Układ i-STOP w nowej Maździe3
Konstruktorzy Mazdy stworzyli specjalny system, który wyłącza automatycznie silnik, gdy auto zatrzyma się np: na czerwonym świetle lub stoi w ulicznym korku.
Gdy tylko zechcemy ruszyć, system uruchamia go przy wykorzystaniu bezpośredniego wtrysku paliwa wspomaganego przez minimalne działanie rozrusznika. Rozwiązanie proponowane przez Mazdę jest wyjątkowe, pierwsze na skalę światową. Ustawia tłoki przed ponownym rozruchem silnika, a nie tak jak standardowe systemy określające ich położenie dopiero po rozpoczęciu pracy rozrusznika. Dzięki tej innowacji, uruchamia silnik niemal dwa razy szybciej, niż rozwiązania konkurencji, oraz zapewnia łagodniejszy rozruch i oszczędność paliwa. To właśnie użycie energii spalania skraca powtórny rozruch silnika.
Układ i-STOP, dostępny jest w standardzie z silnikiem benzynowym MZR 2.0 DISI. W połączeniu z drobnymi zmianami (np. aerodynamiki) Mazda3 z układem i-STOP zużywa do czternastu procent paliwa mniej (w cyklu mieszanym) w porównaniu ze standardowym modelem.
Po 23-tej będzie meta
Światowa premiera Mazdy6 Sport Kombi
Nowa Mazda6
Północ kontra Południe - wyprawa ruszyła
Kabriolet na wiosnę
Mazda3 MPS.Do zakochania jeden krok
Mazda3.Trójka na szóstkę
Mazda CX-5.Niebieska technologia
Mazda5 Sport.Zapomniany domownik
Mazda2.Zwinna, rezolutna zielona pszczółka