JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Nissan Almera II N16

Przyjaciółka bez kompleksów

Data publikacji: 2010-10-06

Jeśli nie zależy Ci na zazdrosnych spojrzeniach kolegów, a Twoja partnerka ma być Ci wierna do samego końca, warto zaprzyjaźnić się z Almerą.

Decydując się na zakup "japończyka" z lat 90. często trzeba było rezygnować z urody i komfortu na rzecz niezawodności. Nissan wprowadzając w 2000 roku drugą generację Almery chciał tej regule zaprzeczyć. Przeniesienie fabryk z Japonii do Europy z jednej strony nieco pogorszyło trwałość auta, ale z drugiej pozwoliło stworzyć samochód nowoczesny i elegancki. We wnętrzu czekały również dobre jakościowo materiały, przede wszystkim jasne, miękkie i przytulne w dotyku. Konkurencja pozostała nieco w tyle.

Z przodu nowa Almera oferuje sporo miejsca i nawet rosły kierowca nie będzie miał problemu w znalezieniu odpowiedniego dla siebie ustawienia. Fotele są wygodne i brakuje im tylko bocznego podparcia oraz pionowej regulacji. Gorzej jest niestety z tyłu. Trójce pasażerom będzie ciasno, a gdy kierowca nie należy do średniaków, to może zabraknąć również miejsca na kolana. Bagażnik testowanej Almery nie należy do liderów w swojej klasie (355l). Dużo lepiej wypada w tej kategorii sedan - 425l. Na osłodę pozostaje bogate wyposażenie naszego egzemplarza z manualną klimatyzacją i pakietem elektrycznym w standardzie. Jak na egzemplarz pochodzący z polskiego salonu to podobno rzadkość.

Pod maską testowanego modelu pracuje benzynowy silnik 1.5 o mocy 90 KM. W ofercie dostępny jest również większy motor 1.8 116 KM oraz silnik diesla japońskiej konstrukcji - 2.2 Di 110 KM. Po 2003 roku Nissan wprowadził zmiany w swoich jednostkach. Podstawowy motor benzynowy zyskał dodatkowe osiem koni mechanicznych, a w dieslach wprowadzono system common-rail (112 i 136 KM). Pojawił się w ofercie również silnik 1.5 dCi pochodzący z "renówki". W opinii użytkowników bywają z nim jednak częste problemy, a koszta serwisowania również nie należą do najniższych. Nasza testowana jednostka benzynowa nie zapewnia może sportowych wrażeń, ale w codziennym użytkowaniu zdaje się być rozsądnym wyborem. Jest trwała, niemal bezobsługowa (napędzana łańcuchem rozrządu) i ekonomiczna. Przy pełnym załadunku na trasie potrafi spalić około 6 litrów benzyny na 100km. W mieście apetyt wzrasta do poziomu około 8 litrów. Po ponad dziesięcioletniej eksploatacji nie można mieć również zastrzeżeń do pracy skrzyni biegów. Lewarek działa precyzyjnie i z łatwością wybiera kolejne przełożenia.

Niezawodność drugiej generacji Almery została poddana ciężkiej próbie. Po latach użytkowania bezwzględne badania TUV wskazały wyższą awaryjność niż u poprzedniczki. Testowany model, będący w posiadaniu Marka Majewskiego już od ponad roku, wydaje się nie potwierdzać tej opinii. W tym okresie, po przejechaniu ponad 150.000 km, wystąpił jedynie delikatny wyciek płynu hamulcowego przy tylnych zaciskach. Na dobrym poziomie są za to koszty eksploatacji oraz serwisowania (szczegóły w tabelce), które wybaczają drobne niedociągnięcia Nissana Almery.

Ceny niektórych części zamiennych do Nissana Almera II, rocznik 2000.

Nazwa częściCeny od
tarcze hamulcowe przód / tył: 52 / 45 zł
klocki hamulcowe przód / tył 45 / 45 zł
filtr powietrza 52 zł
amortyzatory przód / wahacz 245 / 154 zł
świece zapłonowe 8 zł
tylny tłumik 265 zł
Źródło: AUTO PULS Dariusz Adamczyk, Toruń, ul. Żwirki i Wigury 71

Autor: Michał Jasiński

Galeria fot. Michał Jasiński Nissan Almera II N16 - 1 Nissan Almera II N16 - 2 Nissan Almera II N16 - 3 Nissan Almera II N16 - 4 Nissan Almera II N16 - 5 Nissan Almera II N16 - 6 Nissan Almera II N16 - 7 Nissan Almera II N16 - 8 Nissan Almera II N16 - 9 Nissan Almera II N16 - 10 Nissan Almera II N16 - 11 Nissan Almera II N16 - 12 Nissan Almera II N16 - 13 Nissan Almera II N16 - 14 Nissan Almera II N16 - 15 Nissan Almera II N16 - 16 Nissan Almera II N16 - 17 Nissan Almera II N16 - 18

Dodaj komentarz do artykułu

Treść *
Autor *
Kontakt ( tylko do wiadomości Redakcji )
* - pole wymagane

Uwaga! Redakcja nie odpowiada za treści i tematy publikowane w dziale "Komentarze".
Redakcja ma prawo usunąć komentarz jeśli uzna go za niezgodny z prawem, obraźliwy lub szkodliwy.
Komentarz przez Ciebie dodany zostanie opublikowany niezwłocznie po zaakceptowaniu przez Redaktora.

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
SZUKAJ W SERWISIE!
uzywane AKTUALNOŚCI TESTY UŻYWANE FOTOREPORTAŻ MODELE MOTOSPORT
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA