JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Remus przygotował nowe wydechy dla Hondy CRZ, Toyoty GT-86, BMW Serii 1 czy Mini Coopera.

Nowe wydechy do nowych maszyn

Data publikacji: 2012-03-06

Remus cały czas wdraża do powszechnego użycia kolejne projekty układów wydechowych. W bogatej ofercie producenta gotowych rozwiązań do swoich samochodów szukać mogą również posiadacze najnowszych modeli aut.

Przebudowa układów wydechowych często niesłusznie kojarzy się w Polsce głównie z tuningiem dosyć mocno wyeksploatowanych już pojazdów, próbom nadania im w ten sposób odrobiny nowego blasku i dodatkowej szczypty sportowego charakteru. Na szczęście ta mentalność powoli w naszym kraju zaczyna się zmieniać i wzorem zachodnim coraz większa grupa posiadaczy nowych lśniących cacek inwestuje w nowoczesne, profesjonalne rozwiązania w tym zakresie.

Ostatnie nowości spod znaku wilka kierowane są między innymi do właścicieli takich modeli samochodów, jak choćby Honda CR-Z, Mini Cooper S (Coupe R58 i Cabrio R57), a także BMW serii 1 (modele E82 Coupe i E88 Cabrio). Już niebawem w ofercie Remusa znajdą się rozwiązania np. do Suzuki Swift Sport i Mazdy 3 BL. Remus wyprzedzając konkurencję już teraz projektuje wydechy nawet do maszyn, które na rynku motoryzacyjnym zadebiutują dopiero za kilka miesięcy! Tak jest przykładowo z szeroko oczekiwanym Subaru BRZ, czy Toyotą GT-86.

Układ wydechowy montowany centralnie w Hondzie CR-Z (typ ZF1, 2010, silniki 1,5 Hybrid 84 kW i 91kW) zaprojektowano wraz efektowną "spódnicą" z tworzywa ABS w czarnym satynowym kolorze, idealnie wkomponowującą się w tylny zderzak zadziornego "japończyka". To właśnie z tego typu spodniej obudowy wychodzi podwójna końcówka wydechu (średnica 84 milimetry, Street Race). Zestaw wydechowo-stylizacyjny jest do nabycia wyłącznie w komplecie.

Nowy centralnie umieszczany wydech zaprojektowano też do Mini Coopera S (Coupe R58 i Cabrio R57, 2011, 1,6l 135 kW). Układ składa się z głównego tłumika zapewniającego niepowtarzalny dźwięk i stosowny wzrost mocy oraz jednego z dwóch modeli "dwururek" (średnica: 102 i 98 mm).

Sportowo wyglądającą, podwójną końcówkę wydechu posiada też układ Remusa przeznaczony do BMW serii 1 z silnikami diesla (E82 Coupe/E88 Cabrio, 2007, 118d 2,0l 105 kW, 118d 2,0l 100kW, 120d 2,0l 130kW). Końcówki mają średnicę 76 mm.

Remus obecnie przygotowuje nowe rozwiązania chociażby do Suzuki Swift Sport 1,6l (100kW - 136KM, zakończenie układu prawdopodobnie dwiema pojedynczymi końcówkami - po lewej i po prawej stronie) i Mazdy 3 (typ BL, 2009, jednostka benzynowa 2,0l o mocy 110 kW, czyli 150 KM).

Trwają prace również nad układami wydechowymi do aut, których seryjna produkcja dopiero ruszy. Austriacki producent aktualnie przygotowuje wydechy między innymi do dwóch wyczekiwanych japońskich maszyn o bardzo sportowym charakterze. Mowa o Subaru BRZ i Toyocie GT-86. W obu przypadkach układy będą zwieńczone obustronnie efektownymi pojedynczymi końcówkami.

Źródło: REMUS POLSKA

Autor: Jazda Miejska

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
SZUKAJ W SERWISIE!
OtoModel - ogłoszenia modeli RC, części Traxxas Arrma HPI i inne
technika Brak artykułów
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA