
Mała cena, wielkie auto
Czy w cenie miejskiego wozidełka, można dzisiaj kupić 7-miejscowe, przestronne i praktyczne auto rodzinne? Dacia Lodgy wydaje się być odpowiedzią na to pytanie. W sobotę odbyła się jej oficjalna premiera.
Dacia Lodgy to nowość w gamie rumuńskiego producenta, który od czasu premiery "terenowego" hitu - Dustera - coraz śmielej poczyna sobie na europejskim rynku motoryzacyjnym. W tym roku do polskich salonów trafi jeszcze kilka nowości, skierowanych głównie do osób prowadzących działalność gospodarczą. W sobotę, 15. września,, w ramach Pikniku Dacii, zaprezentowany został zaś pierwszy minivan w rodzinie - model Lodgy.
Dacia Lodgy to pierwsze auto rodzinne zbudowane przy współpracy z francuskim partnerem - Renault. To szczególnie cenne, bowiem chyba nikt inny na świecie nie ma tak wielkiego doświadczenia w projektowaniu praktycznych minivanów, co firma z nad Sekwany. To Renault jako pierwsze stworzyło model Scenic, który zapoczątkował erę kompaktowych samochodów o podwyższonym nadwoziu, niezależnych fotelach w 2-gim rzędzie i zapewniających szereg modyfikacji wnętrza. Korzystając z tego bogactwa doświadczeń, Dacia postanowiła zaprojektować auto o podobnych walorach i użyteczności, jednak pozostać nadal marką oferującą sprawdzone rozwiązania za przystępną cenę. I tak najnowszy model Lodgy możemy już kupić za kwotę 37.900 zł. Wersja z 7-miejscami to wydatek rzędu co najmniej 42.900 zł. Najdroższa wersja Prestige, napędzana silnikiem diesla z oferty Renault, to kwota 62.000 zł. Na chwilę obecną nie znajdziemy więc na rynku lepszej i tańszej alternatywy dla osób, poszukujących przestronnego, 7-miejscowego i dobrze wyposażonego minivana. Oczywiście prosto z salonu.
Premiera Dacii Lodgy odbyła się we wszystkich salonach w Polsce, w ramach "Pkiniku Dacii". My wybraliśmy się na prezentację do toruńskiego dilera tej marki, firmy Uni-Car DWA. Sceneria prezentacji Dacii Lodgy faktycznie przypominała rodzinny piknik. Była zielna trawa, kwiaty, drzewa i błęktine niebo. Obok krzesełka dla najmłodszych, stolik do bilarda i magnetyczne rzutki. Konferansjer zachęcał wszystkich do udziału w licznych konkursach i zabawach. Najwięcej emocji wzbudzała konkurencja upakowania w bagażniku Lodgy 20 kartonowych pudełek różnej wielkości. Zadanie nie okazało się łatwe i tylko kilku klientów zdołało zmieścić się w regulaminowej minucie, nie pozostawiając na zewnątrz żadnego "papierowego bagażu". Dla najlepszych salon przygotował nagrody.
- Zdziwiłem się, że do tego auta wejdzie tyle rzeczy - podsumował swoje zmagania z kartonami jeden z uczestników. - Ma naprawdę spory bagażnik. Trudno też się przyczepić do wnętrza czy jakości materiałów. Wszystko wygląda ładnie.
Klienci często podkreślali niezaprzeczalne walory nowej Dacii Lodgy - przstronne wnętrze, pojemny bagażnik, dobre wyposażenie i możliwość przewozu 7 osób.
- Jak to Dacia - cena też jest atrakcyjna. Tak naprawdę w cenie miejskiego auta typu Toyota Yaris, Renault Clio czy Peugeot 208, dostajemy auto sporo większe i bardziej rodzinne - ocenia pan Krzysztof. - Mi się podoba, chociaż może marka nie ma jeszcze w Polsce takiej renomy jak inne. Ale jeśli patrzeć na praktyczność, wyposażenie i cenę - to warto się zastanowić. W końcu to prawie Renault (uśmiech).
Dacia Lodgy faktycznie imponuje wielkością. Mierzy ponad 4,4 metry długości (czyli jest dłuższa od Renault Scenica o prawie 10 centymetrów), ma większy rozstaw osi od klasycznego minivana, a po złożeniu wszystkich tylnych foteli dostajemy gigantyczną przestrzeń ładunkową zdolną pomieścić aż 2617 litry. Na liście opcji wyposażenia znajdziemy wszystko co umila dalekie podróże: klimatyzację, radio CD z MP3, multimedialny system z 7-calowym ekranem dotykowym i nawigacją, siatkę zabezpieczającą bagaż, skórzaną kierownicę czy ogranicznik prędkości. O nasze bezpieczeństwo zadba system ESP, ABS oraz przednie i boczne poduszki powietrzne. W bogatszych wersjach znajdziemy także felgi aluminiowe, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne czy system wspomagający parkowanie.
Pod maską nowej Dacii Lodgy znajdziemy jeden silnik benzynowy 1.6 MPI o mocy 82KM (średnie spalanie na poziomie 7,3l/100km) oraz dwa ekologiczne turbodiesle, doskonale znane z kolekcji Renault - 1.5 dCi o mocy 90 KM lub 110 KM. W późniejszym okresie do oferty dołączy nowy, zaawansowany technologicznie silnik benzynowy TCe 115 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Trwają też prace nad przystosowaniem Dacii Lodgy do zasilania gazem płynnym LPG.
Na nowy model Dacia oferuje 3-letnią gwarancję mechaniczną ograniczoną przebiegiem 100.000km.
Dacia Lodgy - cennik
ACCESS | 5-miejsc | 1.6 84 | 37.900 zł |
AMBIANCE | 5-miejsc | 1.6 84 | 40.900 zł |
7-miejsc | 1.6 84 | 42.900 zł | |
5-miejsc | 1.5 dCi 90 | 49.000 zł | |
LAUREATE | 5-miejsc | 1.6 84 | 44.400 zł |
1.5 dCi 90 | 52.500 zł | ||
1.5 dCi 110 | 56.000 zł | ||
PRESTIGE | 5-miejsc | 1.5 dCi 110 | 60.000 zł |
Dopłata do wersji 7-miejscowej: 2.000 zł. |
Dacia Lodgy - pakiety wyposażenia
ACCESS | - zderzaki w kolorze nadwozia - wspomaganie kierownicy - ABS + system nagłego hamowania - przednie i boczne poduszki powietrzne |
Opcje: - system ESP |
AMBIANCE | - komputer pokładowy - elektrycznie sterowane szyby przednie - centralny zamek - dzielona kanapa |
Opcje: - klimatyzacja - radio CD MP3 - światła przeciwmgłowe - system ESP - aluminiowe felgi - fotel kierowcy z regulacją wysokości - system wspomagania parkowania tyłem |
LAUREATE | - klimatyzacja - ogranicznik prędkości - światła przeciwmgłowe - kolumna kierownicy regulowana na wysokość - fotel kierowcy z regulacją wysokości - elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka |
Opcje: - MEDIA NAV - system ESP - elektrycznie sterowane szyby tylne - skórzana kierownica - system wspomagania parkowania tyłem |
PRESTIGE | - MEDIA NAV - system ESP - elektrycznie sterowane szyby tylne - system wspomagający parkowanie tyłem - skórzana kierownica - aluminiowe felgi 16" - elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka |

Fifi napisał(a) dnia: 2012-09-24
no co tu duzo mowic, nowe zawsze jest nowe.
Milord napisał(a) dnia: 2012-09-16