JazdaMiejska.pl | moto magazyn
Debiut Pandy Cross i Freemonta Cross w Genewie

Fiat wjeżdża w teren

Data publikacji: 2014-02-26

Na miejsce światowej premiery Pandy Cross i Freemonta Cross - topowych wersji w swych gamach modelowych - Fiat wybrał genewski Salon Samochodowy 2014.

Oba te samochody charakteryzują się bogatym wyposażeniem w, z myślą o najlepszym samopoczuciu pasażerów podczas podróży w połączeniu z niepowtarzalną stylizacją nadwozia i wnętrza.

Nowa Panda Cross

Nowa Panda Cross to niezwykle zwinny i poręczny SUV w ruchu miejskim, o "duszy" i wyposażeniu typowym dla pojazdów 4x4 wyższej kategorii - czego ilustracją jest standardowe wyposażenie w układ przeniesienia napędu typu "Torque-on-Demand" aktywowanego automatycznie w razie potrzeby oraz system ESC (elektronicznej stabilizacji jazdy) z funkcjonalnością elektronicznie blokowanego mechanizmu różnicowego (ELD), wspomagającą ruszanie i jazdę w warunkach nawierzchni o niskiej przyczepności.

Panda Cross wyposażona jest ponadto w selektor Terrain Control dla entuzjastów jazdy off-road, wspomagający napęd AWD (na cztery koła) w trzech trybach pracy:

  • AUTO - automatyczny rozdział momentu obrotowego między oboma osiami pojazdu zależnie od stopnia przyczepności podłoża.
  • LOCK - stały napęd czterech kół z rozdziałem momentu pomiędzy kołami i przyhamowywaniem koła tracącego przyczepność (lub wykazującego wyższy poślizg niż pozostałe) celem przeniesienia mocy na koła zachowujące trakcję.
  • HILL DESCENT - dla optymalnego prowadzenia pojazdu na szczególnie spadzistych lub wyboistych zjazdach.

Każdy szczegół Pandy Cross zaprojektowany został w sposób natychmiast rozpoznawalny i charakterystyczny dla stylizacji pojazdu typu SUV. Wystarczy spojrzeć na nowy zderzak przedni wraz z płytą osłonową w kolorze satynowanego tytanu z przetłoczeniami na kształt "kwadratury koła" motywu charakterystycznego dla stylu Pandy, czy też jaskrawoczerwone zaczepy holownicze, zdradzające off-roadowy charakter samochodu. Nowe są także lampy przednie, integrujące reflektory i światła przeciwmgielne z grillem oraz wbudowane w płytę osłonową światła LED do jazdy dziennej (DRL). Patrząc z boku nie sposób przeoczyć wyrazistego zarysu nadkoli, bocznych listew ochronnych karoserii z emblematem "Cross", nowych belek dachowych w kolorze tytanowym, aplikacji pod-zderzakowej oraz pięcioramiennych felg "V-design" o średnicy 15 cali z polerowanego stopu lekkiego. Zmiany w tylnej części Pandy Cross obejmują nowe, polerowane obramowanie zestawu lamp tylnych, chromowaną końcówkę wydechu oraz podobną do przedniej - tytanową płytę osłonową wkomponowaną w zmodyfikowany zderzak tylny. Elementy te nadają Pandzie Cross wyszukanej urody, napawając ją jednocześnie poczuciem dynamiki i zwinności.

Za sprawą pięciorga drzwi i modularnej struktury nadwozia nowa Panda Cross imponuje obszernością przedziału pasażerskiego, mimo całkowitej długości nadwozia poniżej 3700 mm. Tkaninową tapicerkę kabiny połączono ze skórzanym obszyciem kierownicy i gałki dźwigni biegów oraz specjalnym wystrojem deski rozdzielczej. Wśród wyposażenia seryjnego na uwagę zasługuje: automatyczna klimatyzacja, radioodtwarzacz CD/MP3 z funkcjonalnością Blue&MeTM i przyciskami sterowania na kierownicy, specjalnego wzoru 15-calowe felgi z lekkiego stopu, elektrycznie sterowane lusterka boczne, fotel kierowcy z regulacją wysokości oraz ogumienie "All Seasons" 185/65R15.

Nowy Fiat Freemont Cross

Na genewskim Salonie Samochodowym wystawiany jest także Fiat Freemont Cross, "topowy" w swej gamie modelowej SUV adresowany do szerokiego grona Klienteli, ceniącej sobie nowości rynkowe, ale także optymalne wyważenie funkcjonalności i atrakcyjnego designu.

Nowe zderzaki z aplikacjami w platynowym chromie, grill w błyszczącej czerni "fortepianowej", pięcioramienne 19-calowe felgi Hyper Black z lekkiego stopu oraz boczne spojlery progowe Platinum-Chrome, nadają Freemontowi Cross budzącej zaufanie i atrakcyjnej dla oka solidności. Czarne klosze świateł przednich i tylnych dodają zuchwałej osobowości, gotowej na wszelkie przeszkody.

Fiat Freemont Cross pochwalić się może ekskluzywnym wnętrzem z nowymi skórzanymi siedzeniami z siedziskiem i oparciem materiałowym, szarymi przeszyciami oraz grafitowym wystrojem kabiny Liquid Graphite. Do wyposażenia standardowego należy nawigacja z 8,4-calowym ekranem dotykowym, kamera parkowania tyłem oraz system audio Alpine klasy Premium z sześcioma głośnikami, wzmacniaczem o mocy 368W i subwooferem plus elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka boczne, sześć poduszek powietrznych, podświetlane uchwyty na kubki/puszki, bezkluczykowy system aktywacji pojazdu (Keyless Entry/Keyless Go) z przyciskiem Start/Stop silnika oraz przyciski sterowania audio i tempomatu na kierownicy.

Użytkownik Freemonta może dostosowywać układ wnętrza do swoich potrzeb, a to dzięki 32 możliwym konfiguracjom siedzeń oraz aż 20 schowkom w kabinie pasażerskiej o łącznej pojemności 140 litrów - niemalże takiej, jak bagażnik małego samochodu miejskiego. Po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu siedzeń powstaje przestrzeń ładunkowa objętości rzędu 1,5 metra sześciennego!

Nowa wersja Freemonta napędzana jest turbodieslem 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM w parze z sześciostopniową, manualną skrzynią przekładniową (wersja FWD - napęd na koła przednie) lub 2.0 Multijet II o mocy 170 KM ze skrzynią manualną (4x2) albo sześciostopniową automatyczną - tylko dla wersji aktywnego napędu AWD (4x4).

Aktywny system napędu AWD typu ?On-Demand" obejmuje elektroniczny moduł sterujący, który wykorzystując czujniki określające trakcję kół - decyduje o dołączeniu napędu osi tylnej. Odbywa się to za pośrednictwem elektronicznego zespołu sprzęgającego (ECC) tylko w razie potrzeby, a więc pozwala ograniczyć zużycie paliwa.

Fiat Freemont Cross dostępny będzie w europejskich salonach sprzedaży począwszy do jesieni 2014 roku.

Autor: Jazda Miejska

Galeria fot. Jazda Miejska Debiut Pandy Cross i Freemonta Cross w Genewie - 1 Debiut Pandy Cross i Freemonta Cross w Genewie - 2 Debiut Pandy Cross i Freemonta Cross w Genewie - 3 Debiut Pandy Cross i Freemonta Cross w Genewie - 4

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
SZUKAJ W SERWISIE!
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA