma i jescze osiem - różne rodzaje i różnej skuteczności. Ja od pewnego już czasu stosuję Ceramizator i ten produkt mogę z pełną odpowiedzialnością polecić. Nie dość, że ochrania auto, to jeszcze faktycznie zmniejsza zużycia paliwa.

pablo napisał(a) dnia: 2014-11-20

silnik pracuje bardziej miękko, ciszej. Spalanie spadło ok. 10%, branie oleju spadło o 50% ( zamiast 1 l / 10 000 km wystarcza ok 0,5l ). Fiat DOBLO DIESEL 105 km, przebieg 210 000 km . Ceramizer wlałem przy 180 000 km

dan napisał(a) dnia: 2014-07-11

Silnik chodzi ciszej i równiej 50 tys km i dalej ładnie pracuje - Volvo v40 1.8

Przemek napisał(a) dnia: 2013-12-14

Witam ja testowałem na swojej e36 2.8 nowy produkt który pojawił się niedawno na naszym rynku który nazywa się CERAMIZATOR. I musze przyznać ze byłem bardzo miło zaskoczony bo po aplikacji i przejechaniu około 100 km silnik prawie całkowicie przestał dymić o pobiera połowę mniej oleju jak wcześniej. Miałem z tym problem i myślałem ze bez remontu silnika się nie obejdzie, w sumie niewielka inwestycja ale szczerze przyznam ze się opłacało i mam nadzieje ze jeszcze trochę pojeżdżę :)

Fifi napisał(a) dnia: 2012-09-09

w swoim poprzednim samochodzie zastosowałem ceramizer, zgodnie z instrukcją, po pewnym czasie poprawiło się ciśnienie oleju, sprawdzane manometrem, jak również niestety uszkodziłem miske olejową i silnik przez kilkadziesiąt sekund pracował bez oleju, po wypłukaniu silnika od dołu (bez demontazu z samochodu i wyciągania wału czy tłoków) zamontowaliśmy nową miske i silnik dalej tak samo pracował ;)
stosowałem też ceramizer do skrzyni biegów i tutaj za bardzo nie ma jak sprawdzić jego działania ale skrzynia chodziła nieznacznie ciszej po zastosowaniu ;)

więc polecam przy pierwszych niegroźnych jeszcze oznakach zużycia, nie oczekujmy też że bedziemy mogli jeździć bez oleju itp
rozmawiałem też o tym z Jackiem Chojnackim i potwierdził on test tej hondy co jechała bez oleju ;)

eldushek napisał(a) dnia: 2012-08-31

A w moim przypadku zadziałało dobrze

Krzyś napisał(a) dnia: 2012-08-31

osobiście wlałem ten "cudowny" srodek do mojej beemki i po przejechaniu kilku tysięcy kilometrow zużycie wzrosło DWUKROTNIE - ten środek to lipa - zrobilem remont silnika w tradycyjny sposób i problem zużycia oleju zniknął

SZUKAJ W SERWISIE!
OtoModel - ogłoszenia modeli RC, części Traxxas Arrma HPI i inne
technika Brak artykułów
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA