Ogłoszenia sprzedaż samochodu
JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Najczestsze awarie automatycznych skrzyn biegow - pytania i odpowiedzi

Automaty na co dzień

Data publikacji: 2011-06-02

W formie pytań i odpowiedzi prezentujemy najczęstsze problemy spotykane wśród użytkowników samochodów z automatyczną skrzynią biegów. Warto dodać to do Ulubionych, bo każdy może znaleźć tutaj coś ważnego.

Dotyczy aut ze skrzynią Jatco JF506E 5-biegowa
Zastosowanie: Ford Mondeo 2003-2007, Ford Galaxy 2000-2006, VW Sharan 2000-2010

Przypadek: Mam problem ze wstecznym biegiem w moim aucie: nagle "zginął" R. Zaparkowałem auto na parkingu, a kiedy chciałem cofnąć, samochód po wrzuceniu wstecznego ledwo się toczył. Chwilę później
w ogóle nie jechał do tyłu. Czy to poważna awaria?

Odpowiedź: W skrzyniach automatycznych JF506E częstym problem jest uszkodzenie mechaniczne polegające na zerwaniu lub pęknięciu taśmy odpowiedzialnej za bieg wsteczny. Na wspomnianej taśmie często puszcza zgrzew zaczepu i wtedy dochodzi do utraty biegu wstecznego. Aby rozwiązać problem należy wyjąć skrzynię
w celu dostania się do uszkodzonej taśmy, by wymienić ją na nową. Koszt całej operacji powinien zmieścić się
w 1000 PLN. Fachowiec jest w stanie naprawić zepsutą skrzynię w kilka godzin. Nie polecam remontów na własną rękę - z doświadczenia wiem, że takie przypadki zawsze kończą się fiaskiem i wizytą w warsztacie.
Ekspert: Wojciech Pauk, Autojózefów


Dotyczy aut ze skrzynią ZF 5HP24
Zastosowanie: Audi A8 1997-2003, BMW 5 i 7 1996-2004

Przypadek: Jakiś czas temu przytrafiła mi się następująca sytuacja - podczas dodawania gazu auto nie przyspieszało, mimo że wskazówka obrotomierza podnosiła się w górę. Kiedy po krótkim postoju chciałem ruszyć w dalszą drogę auto nie wystartowało. Lewarek wskazywał D, obrotomierz pracował, a ja stałem w miejscu. Jaki jest powód takiego zachowania pojazdu?

Odpowiedź: W samochodach wyposażonych w skrzynię ZF 5HP24 może występować poślizg lub brak biegów w pozycji "D". Przyczyną jest złamany lub pęknięty koszyk sprzęgła "A". W 5HP24 to częsta usterka, typowa wada fabryczna koszyka. Materiał zużywa się przez zbyt gwałtowne traktowanie pedału gazu. W teorii taki koszyk powinien wytrzymać każde użytkowanie, ale niestety realia okazują się inne. Często zgłaszają się do nas klienci
z takimi usterkami. Jedynym rozwiązaniem w tej sytuacji jest wyjęcie skrzyni w celu dostania się do uszkodzonego koszyka i wymiany go na nowy. Naprawa w fachowym warsztacie, w zależności od modelu auta, potrwa od 8 do 16 godzin roboczych. Koszt 3000-4000 PLN.
Ekspert: Wojciech Pauk, Autojózefów

Przypadek: Mam problem z tiptroniciem przy audi A4 2.5 TDI 163 km. Na wyświetlaczu palą się na czerwono wszystkie pozycje położenia lewarka zmiany biegów. Wygląda to tak, jakby wszystkie biegi były włączone naraz. Co to może znaczyć?

Odpowiedź: Taki objaw może sugerować, że skrzynia pracuje w trybie serwisowym - stąd brak mocy - tylko 3. bieg. Wymiana całej skrzyni biegów nie jest konieczna. W pierwszej kolejności należy sprawdzić poziom i jakość oleju oraz akumulator. Jeżeli te elementy nie są wadliwe trzeba przeprowadzić diagnostykę komputerową
i odczytać błędy. Ważne jest, by urządzenie diagnostyczne wskazało konkretną nazwę błędu - tylko odczytując kody będzie można zdiagnozować awarię. Podejrzewam uszczerbek w okolicach lewarka - mógł on ulec zabrudzeniu.
Ekspert: Wojciech Pauk, Autojózefów

Autor: Magda Nawrat

Komentarz do artykułu

Fifi napisał(a) dnia: 2011-06-02

czyli jednym słowem długo i drogo ;)

Wynajem modeli zdalnie sterowanych, symulatorów F1
Modele RC sklep
SZUKAJ W SERWISIE!
technika Brak artykułów
Fotograf śluby wesela chrzciny Toruń
Chcesz wiedzieć więcej, co słychać w motoryzacji?
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm | Partnerzy Nasze strony: Modelmania.pl | JazdaMiejska