Wielka woda zlotu nie zatopiła

Data publikacji: 2010-05-24

Powódź stała się niewątpliwie głównym wydarzeniem minionego weekendu w Toruniu. Choć Mercedesy w aż takim stopniu miasta nie opanowały, to jednak na kolejne ogólnopolskie spotkanie fanów tej marki "spłynęło" ich całkiem sporo.

- Fala powodziowa wbrew pozorom trochę zaszkodziła naszej imprezie - mówi Krzysztof Bogucki z grupy Mercedes Toruń Club. - Już w piątek mieliśmy około trzydzieści telefonów z pytaniami o to, czy zlot w ogóle się odbędzie, w jakim stopniu Toruń jest zatopiony i jakimi trasami można do nas dojechać. Niektórzy ulegali panice do tego stopnia, że niemal w ostatniej chwili odwoływali swoje wcześniejsze rezerwacje w hotelu, z którego korzystaliśmy. Jeden z uczestników mówił nam, że dzwonił do centrum zarządzania kryzysowego. Pani, z którą rozmawiał, dosłownie poinformowała go, że nawet jeśli dojedzie do ośrodka, w którym nocowaliśmy, to pewnie już stamtąd nie wyjedzie. Wiemy też, że niemała grupa zlotowiczów, którzy wybierali się do nas jedynie na sobotę, zrezygnowała z tego przyjazdu. Na całe szczęście nie wszyscy się wystraszyli. Zlot ani przez moment nie był zagrożony przez falę, która gdzie indziej narobiła tylu szkód.

Na III Ogólnopolskim Zlocie Mercedesa w Toruniu od piątku do niedzieli pojawiło się w sumie przeszło 300 samochodów. Blisko 150 z nich zaparkowało w sobotnie przedpołudnie na Rynku Nowomiejskim, skąd startował rajd turystyczny "Mercedes Rally Toruń 2010". Jego uczestnicy rywalizowali w próbach sprawnościowych na Rynku Nowomiejskim i pod Motoareną, odpowiadali na pytania z zakresu wiedzy o marce Mercedes-Benz, oraz zwiedzili miasto. Puchar prezydenta Torunia Michała Zaleskiego za pierwsze miejsce trafił ostatecznie w ręce Wielkopolanina Konrada Lewandowskiego z klubu 124coupe.pl.

Jeszcze większa grupa aut spod znaku gwiazdy pojawiła się na obiektach Coloseum Motosport. Tam kierowcy rywalizowali m.in. w próbie sportowej na torze i wyścigach równoległych. W obu konkurencjach triumfowali torunianie. W "zręcznościówce" najszybszy był Maciej Kołyszko, przed Adamem Wesołowskim i innym reprezentantem gospodarzy Patrykiem Gołębiewskim. W sprincie triumfował Wojciech Ludwisiak, jadący porządnie wzmocnionym Mercedesem SL 55 AMG. Zawodnik Automobilklubu Toruńskiego, ścigający się w mistrzostwach Polski na dystansie 1/4 mili, w finale pokonał Zbigniewa Stańczyka w tuningowanej S-klasie W221.

Tradycyjnie dużą popularnością kibiców cieszyły się też widowiskowe przejazdy drifterów. Widzów na Bielańskiej nie było jednak tak wielu jak spodziewali się organizatorzy.
- Tutaj powódź nas jednak trochę zatopiła - stwierdza Krzysztof Bogucki. - Miasto żyło wielką wodą i dlatego tłumy torunian w tym czasie zebrały się nad wzbierającą Wisłą.
To co niewątpliwie zaszkodziło imprezie na terenach Coloseum Motosport, pomogło jej dzień później na Rynku Staromiejskim i ul. Różanej. Tłumy mieszkańców miasta, które pojawiły się na starówce, by obserwować rzekę podchodzącą pod zabytkowe mury, zjawiły się na zorganizowanej w tym miejscu wystawie Mercedesów.

Na zlocie zgodnie z zapowiedziami działaczy Automobilklubu Toruńskiego można było zobaczyć kilka modeli AMG. Pojawiły się m.in. dwa C36, C30 CDI AMG, SL-e, CL55 i nowe C63, wystawione przez toruńskiego dilera Mercedes-Benz spółkę Auto-Frelik. Zlotowicze do Torunia dojechali też kilkoma Brabusami, autami jednego z "niefabrycznych" tunerów "gwiazd". Pojawił się np. potężny Brabus B11, pobudowany na bazie modelu C140. Uwagę koneserów przykuwał też W124 500E, mniej obeznanym kojarzący się głównie z popularnymi autami, których nie brakuje na drogach. Sportowy design i pięciolitrowy silnik nie pozostawiały złudzeń, że ma się do czynienia z rasowym drapieżnikiem. Perłą zlotu był też doskonale utrzymany SL 600 V12 (R129). Dwunastocylindrowe silniki grały też maskami dwóch CL-i, które dojechały do Torunia. Niezwykłych brzmień tytanicznych silników posłuchać było można także w trakcie AMG Session.

Gwiazdami wśród "gwiazd" były też unikatowe old- i youngtimery. Po raz pierwszy na toruńskim zlocie zobaczyć było można m.in. Mercedesa 170S z początku lat 50.

Za rok zlotowicze znów zagoszczą w Grodzie Kopernika w jeden z majowych weekendów.

Autor: Tomasz Niejadlik

Galeria fot. Michał Jasiński  - 1  - 2  - 3  - 4  - 5  - 6  - 7  - 8  - 9  - 10  - 11  - 12  - 13  - 14  - 15  - 16  - 17  - 18  - 19  - 20  - 21  - 22  - 23  - 24  - 25  - 26  - 27  - 28  - 29  - 30  - 31  - 32  - 33  - 34  - 35  - 36  - 37  - 38  - 39  - 40  - 41  - 42  - 43  - 44  - 45  - 46  - 47  - 48  - 49  - 50  - 51  - 52  - 53  - 54  - 55  - 56  - 57  - 58  - 59  - 60  - 61  - 62  - 63  - 64  - 65  - 66  - 67  - 68  - 69  - 70  - 71  - 72  - 73  - 74  - 75  - 76  - 77  - 78  - 79  - 80  - 81  - 82  - 83  - 84  - 85  - 86  - 87  - 88  - 89  - 90  - 91  - 92  - 93  - 94  - 95  - 96  - 97  - 98  - 99  - 100  - 101  - 102  - 103  - 104  - 105  - 106  - 107  - 108  - 109  - 110  - 111  - 112  - 113  - 114  - 115  - 116  - 117  - 118  - 119  - 120  - 121  - 122  - 123  - 124  - 125  - 126  - 127  - 128  - 129  - 130  - 131  - 132  - 133  - 134  - 135  - 136  - 137  - 138  - 139  - 140  - 141  - 142  - 143  - 144  - 145  - 146  - 147  - 148  - 149  - 150

Komentarz do artykułu
Brak komentarzy.
Copyright © Fabryka Dobrych Pomysłów, 2009 - 2012r. O nas | Polityka prywatności | Reklama | Katalog firm Nasze strony: Modelmania | OtoModel | Magazyn RC AUTA