JazdaMiejska.pl | moto magazyn

Gama silników HDI Citroena

Data publikacji: 2010-01-27

W dobie redukcji kosztów i zanieczyszczeń aspekt oszczędności powinien stanowić ważny element argumentacji przemawiającej za wyborem silnika diesla.

Gama silników HDi oferuje niezaprzeczalne korzyści w zakresie oszczędności eksploatacji, czystości spalin i przyjemności z jazdy.

Mocne punkty francuskich konstrukcji to:

1. Zaawansowana technologia i doświadczenie Citroena w budowaniu jednostek typu common rail ( z bezpośrednim wtryskiem):
- wysoka kultura pracy
- łatwość uzyskania dobrych parametrów użytkowych, takich jak moc i moment obrotowy
- mniejszy hałas
- mniejsza emisja spalin
- wysoka sprawność termodynamiczna

- stosowana w silnikach 1.6 HDi 110 i 2.0 HDi 138/143KM funkcja overboost, która pozwala zwiększyć moment obrotowy o 20Nm, poprawiając poczucie bezpieczeństwa w sytuacjach potrzeby nagłego przyspieszenia,

- zatosowanie FAP, czyli filtra cząstek stałych (wyprzedzając prawie o dziesięć lat regulację Euro V technologia FAP zastosowana w jednostkach Citroëna ustanowiła nowy standard dla europejskiego diesla; silniki HDi wyposażone w FAP należą do silników termicznych najbardziej skutecznych, jeśli chodzi o redukcje emisji zanieczyszczeń i cząstek stałych).
Grupa PSA wyprodukowała już trzy miliony tych silników do końca stycznia 2009. Rozwiązanie to, opatentowane przez Koncern PSA i stosowane od 2000 roku jest nadal optymalizowane i rozwijane, by osiągnąć współdziałanie z układami redukcji tlenków azotu - największego wyzwania dyrektywy Euro VI około 2014 roku.
- doświadczenie PSA Peugeot Citroen przy opracowaniu gamy silników HDi wykorzystywanych przez takie marki jak: Ford ( TDCi), Volvo( D), Mazda, Jaguar.

2. Trwałość i łatwość odsprzedaży samochodu z silnikiem diesla w przyszłości,
zwłaszcza w kontekście zmiany planowanych przez polskiego ustawodawcę przepisów oraz planów wprowadzenia ulg proekologicznych i rozwiązań, które funkcjonują już w bardziej rozwiniętych krajach europejskich i przyczyniły się do znacznego wzrostu sprzedaży mixu
silnków diesla, jako bardziej ekonomicznych i czystszych od wersji benzynowych,

3. Koszta eksploatacji.
Dodatkowym, a rzadko stosowanym argumentem sprzedażowym są właściwości oferowanych w gamie Citroena opon Michelin Energy Saver, w takich modelach jak: C4 1.6 HDi 90 i 110KM czy C3 Picasso, które umożliwiają zmniejszenie oporu toczenia o 20 procent i ograniczenie ilości energii niezbędnej do napędzania samochodu. Zastosowana technologia pozwala na oszczędność paliwa na poziomie 0,2 litra w cyklu mieszanym i spadek emisji C02 o 6g/km (wartości wyliczone dla silnika 110 HDi FAP w modelu C4)
Nowy silnik 2.0 HDi 143KM w wersjach z manualną skrzynią, o którym słyszymy w spotach reklamowych, to jednostka spełniająca normy czystości i emisji spalin Euro V. Norma ta od pierwszego września 2009 roku będzie obowiązywała wszystkie modele, a od pierwszego stycznia 2011r. wszystkie nowe samochody. Zaostrza ona przepisy europejskie w zakresie emisji zanieczyszczeń dotyczące silników diesla.

4. Ekologia - Airdream
Większość jednostek HDi może poszczycić się proekologicznym logo Airdream, które zostało stworzone przez markę Citroën w 2007 roku,a obecnie charakteryzuje samochody, które spełniają trzy specyficzne kryteria, pozwalające na zaliczenie ich do grona produktów "zaliczających" najsurowsze normy w zakresie ochrony środowiska naturalnego:
- poziom emisji CO2 poniżej 140g/km,
- produkcja w fabryce spełniającej normę ISO 14001,
- 95 procent masy pojazdu musi mieć możliwość odzyskania na koniec jego użytkowania.

Słowo Airdream stanowi obecnie integralną część handlowej nazwy samochodu.

Autor: Jazda Miejska

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
SZUKAJ W SERWISIE!
OtoModel - ogłoszenia modeli RC, części Traxxas Arrma HPI i inne
technika Brak artykułów
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA